دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کنیم؟
15
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرماخوردگی و آنفولانزا-پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزاو اینکه چگونه با سرماخوردگی و آنفولانزا بجنگیم

مطالعات نشان می دهند که به طور میانگین اکثر افراد در سال سه بار سرماخوردگی به سراغشان می آید و در این میان کسانی که با کودکان در ارتباط هستند بیشتر به سرماخوردگی دچار می شوند. از آنجا که درمان دقیقی برای سرماخوردگی وجود ندارد در این مقاله مجله دلگرم به شما خواهد گفت که چگونه با انجام یک سری کارهای ساده خود را از این بیماری مصون نگاه دارید.سرماخوردگی و آنفولانزا

سرماخوردگی و آنفولانزا


1. تفاوت بین سرماخوردگی و آنفلوانزا را می بایست تشخیص دهید. سرماخوردگی می تواند دو تا سه هفته طول بکشد، بیشتر افراد بعد از هفت تا ده روز بهبود پیدا می کنند.در صورتیکه بدون مراقبت و توجه به موقع، ویروس آنفلوانزا می تواند تبدیل به برونشیت و یا ذات الریه شود، که هرکدام می تواند به بک آسیب دائمی برای سلامت بدن تبدیل شود.به یاد داشته باشید که آنفولانزا سالانه منجر به مرگ و میر افراد زیادی می شود.


2. دستهای خود را بشویید. شستشوی مکرر دست ها با آب گرم و صابون حتی برای 10 ثانیه راهی ساده و موثر برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزاست. در صورت نبودن آب و صابون از ژل ها و محلول های آنتی باکتریال استفاده کنید.


3. خانه تان را به طور منظم ضدعفونی کنید. محلول های سفید کننده در حمام و آشپزخانه خود ضدعفونی کننده های خوبی هستند.


4. واکسن آنفولانزا بزنید. اگر حساسیت بدنتان بالاست و خیلی زود به بیماری ها دچار می شوید می توانید با شروع فصل سرما واکسن آنفولانزا را تزریق کنید.


5. رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. برای داشتن سیستم ایمنی سالم می بایست انرژی و مواد مغذی کافی و ضروری را به بدن رساند. دریافت مولتی ویتامین به صورت روزانه و به خصوص زمانی که استرس دارید مفید است.


6. استراحت کافی فراموشتان نشود. به طور میانگین به 7 تا 8 ساعت خواب در شب نیاز دارید. کمبود خواب می تواند باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن شود. اگر خواب کافی نداشته باشید سیستم ایمنی بدن عملکرد ضعیفی خواهد داشت.


نکات قابل توجه:

اگر سرماخورده اید، تا می توانید از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری کنید.. آنتی بیوتیک ها نه تنها ویروس سرماخوردگی را از بین نمی برند بلکه آن ها را مقاوم تر هم می کنند. پیشگیری بهترین راه برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی است.

برگردان توسط مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (15 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits