دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی کتابی محبوب با موضوع روانشناسی موفقیت
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کتاب های زیادی در حوزه موفقیت ، روانشناسی و انگیزشی وجود دارد حتی با توجه به اینکه تکنولوژی و فضای مجازی در کمرنگ کردن کتابخوانی و لذت ورق زدن کتاب نقش پررنگی را ایفا میکند، اما همچنان افراد آگاه...

کتاب های زیادی در حوزه موفقیت ، روانشناسی و انگیزشی وجود دارد حتی با توجه به اینکه تکنولوژی و فضای مجازی در کمرنگ کردن کتابخوانی و لذت ورق زدن کتاب نقش پررنگی را ایفا میکند، اما همچنان افراد آگاه و اهل علم قدرت بالای مطالعه کتاب را در افزایش کیفیت و بهبود زندگی درک کرده اند و هیچ گاه دست از مطالعه کتاب بر نمی دارند، به همین منظور امروز قصد داریم یکی از بهترین کتابها در زمینه موفقیت مالی و روانشناسی ثروت را معرفی کنیم.

معرفی نویسنده کتاب ناپلئون هیل

معرفی کتابی محبوب با موضوع روانشناسی موفقیت

کتابی که قصد معرفی آن را داریم از سری کتاب های روانشناسی موفقیت ناپلئون هیل با عنوان قوانین موفقیت در ۱۶ درس نام دارد. اما لازم است ابتدا بخشی از زندگینامه نویسنده کتاب یعنی ناپلئون هیل را مورد بررسی قرار دهیم تا علاقه شما نسبت به خواندن این کتاب دو چندان شوند.

ناپلئون هیل در ۲۶ اکتبر ۱۸۸۳، در ویرجینیای آمریکا در یک آلونک کوچک چشم به جهان گشود وی در ۱۲ سالگی یتیم شد و به افراد فامیل سپرده شد تاپلئون برای غلبه کردن به فقر سعی کرد تا تحصیلات خود را ادامه دهدئ تبدیل به نوابع عملگرای زمان خودش بشود در ۱۳ سالگی برای برای روزنامه های محلی کوچک مصالب مینوشت ناپلئون هیل همیشه در دوران جوانی یک دغدغه فکری بزرگ داشت و آن این یود که چرا مردم در رسیدن به موفقیت و شادکامی در زندگی ناکام می مانند. چرا برخی علارقم تلاش های بی پایان و فراوان به دستاورد و هدف خود نمیرسد.

آشنایی با اندرو کارنگی کلید موفقیت ناپلئون هیل

معرفی کتابی محبوب با موضوع روانشناسی موفقیت

در همین دوران بود که ناپلئون هیل با مردی به نام اندرو کارنگی آشنا شد، اندرو یک تاجر اسکاتلندی ساکن آمریکا و همچنین ثروتمندترین مرد آمریکا در صنعت فولاد بود. اندور پس از مدت کوتاهی آشانایی با ناپلئون هیل یک ماموریت ۲۰ ساله وی داد و این چیزی نبود جز تحقیق بر روی زندگی افراد موفق و ثروتمند وسپس نوشتن راز های موفقیت آنها به صورت کتاب ، ناپلئون هیل در یک ویدیو که این موضوع را تعریف میکرد این طور بیان میکند که در ابتدا به اندرو کارنگی اعلام کردم که من ممکن است استعداد و توانایی چنین کاری را نداشته باشم ولی اندرو کارنگی که ظاهرا از رازی برای یک زندگی خوب با خبر بود با دلگرمی دادن به ناپلئون هیل او را ترغیب به تحقیق و نوشتن این کتاب کرد. اندرو کارنگی که خود نویسنده کتاب معروف انجیل ثروت است در طی همه سالهایی که ناپلئون هیل به دنبال تحقیق و آماده سازی کتابش بود بسیار به او کمک میکرد

کتاب قوانین موفقیت در ۱۶ درس

ناپلئون هیل سرانجام پس از ۲۰ سال جمع آوری اطلاعات و تحقیق بر روی حدودا ۵۰۰ نفر از زندگی افراد موفق و ثروتمند جامعه و همچنین مصاحبه با افرادی چون جان دی راکفلر، توماس ادیسون،الکساندر گراهام بل ، هنری فورد ،که از دوستان صمیمی و نزدیک اندرو کارنگی بودند کتابی را به چاپ رساند به نام قوانین موفقیت در ۱۶ درس این کتاب که در سالهای پس از جنگ و یاس و نو میدی در امریکا منتشر شد استقبال بسیار چشمگیری داشت به طوریکه حتی پس از گذشت سالها از آن موضوع هنوز هم این کتاب یکی از محبوبترین کتاب های موفقیت و روانشناسی ثروت در جهان است.

البته این موضوع هم ناگفته نماند که کتاب قوانین موفقیت در ۱۶ درس به دلیل اشاره و تاکید زیاد به اسرار ذهن که فقط افرادی از گروه های مخفی مانند هنری فورد و .. از آن خبر داشتند ۳ سال پس از انتشار در اقدامی عجیب از بازار جمع اوری شد و دیگر منتشر نشد . همچنین این شایعه وجود داشت که ناپلئون هیل به دلیل رعایت نکردن حریم خصوصی افراد موفق جامعه که در کتابش از آنها یاد کرده بود مجبور به اصلاح کتاب و پس از مدتی کوتاه کتابی را به نام بیندیشید و ثروتمند شوید جایگزین این کتاب کرد در واقع این همان کتاب قوانین موفقیت در ۱۶ درس بود با کمی سانسور و حذف جزییات !

معرفی کتابی محبوب با موضوع روانشناسی موفقیت

ترجمه کتاب اصلی در ایران

اخیرا سایت جادوی باور کتاب اصلی قوانین موفقیت در ۱۶ درس را به صورت دوبله صوتی ترجمه و در سایت منتشر کرده است این سایت برای اولین بار توانسته علاوه بر کتاب ناپلئون هیل ،ویدیو های سیاه سفید که برای بیش از ۸۰ سال پیش است را دوبله کند. البته برخی علاقه زیادی با خواندن کتاب الکترونیک دارند و دوست دارند که لذت ورق زدن کتاب را حس کنند در این صورت میتوانید کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را که آن هم کتاب بسیار خوبی است را مطالعه کنید

ناپلئون هیل پس از مصاحبه با بیش از ۵۰۰ تن از زنان و مردان دوران خویش، راز انباشتن ثروت کلان ‌را بر اساس کتاب قوانین موفقیت در ۱۶ درس فاش کرد که اگر ما بتوانیم یاد بگیریم مانند ثروتمندان بیندیشیم می‌توانیم موفقیت و ثروت را کشف کنیم. ناپلئونیک فرمول ۱۶مرحله‌ای ساده‌ای تهیه کرد تا به علاقه مندان موفقیت کمک کند که اهداف خویش را مشخص کنید، راز موفقیت حقیقی و دیرپا را کشف کنید، هر آنچه در زندگی می‌خواهید را به‌ دست بیاورید و به صف افراد فوق‌العاده موفق بپیوندید.

نکته پایانی

قبل از اینکه این کتاب را بخوانید حتما بخش مقدمه آن را مطالعه کنید چرا که ناپلئون هیل به صراحت توضیح داده رازهایی در هرفصل کتاب قرار داده که اگر خواننده این کتاب در هر لحظه مفاهیم آن را درک کرد و پی به راز موفقیت برد میتواند کتاب را ببندد و اهداف خود را تعیین کند چرا که ناپلئون هیل بر اساس تحقیقاتی که طی سالها انجام داده به این باور رسده است که همه تحولات از ذهن آغاز میکند و هر زمان انسانی قدرت ذهن خود را درک کند آن زمان است که میتواند مانند یک هنرمند زندگی جدیدی برای خود خلق کند و دستاوردهای بزرگی را برای خویش رقم بزند و بر عکس اگر این جهان را فقط از بعد فیزیکی بنگرید و اهمیت ذهن را ندانید هیچ موفقیت قابل توجهی را به دست نمی آوردید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits