دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی آلیس کوپر
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آلیس کوپر خواننده در دهه 1970 به عنوان پدرخوانده ی شاک راک شناخته شد و در سال های دهه ی 1970 با اجرای صحنه ای بحث برانگیز و نمایش گونه اشان مورد توجه حضار قرار می گرفتند.

آلیس کوپر کیست ؟

آلیس کوپر در دیترویت متولد شد و اولین گروه موسیقی خود را دبیرستان و به دلیل علاقه به گیتاریست مشهور دهه ی 1960 فرانک زاپا شکل داد. این گروه با چندین آلبوم موفق در اواسط دهه ی 1970 مشهور شدند. کوپر در سال 1974 به تکنوازی رفت و موفق شد. در 2011 کوپر و گروه سابقش در تالار مشاهیر راک و رول قرار گرفتند.

زندگی نامه آلیس کوپر

Alice Cooper

اوایل زندگی

آلیس کوپر ، خواننده راک امریکایی، در وینست دیمون فورنیر در 4 فوریه 1948 در دیترویت متولد شد. او فرزند یک کشیش بود، همراه با خوانواده اش در 12 سالگی ابتدا به کالیفرنیا آمد و بعد به آریزونا رفت ، جایی که قورنیرز در پارک تریلر زندگی می کرد.
آلیس کوپر علاقه شدیدی به موسیقی داشت و در دبیرستان اولین گروه موسیقی راک خود را تشکیل داد. این گروه ابتدا جیرجیرک ها و سپس عنکبوت ها و گروه های بیتلز ، رولینگ استونزز و د هونام گرفت که در آخر به نام آلیس کوپر باقی ماند.
پس از خستگی از اجرای محلی ، گروه به لس آنجلس نقل مکان کرد. در این زمان آنها یک صدای تاریک ، بالا و عصبانی را به کار می گرفتند که منقدان ابتدا خشمگین بودند. با این حال، کوپر به دلیل اجرای صحنه ای جذاب ، موسیقی آنها نظر فرانک زاپا را جب کرد که با این گروه قراردادی ثبت کند.

آلیس کوپر
آلیس کوپر

موفقیت تجاری

در سال 1969، گروه که نامش به آلیس کوپر تغییر یافته بود، نام از یک دکتر جادوگر می آمد، اولین آلبوم خود را با عنوان Pretties for You منتشر کردند. یک آلبوم در پی آن به عنوان Easy Action در سال بعد منتشر شد.
تقریبا بلافاصله این گروه به خاطر عملکرد عجیب و غریبش شهرت یافت. در یک حادثه معروف، یک تماشاچی مرغ زنده ای را به وسط صحنه انداخت، کوپر با برداشتن پرنده و پرتاب آن به هوا واکنش داد. وقتی پرنده در دست تماشاچی فرود آمد پاره پاره شد.
دیگر اقدامات نمایش او شامل قتل عروسک های کودک و استفاده از گیوتین و صندلی برقی های جعلی در حین اجرا بود. کوپر از این شوک در حین اجرا لذت می برد. در 1973 سالوادور دالی ، هنرمند سوردالیست، از این خواننده با پوشاندن گردنبند الماس و یک تاج فیلم برداری کرد به طوری که او از یک نسخه کوچک از ونوس دی میلو برای کارهای هولوگرافی استفاده کرد.
در 1971 وارنر براس، آلیس کوپر را به گروه دعوت کرد تا یک قرارداد جدید ثبت کندو در طول چند سال بعدی این گروه یک سری کار موفق انتشار دادند از جمله، Killer 1972 و School's Out 1972 و Billion Dollar Babies 1973 و Muscle of Love 1974 .

فراز و نشیب های فردی

در سال 1974 آلیس کوپر از هم گروهی ها جدا شد و نامش را با خود برد سال بعد اولین آلبوم خود را به نام Welcome to My Nightmare منتشر کرد و همچنان ستایش منتقدان و موفقیت های تجاری را ادامه داد و همچنین آهنگ Alice Cooper Goes to Hell در سال 1976.
اما زندگی کوپر از بین رفته بود. در نهایت آلیس کوپر فرسوده و ناپدید شده در یک آسایشگاه به پایان رسید جایی که او با مجرمان و معتادان هم خانه شده بود.
با این حال موسیقی او به حالت قبل برنگشت. دو اثر Special Forces در سال 1981 و Zipper Catches Skin در سال 1982 واقعا نا امید کننده بود. اما در سال 1989 کوپر با انتشار آلبوم محبوب Trash دوباره مورد توجه قرار گرفت.

آلیس کوپر
آلیس کوپر

پروژه های بعدی

از این به بعد، آلیس کوپر در طیف وسیعی از موفقیت در استودیو و همچنین جاهای دیگر برخوردار بود. او یک نقش فرعی جادوئی را در وین در سال 1992 بازی کرد. و بعدا دوباره در سال 2012 در تیرهای تاریکی تیم برتون در سال 2012 ظاهر شد. او در سال 2004 برنامه رادیویی سنتی به شدت موفق شب ها با آلیس کوپر را اجرا کرد.
در سال های اخیر به اعضای زنده گروه سابقش برگشت. و در سال 2011 این گروه در سالان مشاهیر راک و رول قرار گرفت.
کوپر همچنین به تور ها و ضبط موسیقی جدید ادامه داد. او در سال 2017 پارانورما را منتشر کرد ، که شامل همکاری گروه های قدیمی و هنرمندان معروف دیگر مانند زی زی بیلی گیبونس و دیپ پارپل راجر گلاور است.
حس تحسین کوپر از نمایش تئاتری او را یک شخص کاملا مناسب برای اجرا در برنامه زنده ی NBC جیسون کریت سوپر استار که در عید پاک 2018 به روی آنتن می رفت ساخت. او برای نقش پادشاه هرود همراه با جان لجند در نقش ستاره تیلور و سارا بریلی در نقش مریم مجدلیه همراه بود.


امیدوارم از این مطلب لذت برده و با زندگی نامه آلیس کوپر آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits