دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 خاصیت معجزه آسای گیاه مچه

خواص دارویی و درمانی گیاه مچه

خاصیت معجزه آسای گیاه مچه
108
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه آنچه که باید در مورد گیاه بی نظیر مچه بدانید را در این بخش از دلگرم بخوانید.

آشنایی با گیاه مچه

مچه چیست و چه فوایدی دارد؟

مچّه از جمله گیاهان داروئی و گیاهان خودرو در شهرستان سمیرم است که از ارزش غذائی بالائی هم برخوردار است. گیاه مُچّه سرشار از ویتامین است و در صورت آب پز شدن یا طبخ شدن به صور گوناگون به صورت غذای محلی قابلیت استفاده فراوان دارد. گیاه مچه را می توان آب پز کردو با نان و ماست و قاتق خورد.

فواید گیاه مچه: گیاه مچه سرشار از ویتامین است.

گیاه مچه را می توان ابتدا آب پز و سپس با پیاز و زردچوبه سرخ کرد و همراه نان و لبنیات در وعده های عصرانه مصرف کرد. گیاه مُچّه را می توان ابتدا خورد کرد و سپس آب پز کرد و به صورت پلو یاآش دَم پخت خورد. این گیاه در انتهای فصل زمستان و نیمه فصل بهار در شهرستان سمیرم رویش پیدا میکند. و اواسط و انتهای بهار هم گل دهی دارد. گل مُچّه به رنگ سفید است و دم کرده آن هم مورد استفاده برخی از اقشار مردمی است. می توان این گیاه را چید و پس از شستن خشک کرد و در فصول دیگر سال در غذاهایی مثل آش مُچّه یا آش رشته و غیره مورد استفاده قرار داد .

گیاه مچه

گیاه مچه و فواید این گیاه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (108 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits