دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دلایل مهم بوی نامطبوع در قاعدگی
50
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دلایل مهم بوی نامطبوع در قاعدگی-بوی ترشحات زنانه-بوی بد ناحیه تناسلی خانم ها- بوی نامطبوع در قاعدگی

دلایل مهم بوی نامطبوع در قاعدگی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

اگر خون قاعدگی را پیش از آنکه وارد مهبل شود، به طور مستقیم از رحم جمع آوری کنیم، خواهیم دید که این خون هیچ بویی ندارد. بوی ویژه خون قاعدگی نتیجه فعل وانفعالات باکتریهای طبیعی مهبل بر اجزا خون است. لازم به تذکر است که حتی در صورت رعایت نظافت و حفظ بهداشت، این بو به طور کامل از بین نمیرود ولی می توان ان را به حداقل رسانید.

بیشتر بخوانید:

علت بوی بد مایع منی (اسپرم) چیست ؟

بوی بد پریود

دلایل مهم بوی نامطبوع در قاعدگی

اگر فردی هستید که بوی ناشی از قاعدگی در شما بسیار شدید و تند است، ابتدا باید بدانید که به موقع نوار بهداشتی خود را عوض کنید. عدم تعویض به موقع نوار بهداشتی باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.

اگر با ترشحات و یا بوی تند غیرعادی در طی دوران قاعدگی خود مواجه هستید، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا مشخص شود آیا به بیماری های عفونی و قارچی و باکتریایی ناحیه واژن مبتلا هستید یا نه.

ابتلا به بیماری های منتقل شونده از راه تماس جنسی نیز ممکن است چنین علایمی داشته باشد که باید توسط پزشک متخصص بررسی شود.

یکی دیگر از مواردی که منجر به بوی تند و شدید در آن ناحیه می شود، ابتلا به سرطان ناحیه تناسلی می باشد که باز هم باید توسط پزشک مورد معاینه و بررسی قرار گیرد.

همچنین زنان مبتلا به دیابت ممکن است چنین علائمی همراه با قاعدگی خود داشته باشند.

خانم هایی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند نیز ممکن است دچار بوی تند ناحیه اندام تناسلی شوند.

بوی بد ناحیه تناسلی خانم ها

بوی بد ناحیه واژن در صورت عدم تشخیص علت آن، در اغلب موارد به سختی کنترل می شود. اگر این بو بعد از رابطه ی جنسی یا در طول دوره ی قاعدگی شدیدتر شود، به احتمال زیاد پای واژینوز باکتریایی در میان است. این مشکل زمانی بروز می کند که تعداد باکتری های بد و مضر واژن بیش از باکتری های مفید این ناحیه می شود. علائمی مانند ترشحات خاکستری رنگ، بوی نامطبوع، خارش و سوزش ناحیه ی تناسلی از جمله علائم این مشکل است.

بوی ترشحات زنانه

ترشحات واژن اگر شفاف یا سفیدرنگ و بی بو باشد، کاملا طبیعی است. اما زمانی که این ترشحات پنیری و غلیظ و همراه با بوی مخمر می شود، احتمالا پای یک عفونت ناشی از قارچ کاندیدا یا انواع دیگر قارچ ها در میان است. در اکثر موارد این ترشحات غیرطبیعی به بارداری، بیماری دیابت و استفاده از آنتی بیوتیک ها مربوط می شود. این مشکل همچنین خود را با علائم دیگری مانند خارش و سوزش نشان می دهد. بنابراین زمانی که متوجه بوی بد ترشحات واژن شدید که همراه با علائم ذکر شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بوی بد بعد از پریود را چطور از بین ببریم

به گفته دکتر لورن استرچر، مدیر مرکز پزشکی نورس وست برای بیماری های جنسی و یائسگی، به این دلیل که این بود ربطی به بهداشت و تمیزی ندارد.

واژن برای این که باکتری های سالم در آن ساکن شوند نیاز به PH پایین دارد. دو دوره پریود به دلیل خونریزی و بالا بودن PH خون ممکن است تعادل واژن به هم خورده ودر نتیجه باکتری های بد تعدادشان زیاد شود و در نتیجه باعث ایجاد بوی بد در واژن شوند.

پس چه باید کرد؟ به جای استفاده از عطر برای پوشاندن بوی بد واژن بعد از پریود مصرف خوراکی های سرشار از پروبیوتیک را در زمان پریودی و بعد از آن در اولویت قرار دهید و هر بار بعد از ادرار کردن خودتان را با ترکیب آب و مقداری سرکه بشویید.

بوی بد پریود

علل انواع بوهای واژن

  • واژینوز باکتریایی (رشد بیش از حد باکتری هایی که به طور طبیعی در واژن زندگی می کنند)، شایع ترین نوع عفونت واژن است که باعث بوی نامطبوع آن می شود.
  • تریکومونیاز (عفونت منتقله از راه تماس جنسی) نیز باعث بوی واژن می شود.
  • عفونت های کلامیدیا و سوزاک معمولا باعث بوی واژن نمی شوند. عفونت های قارچی واژن نیز بو ندارند.
  • به طور کلی اگر بوی واژن با سایر علائم آن مانند سوزش و خارش همراه نباشد، غیرطبیعی نیست.
  • به منظور کسب آگاهی بیشتر ما در این متن به شما بوهای واژینال را معرفی می کنیم بو هایی که معمولا با درد تورم ترشح و خارش هنگام ادرار همراه است

بوی مشکوک واژن

اگر متوجه بوی مشکوکی از واژینال شدید ممکن است بر اثر عدم تعادل باکتری های واژن باشد بوی مشکوک معمولابا ترشحات سفید و خاکستری همراه است.

علت بوی فلز از واژن

این بو در دوره عادت ماهانه یا بعد از انزال معمول است این بو موقتی و با مراجعه به پزشک قابل درمان است.

بوی بد واژن همراه با برفک

این عفونت فقط به بوختم نمی شود و معمولاً با نشانه های دیگری مثل سفتی ترشحات سفید خارش همراه است.

بوی ماهی از واژن

بوی ماهی گندیده یکی دیگر از بوهای بد واژینال است .در این مورد بوی واژینال چیز دیگری را نشان نمی دهد بلکه عفونت تنها دلیل آن است در حقیقت این بوی واژینال بوی سنگینی است که در اثر پوشیدن شلوار تنگ و تعریق ایجاد می شود سعی کنید لباس گشاد و از صابون های مخصوص برای مرطوب کردن استفاده کنید ولی اگر بو ادامه دار شد حتما به متخصص مراجعه کنید.

بوی زنگ زدگی از واژن

اگر متوجه بوی زنگ زدگی ناحیه واژینال شدیدسر یعا به پزشک مراجعه کنید چون نشان دهنده از دست دادن رطوبت است در واقع رطوبت در بخشی از واژینال ثابت مانده که نمی تواند به بخش دیگر حرکت کند

علاوه بر اینها که گفته شد دلایل زیادی برای تغییر بوی واژن وجود دارد که برای جلوگیری و رفع آنها رعایت تمیزی و سلامت واژن بسیار مهم است . شلوار های پلاستیکی نپوشید زیرا تعریق را بالا میبرد و در پی آن موجب بودر واژن می شود .

بیشتر بخوانید:

درمان بوی بد واژن با ۱۰ روش خانگی

چرا واژن بوی بد میدهد؟ چگونه بوی بد واژن را درمان کنیم؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (50 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits