دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قرص ضد چروک صورت ایمدین و این همه خاصیت!
27
زمان مطالعه: 10 دقیقه
ایمدین باعث توقف روند پیری و جوان سازی پوست شده و با ترکیبات خاص خود چروک های موجود در صورت را برطرف می کند .

در رابطه با قرص ضد چروک صورت ایمدین بیشتر بدانید

ایمدین (Imedeen) روش جدیدی در مراقبت از پوست می باشد که پوست را از عمق ناحیه درم جایی که روند پیری از آنجا آغاز می شود، بازسازی نموده و آن را جوان می نماید. ايمدين پيشرفته ترين قرص ضد پيري است که تا به حال توليد شده است و براي زندگي شهري که مملو از آلودگي هوا، دود سيگار و استرس مي باشد، بسيار مناسب است. ایمدین باعث توقف روند پیری و جوان سازی پوست شده و با ترکیبات خاص خود چروک های موجود در صورت را برطرف می کند .
در حال حاضر این نوع قرص‌ها با مجوز وزارت بهداشت به عنوان قرص پیشگیری از روند پیری و چروک پوست، تجویز می‌شود. کلمه پیشگیری به آن معنا نیست که به طور مطلق بتواند جلوی پیری پوست را بگیرد و روند آن را متوقف کند، بلکه به این معناست که می‌تواند روند پیری پوست را کند نماید. در حقیقت هیچ دارویی تاکنون به صورت موضعی و خوراکی نتوانسته این روند را متوقف کند.


اما طبق مطالعات، کسانی که این قرص‌ها را استفاده می‌کنند، کاهش 4 تا 5 درصدی چروک ریز و کاهش بیش از 20 درصدی چروک درشت در آنها مشاهده می‌شود. همچنین ضخامت و رطوبت پوست این افراد نسبت به قبل بهتر می‌شود و 38 درصد کاهش از دست دادن آب در این افراد گزارش شده است. در ضمن 21 درصد از رنگدانه‌های پوست این افراد نیز کاهش یافته و در نتیجه، پوستی روشن‌تری پیدا کرده‌اند. همچنین کاهش مویرگ‌های سطحی پوست نیز در این افراد گزارش شده و طبق آزمایش‌هایی که به انجام رسیده، افزایش الیاف پوست و بهبود وضعیت آن به اثبات رسیده است.


قرص های ایمدین برای خانم ها و آقایانی که به زیبایی و شادابی پوست خود اهمیت می دهند بسیار مناسب است و شما در هر سنی خصوصا سنین 30 به بالا می توانید برای حفظ جوانی و شادابی پوست خودتان از قرص ایمدین استفاده کنید.


ویژگیهای قرص ایمدین

  • توقف روند پیری پوست به محض استفاده از قرص ایمدین
  • افزایش میزان رطوبت پوست
  • کاهش قابل مشاهده میزان چین و چروک های پوست
  • کاهش عروق سطحی قابل رؤیت پوست و لک های ناشی از سن
  • روشن، شاداب و جوان تر ساختن پوست
  • محافظت پوست از افتادگی و بهبود بخشیدن به ساختار پوست
  • افزایش انرژی فرد بدون هیچگونه تغییری در وزن
  • پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  • ضد سرطان
  • ضد چروک و آنتی اکسیدان

ایمدین

روش مصرف ایمدین

روزی 2 عدد قرص ایمدین (یکی صبح و یکی شب و یا دو قرص با هم) را با یک لیوان آب میل کنید.

مزایای ترکیبات بکار رفته در ایمدین

اکثر محصولات ضد چروک پوست با تاثیر بر سطح پوست تاثیر گذار هستند اما قرص ایمیدن ساختار پوست را از درون هدف قرار می دهد جایی که کرم ها و لوسیون ها قادر به نفوذ در آن نیستند و ساختار پوست را اساسی ترمیم می کنند تا پوستی نرم تر , لطیف تر و زیباتر ایجاد کنند .

مارین کمپلکس ( عصاره ماهی دریایی)
یک ترکیب منحصر به فرد در ترکیب ایمدین است که سرشار از پروتئین و پلی ساکارید های مشابه با ساختمان لایه درم پوست است .این ترکیب کاملا مشابه عنصر اصلی تشکیل دهنده کلاژن و الاستین پوست بوده و از آنجایی که ساختار آن کاملا با بافت پوست یکسان است به راحتی جذب پوست می شود.علاوه بر آن می تواند کاملا مشابه هیالورنیک اسید عمل کرده و مقدار زیادی رطوبت را جذب خود کرده و پوست را آبرسانی کند.


لیکوپن فورت ( عصاره گوجه فرنگی)
این ترکیبات گیاهی سبب ایجاد بالاترین خاصیت آنتی اکسیدانی برای مقابله با آسیب های رادیکال های آزاد می شوند.خاصيت ضد راديکال آزاد این ترکیب صد برابر بيشتر از ويتامين E است. در واقع رادیکال های آزاد یکی از مهمترین عوامل پیری پوست به شمار می رود.عواملی مانند استرس، کم خوابی، آلودگی، اشعه خورشید و ... سبب تولید رادیکال آزاد می شود.


عصاره هسته انگور
مطالعات بسيار وسيعی روی آن صورت گرفته است که نشان مي دهد ماده مؤثر موجود در آن 50 برابر قوی تر از ويتامين E و 20 برابر مؤثرتر از ويتامين C می باشد. عصاره هسته انگور همراه با ويتامين C موجب خنثی شدن آنزيم های تخريب کننده پوست مي گردد و به اين ترتيب از پيری زودرس جلوگيري مي نمايد. استفاده همزمان از اين دو آنتی اکسيدان قوی موجب شده است که فيبرهای کلاژن و الاستين در ناحيه درم به خوبی از اثرات مضر اشعه UV و راديکال های آزاد محافظت شوند.


ویتامین C
یکی از محبوب ترین آنتی اکسیدان هاست، که باعث حفاظت از پوست و افزایش قوام و استحکام و درخشندگی پوست می شود.ويتامين C موجود در ايمدين به صورت طبيعي از گياه آسرولا (Acerola) گرفته شده است که در ساخت کلاژن های جديد کاربرد بسيار زيادی دارد.

زینک (روی)

زینک نیز یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود، که در کنار ویتامین c سبب تحریک کلاژن سازی شده، بعلاوه سبب تقویت ساختار DNA سلولی و افزایش استحکام پوست و مو نیز می شود.

عوارض جانبی ایمدین

قرص ایمدین تحت عنوان قرص ضدپیری شناخته می شود. بدلیل اینکه یکسری عناصری که گزارش شده پیری را به تعویق می اندازد در آن وجود دارد. ایمدین در مورد چاقی صورت و چاق شدن بدن قابل استفاده نمی باشد. از عوارض این قرص، عارضه ای به خودی خود وجود ندارد، ولی در افرادی که نسبت به دارویی حساسیت یا آلرژی دارند عوارضی دیده شده ,غیر از حساسیت و آلرژی عوارض خاصی گزارش نشده است.

  • قرص ایمدین به جز در افرادی که به محصولات دریایی حساسیت دارند و یا گیاه خوارند هیچ منع مصرفی ندارد.
  • مصرف همزمان ایمدین با ویتامین هایی نظیر D, C, E و کلسیم و داروها تداخل ندارد.

قرص های ایمدین

آشنایی با ساختار پوست و روند چروک آن

پوست وسیع ترین عضو بدن است که اولین سد دفاعی بدن در برابر هجوم عوامل مضر خارجی نیز محسوب می شود. پوست از لایه های مختلفی تشکیل شده است:

- لایه اپیدرم
سطحی ترین لایه پوست می باشد و بیشتر شامل سلول های مرده و شاخی است. در این لایه سلول های حاوی رنگدانه (ملانوسیت) وجود دارند که افزایش حجم و تعداد آن ها می تواند موجب ایجاد لک شود.

- لایه درم
در زیر لایه اپیدرم واقع شده است. این لایه مهم ترین بخش پوست است که وظیفه حفظ آب، سفتی و قابلیت ارتجاعی پوست را دارد.

لایه درم شامل سه قسمت است:

  • فیبرهای پروتئینی کلاژن که مسئول سفتی پوست می باشند.
  • فیبرهای پروتئینی الاستین که موجب خاصیت ارتجاعی پوست می گردند.
  • ماده ژل مانندی که نگهدارنده آب پوست می باشد و غنی از قندهای ضروری (پلی ساکاریدها) است.

چروک پوست:

با افزایش سن میزان کلاژن و الاستین در پوست کاهش می یابد و پوست به تدریج چروک می شود.

چه عواملی چروک شدن پوستتان را تسریع می کنند؟

1- عوامل داخلی:

  • ژنتیک
  • عوامل هورمونی (به ویژه در خانم ها)

2- عوامل خارجی:

  • نور خورشید
  • استرس
  • بی خوابی
  • الکل
  • دود سیگار
  • آلودگی هوا

توجه : مهم ترین عامل ایجاد چروک بعد از عوامل داخلی، نور خورشید است. عوامل خارجی موجب به وجود آمدن رادیکال های آزاد در پوست می گردند. این رادیکال های آزاد به اجزاء اصلی پوست از جمله کلاژن و الاستین حمله کرده و آنها را تخریب می کند.

کپسول ایمدین

چگونه می توان از ایجاد رادیکال های آزاد جلوگیری کرد؟

مهمترین عامل خارجی که موجب ایجاد رادیکال آزاد می گردد، نور خورشید است. بنابراین اولین سد دفاعی در برابر پرتوهای مضر خورشید استفاده از فراورده های ضدآفتاب می باشد ولی ضدآفتاب به تنهایی نمی تواند از ایجاد رادیکال های آزاد جلوگیری کند. اخیراً از ویتامین های مختلف، به صورت موضعی و خوراکی هم استفاده می شود تا میزان آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش دهند، به این گونه مواد آنتی اکسیدان (ضدرادیکال آزاد) گفته می شود. به طور طبیعی مقداری از این مواد در بدن هر فرد ساخته می شود، ولی قسمت عمده آن ها توسط ویتامین ها، مواد معدنی، میوه ها و سبزیجات تأمین می گردد.

آیا می‌توان این قرص‌های ایمدین را به مدت طولانی‌ مصرف کرد؟

معمولا توصیه ما برای مصرف این قرص‌ ایمدین در 3 ماه اول روزی 2 عدد و پس از آن روزی یک عدد است. البته مصرف روزی 2 عدد آن منعی ندارد. همچنین بهترین زمان مصرف این داروها پس از خوردن صبحانه همراه با 2 لیوان آب است.

چنانچه چند وعده دارویی فراموش شود چه تاثیری در روند پروسه درمانی وارد می‌کند؟

اگر شخصی یک یا 2 روز مصرف ایمدین را فراموش کند، وقفه‌ای در روند درمانی ایجاد نمی‌کند و هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، اما اگر پس از طی مدتی مصرف، این قرص استفاده نشود، اثرش نیز قطع خواهد شد و تنها در مدتی که مصرف می‌شود اثر خود را می‌گذارد.

معمولا ایمدین پس از طی چه مدت زمانی اثرگذار خواهد بود؟

معمولا اثر این قرص پس از مصرف مداوم 6 ماه یا یک سال نمایان خواهد شد. بنابراین افراد پس از 2 هفته مصرف این قرص نباید توقع و انتظار بهبود داشته باشند.

آیا از نظر دارویی مصرف ایمدین با دیگر قرص‌ها تداخلی ندارد؟

خیر، تاکنون تداخل دارویی با مصرف این قرص گزارش نشده است. همچنین موردی نیز در تغییر آزمایش‌های بیوشیمیایی خون و ادرار نیز گزارش نشده است. بنابراین منعی در مصرف این قرص برای افراد دیابتیک یا دارای مشکلات قلبی ـ عروقی و تیروئیدی وجود ندارد.

آیا مصرف ایمدین در زمان بارداری و شیردهی منعی ندارد؟

در حال حاضر مدارکی برای مصرف ایمدین در دوران بارداری و شیردهی در دسترس نیست و منع مطلقی برای مصرف این قرص‌ها برای این افراد وجود ندارد، اما مصرف آن در این دوران به دلیل کافی نبودن اطلاعات از نوع دارو برای زنان باردار توصیه نمی‌شود، اما چنانچه زنان باردار قصد دارند این قرص را در این دوران مصرف کنند، باید با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

در چه صورتی استفاده از ایمدین برای افراد منع شده است؟

این قرص‌ها نیز می‌تواند مانند سایر فرآورده‌های غذایی واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند. روی جعبه‌های این قرص نیز هشدار داده شده است. کسانی که به خوردن ماهی یا گوجه فرنگی واکنش آلرژیک دارند باید از مصرف آن خودداری کنند. در ضمن کسانی که دارای حساسیت نبوده، اما پس از مصرف این دارو دچار علائم کهیر شوند هم باید از مصرف آن خودداری کنند.

آیا مصرف مداوم ایمدین باعث مسمومیت کبدی می‌شود؟

معمولا افراد با مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد قارچ و ضد چربی‌ دچار این مسمومیت می‌شوند. بنابراین باید هرچند ماه یک‌بار آزمایش کبد بدهند تا از صحت سلامت خود مطمئن شوند. طبق مطالعات و آزمایش‌هایی که به انجام رسیده، تاکنون هیچ گزارشی دال بر افزایش آنزیم کبدی در این قرص وجود نداشته است، اما در کل توصیه می‌شود کسانی که بیش از یک‌سال از ایمدین استفاده می‌کنند، حداقل هر 6 ماه یکبار آزمایش کبدی بدهند تا از سلامت کبدشان مطمئن شوند.

هشدار مصرف ایمدین

  • در صورت بروز هرگونه حساسیت مصرف ایمدین قطع گردد.
  • افرادی که به غذاهای دریایی حساسیت دارند بهتر است ایمدین را مصرف نکنند.
  • بیش از دوز توصیه شده مصرف نشود.

شرایط نگهداری ایمدین

قرص های ایمدین در محل خشک و زیر دمای 25 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

9 روغن طبیعی موثر برای درمان چین و چروک پوست صورت

خواص معجزه آسای روغن نارگیل برای رفع چین و چروک صورت

درمان چین و چروک دور چشم

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (27 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits