دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید مصرف پودر گیاهی گلنوش (برطرف‌کننده شب ادراری اطفال)
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحت هیچ‌ شرايطي كودكان مبتلا به شب‌ادراری را هرگز سرزنش نكرده و تنبيه ننماييد بلكه با آن‌ها رفتار ملايم و دلجويي داشته باشيد تا به‌طور طبيعي درمان شوند. با دلگرم در این مقاله همراه باشید...

مزایای پودر گیاهی گلنوش در رفع شب ادراری اطفال

پودر گیاهی گلنوش جهت رفع شب اداری اطفال تهیه شده است . بطور معمول وقتی کودک به سن چهار یا پنج‌سالگی می رسد توانایی کنترل شب‌ادراری‌اش را بدست می آورد . بعد از هفت‌سالگی از هر پنج کودک یکی هنوز شب اداری دارد ، در ده سالگی این نسبت به یک نفر در هر چهارده کودک می‌رسد و در پانزده‌سالگی نسبت فوق به حدود یک نفر به ازای هر سی‌وسه کودک کاهش می‌یابد. ممكن است بر اثر برخي ناملايمات اجتماعي و استرس‌هایی كه بر كودك وارد می‌شود بيماري تشديد يابد و تا سن نوجواني و حتي جواني ادامه یابد لذا بهترين روش براي كودكاني كه شب‌ادراری دارند اين است كه آن‌ها را در محيطي آرام و به‌دوراز هرگونه آلودگي محيطي قرار دهيد. متأسفانه در بعضي موارد مشاهده می‌شود كه كودك را به خاطر بيماري شب ادراري كه دارد او را نه‌تنها سرزنش می‌کنند بلكه گاهي اوقات او را تنبيه نموده و اين تنبيه چنان اثرات نامطلوبی بر سیستم اعصاب وي بگذارد كه درمان آن مشکل‌تر می‌شود.

موارد مصرف پودر گیاهی گلنوش

  • جلوگیری از شب‌ادراری کودکان و جوانان
  • تقویت اعصاب
  • آرام‌بخش

مواد مؤثره موجود در پودر گیاهی گلنوش

  • اسید ایزووالریانیک
  • آزارون
  • اوژنول
  • کالامئول
  • تانن
  • کوئربسین
  • کاتشین

علل شب ادراری اطفال

قدرت مثانه با افزایش سن بیشتر می‌شود و این مشکل معمولاً خودبخود اصلاح می گردد، شب ادراری ممکن است مربوط به آلرژی‌ها ، مشکلات روحی ، اختلالات کلیه یا مثانه ، کرم‌های روده‌ای ، عدم تعادل هورمونی ، عفونت‌ها و نوشیدن مایعات زیاد قبل از خواب باشد.برخی از بیماری‌های مادرزادی نظیر اسپینابیفدا (spinabifda) موجب عدم کنترل ادرار می‌شوند. آنتی‌بیوتیک‌ها و سایر داروها ممکن است تعادل باکتریایی طبیعی را به هم بزنند. یبوست مزمن می‌تواند موجب فشار بر مثانه شود.اصولاً وقتی مثانه تحریک شود یا بر آن فشاری وارد آید ، طوری عمل می‌کند گویی پرشده است.

شب ادراری


درمان شب اداری اطفال


1 - سعی کنید با بیمار با ملایمت رفتار کرده و او را برای بیماری‌اش سرزنش نکنید.
2 - سعی کنید در موقع استراحت بیمار اتاق او را نسبتاً روشن نگهدارید.
3 - مصرف مایعات قبل از خواب کمتر شود.
4 - در یک ساعت مشخص مثلاً 12 شب او را برای رفتن به دستشویی بیدار کنید.
5 - محل استراحت کودک خیلی نرم نباشد و حتی بر روی فرش استراحت کند.
6 - قسمت پایین کمر بیمار را با یکی از روغن‌های فندق – گردو و بادام ماساژ دهید.

طریقه مصرف پودر گیاهی گلنوش

هر بار مقدار یک قاشق مرباخوری از پودر گلنوش را در یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده روزی 2 بار صبح و عصر میل شود.


عوارض جانبی پودر گلنوش

مبتلایان به بیماری دیابت , افراد با فشارخون بالا وبیماران قلبی منع مصرف دارند.

** هشدار و توجه جدی **
این مطلب با توجه به توضیحات سازنده و صرفا جهت اطلاع بازنشر شده و مجله دلگرم هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعاهای سازنده و منبع این مقاله ندارد , برای تهیه هر نوع دارویی ( گیاهی یا غیره ) , ابتدا لازم است صحت مجوز سازمان غذا و دارو را در محصول مربوطه بررسی کنید.

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits