دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دختر گربه ای - تصاویر
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دختر گربه ای ,دختری شبیه گربه ,اختلال ژنتیکی, سیچوان چین ,موهای سفید وسیاه, موهای اضافی ,بیماری موروثی, اشعه لیزر, پیوند پوست ,لیزر درمانی, ماه گرفتگی

یک اختلال ژنتیکی نادر سبب رویش موهایی عجیب در تمام بدن یک کودک خردسال چینی شده است.

یک دختر بچه 6ساله اهل استان سیچوان کشور چین نیازمند عمل جراحی فوری به خاطر مشکل روییدن موهای سیاه و سفید در سراسر پشت بازوها و صورت خود است.

دختر گربه ای - تصاویر


رسانه‌های دولتی «چین» اعلام كردند: یك دختر‌بچه شش ساله اهل این كشور به دلیل این كه اكثر نقاط بدنش از مو پوشیده شده به «دختر‌بچه گربه‌ای» معروف شده است.

«لی یان» ـ پدر این دختر‌بچه ـ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری شینهوا، بیان كرد:

دختر گربه ای

«لی ژیائویان» دخترم از بدو تولد با مشكل رشد موهایی اضافی و زاید بر روی بدنش مواجه بود، اما تا دو سال گذشته كه رشد این موهای خاكستری و مشكی عادی بود، ما توجهی به آن نمی‌كردیم.
وی خاطر نشان كرد: سال 2007 میلادی رشد این موهای ریز و پرپشت به حدی رسید كه در نهایت هم اكنون تمام پشت دخترم و صورت و دست‌هایش پر از مو است.
«لی ژیانگ» ـ مادر این دختر‌بچه شش ساله ـ نیز یادآور شد: پزشكان به ما گفتند كه این رویداد یك بیماری ژنتیكی و موروثی است و اگر رشد این موها به همین مقدار باقی بماند می‌توان آن‌ها را با استفاده از اشعه لیزر درمان كرد، اما اگر رشدشان افزایش یابد، احتمال خونریزی پس از لیزر درمانی امكان دارد كه در این صورت خطر مرگ جان این كودك را تهدید می‌كند.

دختر گربه ای


دكتر «لو ژونگوآن» ـ پزشك معالج این كودك ـ اضافه كرد: متاسفانه ظاهر این كودك شش ساله به حدی ناخوشایند است كه هیچ كس حاضر به بازی با او نیست.



گفتنی است، والدین او در ابتدا با مراجعه به پزشکان محلی گمان می‌کردند که این مشکل نوعی ماه گرفتگی است.

در گزارش رسانه‌های دولتی چین به این موضوع اشاره شده است كه والدین این كودك عجیب، هم اكنون در حال جمع‌آوری پول برای درمان قطعی وی هستند، اما متاسفانه هزینه جراحی و درمان این دختر‌بچه شش ساله بسیار گران است و آن‌ها امیدوارند دولت چین و خیران نیز به آن‌ها كمك كنند.

دختر گربه ای - تصاویر


این کودک نیاز دارد که از پیوند پوست برای جایگزینی پوست آسیب دیده با یک پوست سالم استفاده نمایند.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits