دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماشین های برقی زیر سایبان مخصوص
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتومبیل های برقی یکی از مهمترین گزینه های کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و گام برداشتن به سوی دنیای پاک است و اما این سایبان های اتومبیل که شرکت ولوو اقدام به تولید آن کرده نوعی پنل تولید انرژی خورشیدی است که نصب آن ساده و سرعت شارژ اتومبیل را...

روز هوای پاک امسال هم بی بهره از آلودگی هوا نبود، این یعنی سالی بدون داشتن ذره ای هوای پاک و سالم نه برای تنها همشهری های ما بلکه برای تمام ساکنان کره ی خاکی، گرما از یک سو و آلودگی هوا از سوی دیگر دو عامل اند که شاید در آینده ی نه چندان دور دنیای ما را به محیطی ناامن برای زیست تبدیل کنند.ماشین های برقی زیر سایبان مخصوص

در این میان بشر تنها مقصر واقعی است و استثنایی در این میان وجود ندارد، حال تمام این مقدمه چینی برای معرفی نوع خاص از سایبان است.

اما معرفی سایبان چه ارتباطی با آلودگی هوا دارد، شاید ذکر آماری از تعداد جایگاه های شارژ اتومبیل های برقی و البته ویژگی های این سایبان کمی موضوع را واضح تر کند.

استرالیا از جمله کشور های پیشگام در استفاده از اتومبیل های برقی و البته تولید آن است و با این وجود در سرتاسر این کشور پهناور تنها 39 جایگاه شارژ اتومبیل های برقی وجود دارد.


اتومبیل های برقی یکی از مهمترین گزینه های کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و گام برداشتن به سوی دنیای پاک است و اما این سایبان های اتومبیل که شرکت ولوو اقدام به تولید آن کرده نوعی پنل تولید انرژی خورشیدی است که نصب آن ساده و سرعت شارژ اتومبیل را افزایش می دهد.

یکی از جدیدترین راه حل ها که توسط شرکت ولوو ایتالیا و موسسه سینتسیس دیزاین طراحی شده، به ماشین اجازه می دهد هرجا که دوست داشت و آفتاب بود، شارژ شود.

این محصولPure Tension نام دارد و در واقع یک خیمه سیار است که به شکل تعدادی اشکال و خطوط سهمی وار طراحی شده و پنل های فتوولتائیک هم بر روی آن سوار شده اند تا انرژی خورشیدی را به دام اندازند.

ماشین های برقی زیر سایبان مخصوص

ماشین های برقی زیر سایبان مخصوص

پوشش روی این سایبان از شبکه پلی اتیلن بازیافتی با تراکم بالا تهیه شده و بر روی ساختمانی بسیار سبک و لوله ای از جنس فیبرکربن سوار شده است. و نکته جالب اینجا است که هنگام جمع کردن می توان به راحتی آن را درون جعبه ولوو V60 جای داد.

کشش پارچه پلی اتیلنی هم باعث خمش فریم فیبر کربنی و ایجاد چنین فرمی شده است. شکلی که کارکرد دوم این شارژر خورشیدی را رقم می زند: حفاظت از ماشین در مقابل اشعه و گرمای خورشید.

یک کابل هم خیمه را به باتری های ماشین وصل می کند تا آنها با انرژی خورشید شارژ شوند. البته به نظر می رسد که برای شارژ کامل باتری یکV60 دوگانه سوز، لازم باشد یک روز کامل ماشین را زیر این سایبان پارک کنید.

اکنون دیگر هنگام اتمام شارژ، راننده اتومبیل های الکتریکی ولوو به جای پریز برق یا ایستگاه شارژ، تنها کافی است به دنبال جای پارک مناسب و آفتاب گیری بگردند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits