دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی احمد پورمخبر از بازیگری تا شایعه گدایی و علت مرگ
0
زمان مطالعه: 9 دقیقه
احمد پور مخبر بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وى در ٣٠ تیر ١٣٩٩ در سن ۸۰ سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت. در این مطلب قصد داریم زندگی شخصی احمد پورمخبر شایعه گدایی و علت فوت وی را برای شما شرح دهیم.

بیوگرافی احمد پورمخبر

احمد پور مخبر بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. پور مخبر در محله گلوبندک در خانواده ای تفرشی بدنیا آمد. او همچنین عضو بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. وی زاده سال ١٣١٩ در تهران و درگذشته ۳۰ تیر ۱۳۹۹ در تهران بود.

وی بازیگری را از سن 65 سالگی شروع کرد. بسیاری او را یک استعداد نهفته می‌دانند که خیلی دیر به معرض ظهور رسید که به عقیده خودش دوستان ناباب دلیل آن است.

شهرت اصلی وی مدیون دو سریال متهم گریخت سال 1385 و ترش و شیرین (نوروز 86) است که کارگردانی هر دوی آنها بر عهده رضا عطاران بود.

او با بازی خود توانست به خوبی در دل خانواده‌های ایرانی جا باز کند. عطاران از پورمخبر انتظار بازی نداشت، او میخواست پورمخبر خودش باشد و خود به بابابزرگ داستان خط دهد و انصافا احمد پورمخبر به خوبی از عهده آن برآمد.

فرزندان احمد پورمخبر

وی دارای چهار فرزند به نام‌های محمد، مصطفی، مریم و زهرا است. احمد پورمخبر دیر ازدواج کرده و اختلاف سنی او با فرزندانش زیاد است.

عکس | احمد پورمخبر در کنار پسر و دخترش


علت فوت احمد پورمخبر

وى در ٣٠ تیر ١٣٩٩ در سن ۸۰ سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت. رضا عطاران با انتشار پستی در اینستاگرام این خبر را اعلام کرد.

علت فوت و بیوگرافی احمد پورمخبر |بیوگرافی احمد پورمخبر |احمد پورمخبر درگذشت|علت فوت احمد پورمخبر| زندگینامه احمد پورمخبر |فرزندان احمد پورمخبر

آغاز بازیگری احمد پور مخبر در سن 65 سالگی

وی اولین بار در سال ۱۳۷۵ و در چند سکانس کوتاه برای مجید مجیدی و در فیلم بچه های آسمان جلوی دوربین رفت اما شهرت اصلی وی از دو سریال متهم گریخت (رمضان ۸۴) و ترش و شیرین (نوروز ۸۶) بود که کارگردانی هر دوی آنها بر عهده رضا عطاران بود.

او از آن دسته بازیگرانی است که خیلی دیر به صحنه آمد. اما قدم اول را محکم برداشت و با مجید مجیدی آغاز کرد. او در فیلم بچه‌های آسمان در چند سکانس کوتاه نقش آفرینی کرد تا به عنوان یکی از بازیگران اسکاری ایران شناخته شود!

فیلم "بچه‌های آسمان" در همان سال اولین نامزدی اسکار را برای سینما ایران به ارمغان آورد و هنوز هم جز ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ است.

پورمخبر در گفت‌وگویی درباره چگونگی اتخاب شدن برای بازی در "بچه‌های آسمان" گفته بود: "مجیدی تو محله ما فیلمبرداری داشت، منم برای تماشا رفته بودم که یکی از بچه‌ها گفت یک دهن آواز بخون تا خستگی گروه رفع بشه، نگو همون خوندن به درد فیلم می خوره، برای همین یک نقش کوتاه به من دادند، مجیدی باز هم می‌خواست که با من همکاری کنه، اما نرفتم چون نقشی که من بازی کردم با روحیاتم جور نبود. من آدم بانشاط و سرزنده‌ای هستم، دوست دارم در فیلم‌های شاد و خنده‌آور بازی کنم. "

بیوگرافی احمد پور مخبر

علت فوت و بیوگرافی احمد پورمخبر |بیوگرافی احمد پورمخبر |احمد پورمخبر درگذشت|علت فوت احمد پورمخبر| زندگینامه احمد پورمخبر |فرزندان احمد پورمخبر

ماجرای گدایی احمد پورمخبر

چندی پیش شایعه‌ای درباره دست فروشی و گدایی احمد پورمخبر به دلیل مشکلات مالی، با انتشار تصاویری از او درحالی که کنار بساط دست‌فروشی نشسته است در فضای مجازی اتفاق افتاد که گویا ماجرا به شکل دیگری بوده است.

او در این باره در اینستاگرام نوشت: "دوستان گلم، عزیزانم، هموطنان خوبم اولاً کار کردن عار نیست، کاری که یک لقمه نان حلال ازش بشه درآورد گناه نیست ولی تهمت زدن و برچسب زدن گناه بزرگیه.

وقتی یک عکسی از هر کسی دیدید سریع قضاوت نکنید، اگر من با یک خلبان هم در کابین خلبان عکس دارم پس خلبان شدم؟؟؟ یا اگر پشت نیمکت کلاسی در یک دانشگاه عکس بگیرم، دانشجو شدم؟؟؟

 گدایی احمد پورمخبر
ماجرای گدایی احمد پورمخبر

ثروت احمد پور مخبر

احمد پورمخبر صاحب چند خانه است و اصلا نیاز مالی ندارد، بعد از این ماجرا حاشیه های زیادی درباره گدایی و نیاز مالی احمد پورمخبر در فضای مجازی پخش شد که فرزند او این گونه واکنش نشان داد:

فرزند «احمد پورمخبر» گفت: از روزی که ویدئو پدرم منتشر شد بسیاری با من تماس گرفتند و خواستند به ما پول بدهند،اما خدا را شکر خانواده ما هیچ مشکل مالی ندارد و پدر من خودش چندین خانه دارد، این اتفاق تنها یک اشتباه از روی کهولت سن است که ممکن است برای تمامی عزیزان ما پیش آید.

محمد پورمخبر فرزند «احمد پورمخبر» بازیگر سینما درخصوص انتشار ویدئویی از پدر خود در فضای مجازی گفت: متاسفم برای تمام آنهایی که زندگی خود را با سرک کشیدن در زندگی خصوصی دیگران می گذرانند.

وی در همین راستا ادامه داد: چندی پیش ویدئویی از پدرم در فضای مجازی منتشر شد که وی را در حال گدایی نشان می‌داد، در صورتی که به هیچ وجه این طور نیست،من و پدرم اصلاً نیاز مالی نداریم.

فرزند «احمد پورمخبر» با گلایه از بی‌اخلاقی در فضای مجازی تاکید کرد: من از هیچکدام از کسانی که برای پدر حاشیه ساخته‌اند نمی‌گذرم، چرا باید اگر هنرمندی یک اشتباه انجام داد تا این حد برای او حاشیه ایجاد کرده و وی را زمین گیر کنیم.

وی در رابطه ویدئوی منتشر شده اظهار کرد: پدر من سن بالایی دارد و در این سن همه اشتباه می کنند، وقتی با پدر در مورد دلیل این اتفاق پرسیدم به من گفت که اشتباه کرده و کنار خیابان در حال خواندن بوده که این اتفاقات پیش آمده است، پدر من هشتاد سال سن دارد، نمی‌توانم وی را در خانه حبس کنم اما این اتفاقات برای همه ما خیلی ناراحت کننده بود و در حال پدر نیز بسیار ناراحت است.

پورمخبر ادامه داد: از آن روز بسیاری با من تماس گرفتند و خواستند به ما پول بدهند، در صورتی که خدا را شکر خانواده ما هیچ مشکل مالی ندارد و پدر من خودش چندین خانه دارد، این اتفاق تنها یک اشتباه از روی کهولت سن است که ممکن است برای تمامی عزیزان ما پیش آید.

فرزند این بازیگر سینما با اشاره به مسمومیت فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی مکانی شده برای انتشار شایعات و متاسفانه پدر هم از این اتفاقات بی نصیب نمانده است، من از آنهایی که قصد تخریب همه را دارند می پرسم که آیا در اطراف شما کسی به دلیل کهولت سن اشتباه نمی‌کند؟. آیا درست است که برای جذب مخاطب به هر اقدام کثیفی دست بزنیم؟. به شخصه به شدت از اتفاقات پیش آمده ناراحتم و به همین خاطر اگر بدانم چه کسی بانی قضیه بوده از اون نخواهم گذشت.

علت فوت و بیوگرافی احمد پورمخبر |بیوگرافی احمد پورمخبر |احمد پورمخبر درگذشت|علت فوت احمد پورمخبر| زندگینامه احمد پورمخبر |فرزندان احمد پورمخبر

احمد پورمخبر از متهم گریخت تا ترش و شیرین

پس از این قدم بزرگ راه پورمخبر به سینما و تلویزیون باز شد. در مهم‌ترین فعالیت حرفه‌ای، رضا عطاران برای ایفا نقش مش قربون در سریال متهم گریخت به سراغ پورمخبر رفت. از اینجا بود که این بازیگر حسابی بر سر زبان‌ها افتاد و تبدیل به چهره‌ای محبوب در تلویزیون شد.

رضا عطاران درباره چگونگی انتخاب شدن پورمخبر برای بازی در این نقش گفته بود: "نقش شازده را برای یک پیرمرد چاق نوشته بودیم و برای آن افراد بسیاری تست دادند. یکی از این افراد احمد پورمخبر بود، اما به دلیل فیزیک ظریفش نمی‌توانست آن نقش را ایفا کند.

بعد از تست به این نتیجه رسیدیم که از او در فیلم استفاده کنیم و نقش دیگری نوشتیم تا پورمخبر در سریال باشد. "

فعالیت بعدی پورمخبر در تلویزیون بار دیگر با عطاران و این بار در سریال "ترش و شیرین" بود. این سریال که در نوروز ۱۳۸۶ پخش شد را سروش صحت نوشته بود و در آن بازیگرانی از جمله مریم امیر جلالی، رضا شفیعی جم، حمید لولایی و رضا عطاران نقش آفرینی کردند.

در این سریال پورمخبر نقش پدر جهان (حمید لولایی) را بازی می‌کرد.

بیوگرافی احمد پورمخبر از بازیگری تا شایعه گدایی و علت مرگ

علت فوت و بیوگرافی احمد پورمخبر |بیوگرافی احمد پورمخبر |احمد پورمخبر درگذشت|علت فوت احمد پورمخبر| زندگینامه احمد پورمخبر |فرزندان احمد پورمخبر

خداحافظی احمد پورمخبر از بازیگری

پسر احمد پورمخبر بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگویی در خصوص این روزهای پدرش گفت:حال پدرم خداروشکر خوب است و سرحال در منزل استراحت می کند.

وی در خصوص اینکه آیا این روزها به پدرش کاری در عرصه سینما و تلویزیون پیشنهاد می شود یا خیر افزود: پیشنهاد به پدرم زیاد می شود اما وی دیگر دوست ندارد در عرصه بازیگری ظاهر شود.

و متأسفانه باید بگویم که احمد پورمخبر برای همیشه از عرصه بازیگری خداحافظی کرد. از مهم ترین دلایلی که پدرم از هنر بازیگری خداحافظی کرد ندادن پول مناسب و به موقع از سوی تهیه کنندگان فیلم ها است.

علت فوت و بیوگرافی احمد پورمخبر |بیوگرافی احمد پورمخبر |احمد پورمخبر درگذشت|علت فوت احمد پورمخبر| زندگینامه احمد پورمخبر |فرزندان احمد پورمخبر

فیلم‌شناسی احمد پورمخبر

مجموعه‌های تلویزیون

۱۳۹۵- همسایه‌ها (مهران غفوریان)

۱۳۹۰- راه در رو (سعید آقاخانی)

۱۳۸۷- بزنگاه (رضا عطاران)

۱۳۸۶- ترش و شیرین (رضا عطاران)

۱۳۸۴- متهم گریخت (رضا عطاران)

سینما

۱۳۸۹- لیموترش (سید جواد رضویان)

۱۳۸۹- اخراجی‌های ۳ (مسعود ده نمکی)

۱۳۹۰- کباب غاز (صالح دلدم)

۱۳۸۹- داماد خجالتی (آرش معیریان)

۱۳۸۹- دردسر بزرگ (مهدی گلستانه)

۱۳۸۹- فوتبالی‌ها (عباس خواجه وند)

۱۳۸۹- کنسرت روی آب (جهانگیر جهانگیری)

۱۳۸۹- فیلم ویدیویی دامادی به نام صفر (فرشاد ارج)

۱۳۸۹- فیلم ویدیویی کار کاذب (مهرداد محتشمی)

۱۳۸۸- سلام بر عشق (اصغر نعیمی)

۱۳۸۸- دلقک‌ها (عباس مرادیان)

۱۳۸۸- به روح پدرم (سید جواد رضویان)

۱۳۸۸- شیر و عسل (آرش معیریان)

۱۳۸۸- یک جیب پرپول (قدرت الله صلح میرزایی)

۱۳۸۷- دلداده (قدرت الله صلح میرزایی)

۱۳۸۷- ده رقمی (همایون اسعدیان)

۱۳۸۷- زندگی شیرین (قدرت الله صلح میرزایی)

۱۳۸۷- کیش و مات (جمشید حیدری)

۱۳۸۶- تلافی (سعید اسدی)

۱۳۸۶- توفیق اجباری (محمدحسین لطیفی)

۱۳۸۶- خروس جنگی (سید مسعود اطیابی)

۱۳۸۶- دایناسور (پرویز شیخ طادی)

۱۳۸۶- زن‌ها فرشته‌اند (شهرام شاه حسینی)

۱۳۷۵- بچه‌های آسمان (مجید مجیدی)

۱۳۸۸- طلاق به سبک ایرانی (فرید کلهر)


مصاحبه با احمد پورمخبر گزیده‌ای از صحبت‌های او

- مجید مجیدی چطور شما را پیدا کرد؟

پورمخبر: تو محله ما فیلمبرداری داشت، منم برای تماشا رفته بودم که یکی از بچه ها گفت یک دهن آواز بخون تا خستگی گروه رفع بشه، نگو همون خوندن به درد فیلم می خوره، برای همین یک نقش کوتاه به من دادند، مجیدی باز هم می خواست که با من همکاری کنه، اما نرفتم.

- چرا؟

پورمخبر:چون نقشی که من بازی کردم با روحیاتم جور نبود. من آدم بانشاط و سرزنده ای هستم، دوست دارم در فیلم های شاد و خنده آور بازی کنم.

- چرا خواننده نشدید؟

پورمخبر:چون دنبالش نرفتم، آن هم به خاطر وجود رفقای ناباب و حسود... حالا هم که فیلم بازی کردم به دلیل حسادت شان دوستی مون به هم خورده...

- در اقوام تان هنرمند دیگری هم هست؟

پورمخبر:برادرم به نام (محمد فرزین) چون از شهرت پورمخبر خوشش نمی اومد نام هنری فرزین رو انتخاب کرد. پسرم محمد هم در سریال شبکه سه و نیم، چند سکانس بازی کرده، همین طور در فیلم سینمایی (شب بخیر فرمانده.)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits