دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز درباره عمل زیبایی بینی
33
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همه چیز درباره عمل زیبایی بینی- عمل زیبایی بینی- بینی-تنگ کردن سوراخ های بینی-مشکلات تنفسی-راینوپلاستی-عمل زیبایی بینی

با مجله دلگرم همراه باشید تا با عمل زیبایی بینی بیشتر آشنا شوید


معمولا مردم فکر می کنند که بینی ها گوشتی و استخوانی هستند. وقتی مشکل در قسمت بالایی بینی وجود داشته باشد پزشکان می گویند در قسمت استخوانی بینی قرار دارد، اما اگر در قسمت پایینی بینی مشکلی باشد می گویند در قسمت گوشتی بینی (بینی گوشتی) قرار دارد.


چیزی که برای پزشکان اهمیت دارد، جنس پوست افراد است، اگر جنس پوست افراد پوست طبیعی باشد، می توانند بهترین نتیجه را از جراحی بگیرند اما اگر نازک یا زخیم باشد نتایج جراحی می تواند ضعیف تر ظاهر شود. جراحی بینی به دو صورت باز و بسته است. اما امروزه جراحان به دلیل توقعاتی که نسبت به نتایج وجود دارد بیشتر به شکل باز عمل جراحی را انجام می دهند.


روش باز عمل زیبایی بینی

برشی در وسط ستون زیر بینی داده می شود، البته این برش در پایان عمل ترمیم می شود و پس از مدتی جایی از آن باقی نمی ماند و اثری از خودش به جا نمی گذارد.

روش بسته جراحی زیبایی بینی

این برش ها در داخل بینی داده می شوند که اتفاقا برش های وسیعی هم هستند. این تلقی پیش نیاید که در جراحی های بسته برشی ایجاد نمی شود. به دلیل محل جایگیری این برش ها دید و دسترسی جراح محدود تر هست، به همین دلیل وسعت عمل جراح روی بینی ممکن است با محدودیت هایی روبه رو باشد.


بنابراین انتخاب روش بسته برای جراح، مزیتی نسبت به روش باز محسوب نمی شود، بلکه بر این عقیده هستند که با جراحی بسته می توان تغییرات کمتری در ظاهر بینی ایجاد کرد. در واقع در این دو روش، مسیر ورود به بینی تفاوت دارد. بعضا برش پوستی با لیزر انجام می شود، که البته در نتیجه عمل نسبت به جراحی باز و بسته تفاوتی ایجاد نمی کند. جراحی با لیزر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

مشکلات جراحی زیبایی بینی


اگر مشکل بینی در قسمت پایینی بینی باشد (بینی گوشتی) و پوست، پوست طبیعی باشد، پس مشکل غضروف های بینی هست.

این مشکل امروزه با تکنیک هایی که وجود دارد کاملا رفع می شود و هیچ برگشتی ندارد و فرد دچار افتادگی بینی نمی شود.


اگر پوست زخیم باشد، حتما باید چربی زیر پوستی برداشته شود و برای این که برگشت پیدا نکند ممکن است بعدا تزریق هایی انجام شود.

در این موارد معمولا پوست اضافه هم وجود دارد و ممکن است در اینگونه عمل ها از بینی بیمار پوست هم برداشته شود. همچنین برای جلوگیری از پیشامد مشکلات تنفسی لازم است قسمت استخوانی-غضروفی نوک بینی به شکل محکم ساخته شود.


انتخاب روش جراحی


انتخاب روش جراحی و روش دسترسی به داخل بینی، چیزی نیست که مورد توجه بیمار باشد، چون برش های کوچکی که در هر دو عمل داده می شوند، کاملا ترمیم می شوند و جایی از آن ها باقی نمی ماند. در حالی که این جراح است که با بررسی و ارزیابی مشکلاتی که در بینی وجود دارد انتخاب می کند که به چه روشی عمل کند.


کاربرد های جراحی بینی

  • زیبایی
  • اصلاح اختلالات تنفسی
  • اصلاح انحراف بینی
  • برداشتن پلیپ بینی


اگر ما بینی را به سه بخش جلویی، میانی و عقبی تقسیم کنیم، گرفتگی هایی که در قسمت های میانی و جلویی بینی قرار دارد و باعث اختلالات تنفسی می شود با جراحی بینی حل می شوند.


آیا جراحی زیبایی بینی روی تنفس افراد تاثیر دارد؟


در سال 2008 تحقیقی توسط دو دانشمند آمریکایی روی حدود 300 مقاله از نقاط مختلف دنیا انجام شده است، که نتیجه آن حاکی از این بود که وضعیت تنفسی بیماران پس از جراحی های زیبایی بینی بهتر می شود. البته این به آن معنی نیست که یقینا این موضوع در تمام عمل های جراحی زیبایی بینی صدق کند.

تهیه شده مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (33 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits