دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی ریچل مک آدامز - بازیگر فیلم شرلوک هلمز و دکتر استرنج
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ریچل مک آدامز یک بازیگر کانادایی است که بیشتر به دلیل حضور در فیلم هایی مثل Mean Girls ، The Time Traveler's Wife ، herlock Holmes ، The Vow و Spotlight شناخته شده است.

ریچل مک آدامز کیست ؟

ریچل مک آدامز یک بازیگر کانادیی است که 17 نوامبر سال 1978 در اونتاریو به دنیا آمد. او در 12 سالگی کار خود را به عنوان یک بازیگر شروع کرد. وی در سال 2004 در فیلم Mean Girl نقش یک دختر نوجوان را بازی کرد که این فیلم نقش به سزایی در موفقیت های او داشته است. همچنین ریچل مک آدامز در فیلم های پر فروشی مثل Wedding Crashers ، The Family Stone ، The Time Traveler's Wife ، Sherlock Holmes و The Vow حضور داشته است. ریچل مک آدامز در سال 2015 به دلیل نقشی که به عنوان یک خبرنگار در فیلم Spotlight بازی کرد، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

زندگی نامه ریچل مک آدامز

Rachel McAdams

اوایل زندگی ریچل مک آدامز

مادر ریچل یک پرستار و پدرش هم یک مذاکره کننده بود. ریچل مک آدامز یک برادر و یک خواهر دیگر به نام های دنیل و کیلین دارد.
ریچل مک آدامز او در 4 سالگی اسکیت بازی نمایشی را شروع کرد و در 12 سالگی پا به عرصه بازیگری گذاشت. پدر و مادر او بسیار ریچل را حمایت میکردند و وی توانست خیلی زود عضو گروه تئاتر شهرشان شود.
در دوران دبیرستان ریچل مک آدامز درچند نقش کوچک ظاهر شد اما برای ادامه دادن تحصیلاتش به دانشگاه یورک در تورنتو رفت که در آنجا هم نقش های زیادی را در سطح تئاتر دانشگاه بازی کرد.

اولین نقش های سینما و تلویزیون

در سال 2001 ریچل مک آدامز اولین نقشش را در سریال The Famous Jett Jackson بازی کرد و اندکی پس از آن در نقشی دیگر در فیلم My Name is Tanino ظاهر شد.
ریچل مک آدامز در سال 2002 برای بازی در یک نقش مکمل در فیلم Perfect Pie نامزد جایز Genie که به نوعی اسکار کانادا محسوب میشود، برگزیده شد. کمی بعد ریچل مک ادامز به لس آنجلس نقل مکان کرد و اولین نقشش را در این شهر برابر Rob Schneider در فیلم کمدی The Hot Chick بازی کرد. مدتی بعد ریچل مک آدامز بازهم به کانادا برگشت و در سریال Slings and Arrows 2003 درخشید و یک جایزه Genie دیگر برد.
در سال 2005 ریچل مک آدامز در چندین فیلم بسیار پرفروش مانند Wedding Crashers ، Red Eye و The Family Stone حضور پیدا کرد.

توقف فعالیت های حرفه ای

ریچل مک ادامز در سال های 2006 و 2007 یک استراحت بلند مدت را برای خود درنظر گرفت. در چنین دورانی و پس از اینکه برخی از موفق ترین فیلم های او به نمایش درآمده بود خیلی از نزدیکانش میگفتند که او قابلیت این را دارد که تبدیل به یک سوپر استار شود اما از درون وی چنین شخصیتی ندارد.
در این مدت زمانی 2 ساله ، ریچل مک آدامز فرصت های نقش آفرینی در فیلم های Mission Impossible 3 ، Casino Royale ، The Devil Wears Prada و Get Smart را رد کرد.

ریچل مک آدامز
ریچل مک آدامز

فیلم های ریچل مک آدامز

بازگشت به سینما

ریچل مک ادامز در سال 2008 به سینما بازگشت و در فیلم های Married Life و The Lucky Ones حضور داشت اما این پروژه ها نتوانستند موفقیت های مالی زیادی را کسب کنند. اما در سال 2009 اوضاع عوض شد و ریچل مک آدامز با بازی در فیلم های State of Play ، The Time Traveler's Wife و Sherlock Holmes دوباره درخشید.
در چند سال بعد موفقیت ها برای او ادامه داشت و با بازی در Morning Glory 2010 و Midnight in Paris کار خود را ادامه و حتی نامزد دریافت جایزه Guild اسکار نیز شد.
بزرگ ترین فیلم ریچل مک ادامز تا آن زمان در سال 2012 با The Vow رقم خورد که 196 میلیون دلار در جهان فروخت.
از فیلم های بعدی مک ادامز میتوان به To the Wonder (2012) ، Passion (2012) ، About Time 2013 و A Most Wanted Man 2014 اشاره کرد.

اسکار و فیلم Spotlight

در سال 2015 پس از حضور در Aloha و Southpaw ، ریچل مک آدامز در فیلم اسپات لایت به عنوان یک خبرنگار نقش آفرینی کرد که باعث شد تا جایزه بازیگر مکمل اسکار را برنده شود. خود این فیلم نیز جایزه بهترین فیلم سال را برد.
در سال 2016 ریچل مک آدامز در فیلم Dr. Strange در سال 2017 در فیلم Disobedience و در 2018 نیز در Game Night حضور پیدا کرد.

زندگی شخصی ریچل مک ادامز

از سال 2004 تا 2007 مک آدامز با رایان گاسلینگ در رابطه بود. این زوج در سال 2008 دوباره پس از قطع رابطه ای کوتاه دوباره باهم ارتباط برقرار کردند و بازهم در سال بعدش از هم جدا شدند.
ریچل مک آدامز در سال 2007 یک وبسایت به نام Green Is Sexy راه اندازی کرد که در آن از اقداماتی که به حفظ محیط زیست کمک میکنند، حمایت و پشتیبانی میکند. او حتی در خانه خود از انرژی خورشید برای تامین برق مورد نیازش استفاده میکند.
او در سال 2009 با Josh Lucas و Michael Sheen برای مدتی کوتاهی قرار میگذاشت.
کارهای مورد علاقه ریچل مک آدامز مواردی مثل کتاب خوانی و آشپزی هستند. او همچنین به سلامت خود خیلی اهمیت میدهد و بصورت مداوم یوگا کارمیکند. او قبلا یک گیاه خوار بود اما پس از مدتی از این رژیم غذایی خسته شد.
در سال 2016 او با Jamie Linden آشنا شد و باهم دوست شدند. در سال بعدش در ماه آپریل او پسر بچه خود را بدنیا آورد.

ریچل مک آدامز و همسرش

قد ریچل مک آدامز

قد او 1.63 متر است.

ریچل مک آدامز و رایان گاسلینگ

ریچل مک آدامز
ریچل مک آدامز و رایان گاسلینگ

عکس های ریچل مک آدامز

ریچل مک آدامز
ریچل مک آدامز

ریچل مک آدامز
ریچل مک آدامز

تست بازیگری ریچل مک آدامز برای فیلم دفتر خاطرات



نظرتان درمورد ریچل مک آدامز چیست ؟ شما میتوانید نظرات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits