دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای روغن ماراکوجا (Maracuja) و نحوه استفاده از آن
1
زمان مطالعه: 11 دقیقه
روغن ماراکوجا از گیاه passion fruit استخراج می شود و دارای مزایای زیادی برای پوست و موی شماست. گفته می شود که روغن ماراکوجا به عنوان یک نرم کننده کننده یک منبع غنی از بسیاری از مواد مغذی از جمله اسید های چرب ضروری و آنتی اکسیدان (مانند ویتامین E و...

روغن ماراکوجا

روغن ماراکوجا همچنین روغن passion fruit، روغن ماراکویا، روغن Passiflora یا روغن Passiflora edulis نامیده می شود.

گفته شده است که روغن ماراکوجا برای شرایط پوست خشک مناسب است التهاب را کاهش می دهد خطوط صاف را هموار می کند و پوست شما را از آسیب های خورشید محافظت می کند.

پوست و مو شما بسیاری از مزایای را از روغن ماراکوجا از مقدار بالای اسیدهای چرب آزاد مانند اسیدهای آلی و لینولئیک دریافت می کنند.

با وجودی که مطالعات کمی درباره روغن مارکوجا انجام شده است تحقیقات زیادی نشان می دهند که این اسید های چرب باعث بهبود سلامت پوست و پوست می شوند.

مزایای روغن ماراکوجا همچنین از آنتی اکسیدانهایی که به افزایش سلامت پوست کمک می کنند بدست می آیند.

روغن ماراکوجا چیست ؟

روغن ماراکوجا نامی است که به روغن استخراج شده از بذرها، برگ ها یا گل ها می رسد.

تحقیقات نشان داده است که روغن دانه ی Passiflora edulis حاوی تعدادی از اسید های چرب است که برای پوست شما مناسب است.

مزایای اصلی روغن دانه passion fruit از اسید لینولئیک و اسید اولئیک می آید. با این حال، روغن حاوی اسید چرب پالمیتیک و استئاریک نیز می باشد.

مطالعات دیگر در مورد مزایای استفاده از روغن ماراکوجا بر روی پوست شما نشان می دهد که روغن از دانه های فشرده شده passion fruit استفاده زیادی در لوازم آرایشی به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی دارد.

passion fruit در هوای گرم رشد می کنند و برای مزایای شفای ان ارزش قائل شده اند.

passion fruit با آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و سایر مواد مغذی سالم بسته بندی می شود. مطالعات نشان داده است که حتی مصرف عصاره دانه های passion fruit برای پوست شما مناسب است.

با این حال، در این مقاله، ما در مورد مزایای استفاده از روغن passion fruit به پوست و مو خود تمرکز می کنیم.

روغن ماراکوجا چه استفاده ای دارد ؟

یک روغن خوب برای کمک به حفظ پوست شما در سلامت است. روغن فشرده سرد بسیار گران است و شما فقط باید کمی بر روی پوست خود برای استفاده از مزایای آن استفاده کنید.

یک مطالعه نشان داد که روغن Passiflora edulis غنی از آنتی اکسیدان ها است.

این ها توده های رادیکال آزاد هستند که به جلوگیری از آسیب DNA در بافت پوست کمک می کنند.

مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موضعی می توانند برای محافظت از پوست در مقابل پیری پیش از موعد کمک کنند.

این پیری زودرس پوست به علت قرار گرفتن در معرض طولانی مدت اشعه ماوراء بنفش است.

شما همچنین می توانید روغن ماراکوجا را برای کمک به به خوبی مرطوب نگه داشتن پوست خود استفاده کنید.

روغن دانه ای که از میوه passion fruit استخراج شده است دارای خواص نرم کننده خوبی است که به رطوبت پوست شما کمک می کند.

خواص روغن ماراکوجا

خواص روغن Maracuja و نحوه استفاده

بیایید جزئیات بیشتری را در مورد دلایل بسیاری برای استفاده از روغن ماراکوجا به عنوان بخشی از روال منظم مراقبت از پوست خود بدانید.

روغن Maracuja برای پوست خشک مناسب است.

استفاده از روغن ماراکوجا بر روی پوست شما مفید است تا پوست شما را آبدار و مرطوب نگه دارید.

دلیل این که روغن ماراکوجا برای پوست خشک مفید است این است که حاوی مقادیر زیادی اسید لینولئیک و اسید اولئیک است. مطالعات نشان داده است که استفاده از مرطوب کننده های حاوی اسید لینولئیک می تواند به مسائل پوست خشک کمک کند.

بعضی از افراد به روغن ماراکوجا حساس هستند و بنابراین همیشه یک توصیه خوب برای انجام یک آزمایش پچ پوستی است.

اگر شما هیچ واکنشی نداشته باشید می توانید از روغن ماراکوجا برای خیساندن و مرطوب کردن پوست خشک استفاده کنید.

برای استفاده از روغن ماراکوجا به عنوان یک مرطوب کننده پوست، چندین قطره را روی کف دست خود قرار دهید و به آرامی روغن را به تکه های خشک پوست بمالید.

اگر شما نیاز به مرطوب سازی یک منطقه بزرگتر از پوست دارید می توانید روغن passion fruit را با روغن حامل مخلوط کنید.

برای مثال شما می توانید 4 قطره روغن ماراکوجا را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید و روی پوست خشک بمالید تا آن را تغذیه و مرطوب کنید.

شما همچنین می توانید چند قطره روغن ماراکوجای هیدراته را در مرطوب کننده مورد علاقه خود قرار دهید تا به بهبود وضعیت پوست شما کمک کند.

روغن Maracuja می تواند اگزما، پسوریازیس و التهاب پوست را درمان کند.

استفاده از روغن ماراکوجا ممکن است به پوست شما کمک کند اگر از بیماری های التهابی پوست مانند اگزما یا پسوریازیس رنج می برید.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن هایی با اسید لینولئیک مانند روغن ماراکوجا می توانند در درمان درماتیت آتوپیک (اگزما) مفید باشند. اسید لینولئیک به بهبود سد پوست کمک می کند و شدت درماتیت را کاهش می دهد.

برای کمک به کاهش پچ های خارش دار از پوست با فلس های خشک، شما می توانید روغن دانه Passiflora edulis را با روغن های دیگر استفاده کنید که اثربخشی اثبات شده در درمان درماتیت را دارند.

اثر ضد باکتری روغن نارگیل نیز به جلوگیری از عفونت های ثانویه پوست کمک می کند.

چند قطره روغن ماراکوجا را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. داروهای خانگی را 3 بار در روز برای تسکین پوست تحریک شده ناشی از اگزما یا پسوریازیس استفاده کنید.

شما همچنین می توانید نحوه استفاده از روغن های ضروری مانند اسطو خودوس عادی، بابونه یا روغن زیتون را برای درمان اگزما به طور طبیعی بیابید.

روغن Maracuja می تواند خطوط و چین و چروک های کوچک را کاهش دهد.

استفاده از روغن ماراکوجا بر صورت شما می تواند به جلوگیری از نشانه های قابل رویت پیری کمک کند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که روغن passion fruit حاوی توکوفرول است که فعالیت ویتامین E دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که ویتامین E در حفاظت از پوست از آسیب و اثرات پیری زودرس مفید است.

برای کمک به صاف کردن خطوط نازک، یک یا دو قطره روغن ماراکوجا را در ناحیه پوست زیر چشم خود قرار دهید.

برای جلوگیری از نشانه های پیری، 2 - 3 بار در روز استفاده کنید. برای کل ناحیه صورت چند قطره روغن ماراکوجا را روی کف دست خود قرار داده و به آرامی به پوست صورت خود بمالید.

بعضی از مردم مایل به اضافه کردن چند قطره روغن ماراکوجا به روغن های حامل می باشند که برای استفاده به عنوان مرطوب کننده های صورت مانند روغن جوجوبه، روغن گل رز یا روغن آرگان استفاده می شود. سعی کنید با مخلوط های مختلف آزمایش کنید تا ترکیب مورد علاقه خود را پیدا کنید.

شما همچنین می توانید مخلوط چند قطره از روغن های ضروری را اضافه کنید که برای مبارزه با چین و چروک طبیعی است.

روغن ماراکوجا پوست را از آسیب های خورشید محافظت می کند

از آنجا که روغن ماراکوجا حاوی آنتی اکسیدان هایی است آن یک روغن خوبی است که برای جلوگیری از آسیب DNA به سلول های پوست ایجاد شده توسط خورشید استفاده می شود.

به نظر می رسد برخی از روغن ماراکوجا حفاظت شده برای پوست شما از بتا کاروتن است. مطالعات نشان داده اند که روغن ماراکوجا غنی از کاروتنوئیدها است. این آنتی اکسیدان های هستند که تأثیر مثبتی روی سلامت پوست دارند.

تحقیقات نشان داده است که بتاکاروتن عنصر ضروری برای محافظت پوست از اثرات مضر نور خورشید است.

روغن ماراکوجا / خواص روغن ماراکوجا برای پوست

روغن ماراکوایا برای آکنه

روغن Maracuja به عنوان یک روغن خوب برای درمان مشکلات پوستی روغنی مانند درمان شیوع آکنه و پاکسازی جوش های ناخوشایند مورد استفاده قرار می گیرد.

برای استفاده از روغن ماراکوجا برای آکنه، بهتر است آن را اول در یک منطقه کوچک امتحان کنید. این به شما کمک می کند تا ببینید آیا این دانه ی روغن به جلوگیری از آکنه در پوست شما منجر می شود یا خیر.

اگر فکر می کنید این روغن برای جلوگیری از جوش زدن مفید است بهترین روش برای استفاده از روغن ماراکوجا برای آکنه، اضافه کردن چند قطره روغن درخت چای است.

مطالعات نشان داده اند که روغن درخت چای دارای اثر ضد باکتری است و قرمزی پوست را کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داد که روغن درخت چای در از بین بردن جوش ها، 3.5 برابر بهتر از پلاسبو بود.

2-3 قطره روغن درخت چای را به یک قاشق چایخوری روغن ماراکوجا اضافه کنید تا به عنوان درمان آکنه استفاده شود. 2 بار در روز بر روی پوست بمالید زیرا ممکن است تعداد جوش های پوستی شما کاهش یابد.

روغن ماراکوجا مناسب پوست و مو

ادعا می شود که استفاده از روغن ماراکوجا روی پوست شما می تواند به درمان خارش، پوسته پوسته شدن پوست و حتی افزایش رشد مو کمک کند.

اگر چه مطالعات بسیاری در مورد پتانسیل آنتی اکسیدان را خوب نشان می دهد مطالعاتی خوبی در مورد چگونگی استفاده از روغن مارکوجا در سلامت پوست سر انجام نشده است.

اگر می خواهید از روغن مارکوجا برای مو های خود استفاده کنید چندین قطره را روی کف دست خود قرار دهید و روغن را در پوست خود ماساژ دهید. روغن را به مدت 10 دقیقه به ریشه های مو نفوذ دهید و موهای خود را به طور معمول شستشو دهید.

اگر موهای خشک با انتهای شکسته دارید چند قطره روغن ماراکوجا را بعد از دوش گرفتن و خشک کردن با حوله به موی خود بمالید.

یکی از راه های که روغن ماراکوجا ممکن است برای رشد مو مفید باشد استفاده در سایر داروهای تقویت کننده موی طبیعی است.

برای مثال، روغن کرچک، اسانس رزماری و روغن نعناع دارای مزایای ثابت شده در کمک به تحریک رشد مو هستند.

برای تهیه یک ماسک مو، روغن ماراکوجا را با 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک، 1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو، 3-4 قطره روغن رزماری یا روغن نعناع و چند قطره روغن ماراکوجا را ترکیب کنید.

ماسک خانگی را به پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید قبل از شستن 2 ساعت روی پوست سر بماند. برای بهترین نتایج، 2 بار در هفته تکرار شود.

یکی دیگر از راه های استفاده از روغن ماراکوجا در موهای شما این است که آن را با روغن درخت چای ضد قارچ ترکیب کنید تا از شوره سر خلاص شوید.

4 قطره روغن درخت چای و چند قطره روغن ماراکوجا را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.

روغن مایع را به سر پوست خود ماساژ دهید 30 دقیقه ترک کنید سپس با شامپوی مورد علاقه خود شستشو دهید. برای کمک به خلاص شدن از شوره سر به طور طبیعی 3 بار در هفته تکرار کنید.

جایگزین برای روغن ماراکوجا

سایر روغن های غنی از اسید های چرب ضروری (و معمولا در محصولات مراقبت از پوست) عبارتند از روغن آرگان، baobab و buckthorn دریایی هستند. اگرچه تحقیقات در مورد پتانسیل آنها برای درمان بیماری های پوستی بسیار محدود است.

اما شواهدی وجود دارد که buckthorn دریایی ممکن است به درمان اگزما کمک کند.

برخی تغییرات رژیم غذایی نیز ممکن است به افزایش سلامت پوست کمک کنند. به عنوان مثال، یک رژیم متعادل (مانند اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه های کتان و ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ساردین، ماهی تن و ماهی خال مخالی) که دارای آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم هستند ممکن است پوست شما را بهبود بخشد.

از آنجایی که مصرف بیش از حد قند ممکن است با پیری سریع پوست همراه باشد همچنین کاهش میزان مصرف قند شما مهم است. نوشیدن مقدار زیادی آب نیز ممکن است پوست سالم شما را حفظ کند.

چندین روش طبیعی برای مراقبت از موها استفاده می شود. در حالی که تحقیقات علمی برای حمایت از اثربخشی آنها در حال حاضر کم است گفته می شود که محصولات طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن amla تقویت مو را ایجاد می کنند.

علاوه بر این، یک ماده طبیعی به نام روغن neem به مدت طولانی برای افزایش سلامتی مو در پزشکی آیورودا مورد استفاده قرار گرفته است.

از آنجا که مطالعات کمی در مورد استفاده موضعی از روغن ماراکوجا برای بهبود سلامت پوست وجود دارد هیچ عوارض جانبی گزارش نشده است.
همانطور که برای استفاده از هر نوع روغن روی پوست خود، از جمله روغن ماراکوجا، همیشه توصیه می شود یک پچ آزمایش پوستی کوچک انجام دهید. یک قطره روغن ماراکویا را بر روی پوست خود قرار دهید و ببینید آیا در عرض یک یا دو روز هیچ واکنش نامطلوب وجود دارد.
اگر از روغن ماراکوجا استفاده می کنید تا مسائل پوست و مو خود را برطرف کنید مهم است که از یک رژیم غذایی سالم برای تغذیه پوست خود از داخل نیز استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits