دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای انتخاب و خرید روغن صنعتی
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با توجه به تحریم‌های اخیر و سختی یافتن روغن صنعتی اصل، خیلی از صاحبان مشاغل با خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دلیل استفاده از روغن‌های صنعتی تقلبی مواجه شده‌اند. حال در این شرایط چگونه می‌توان روغن...

با توجه به تحریم‌های اخیر و سختی یافتن روغن صنعتی اصل، خیلی از صاحبان مشاغل با خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دلیل استفاده از روغن‌های صنعتی تقلبی مواجه شده‌اند. حال در این شرایط چگونه می‌توان روغن صنعتی اصل خرید؟ به چه فاکتورهایی در هنگام خرید روغن صنعتی باید توجه کرد؟

روغن صنعتی

دستگاه ها و ماشین آلات سنگین بسیاری در صنعت همچون ماشین آلات نساجی، دستگاه های حمل و نقل هوایی و حتی ماشین آلات فلزکاری و سیمان، به منظور عملکرد بهتر نیازمند روغن‌های صنعتی خاص خود هستند.

روغن‌های صنعتی در انواع مختلف و برای مقاصد گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آنها می‌توان به روغن دنده صنعتی، روغن دنده PAG، روغن های دنده توربین جهت استفاده در توربین های بادی و آبی و گازی، روغن ترانسفورمر، روغن های محافظ، روغن دنده خودرو، روغن کمپرسور هوا، روغن سیلیکن، روغن مته‌های بادی، روغن موتور، روغن انتقال حرارت، روغن هیدرولیک صنعتی، روغن هیدرولیک ضد آتش، روغن موتور گاز سوز، روغن ماشین آلات کشاورزی، روغن ترمز، روغ برش، روغن ماشین آلات نساجی و بسیاری دیگر از موارد اشاره کرد. تمامی این روغن‌ها خواص مختلفی دارند و از این رو نمی توان هیچ یک را به جای دیگری استفاده کرد.

برای تهیه روغن‌های صنعتی چندین مرحله عملیات خاص انجام و در آخرین مرحله مواد افزودنی مناسبی برای انواع آنها مطابق با استانداردهای جهانی ترکیب می‌شود.

کاربرد روغن‌های صنعتی

راهنمای انتخاب و خرید روغن صنعتی

مهم‌ترین عوامل در استفاده از روغن‌های صنعتی بهره‌وری بالاتر، عمر طولانی‌تر، قابلیت اطمینان بهتر و هزینه کمتری است که برای نگهداری دستگاه‌ها صرف می‌شود. این نوع از روغن‌ها دارای عملکردهای کلی هستند که از جمله آنها می‌توان به کاهش اصطکاک و ساییدگی، محافظت در برابر خوردگی و از بین بردن گرمای ناشی از اصطکاک اشاره کرد.

خرید روغن صنعتی مناسب

انتخاب روغن صنعتی مناسب اگر چه ساده به نظر می‌رسد اما در واقع موضوعی چالش‌برانگیز است؛ چرا که ده‌ها برند مختلف با مقررات و استانداردهای خاص خود در این زمینه فعالیت می‌کنند. از این رو قبل از انتخاب باید از فرد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.

با این حال در انتخاب نوع روان کننده مورد استفاده ملاحظات زیادی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ویسکوزیته (مقاومت روغن در برابر شکاف و جریان)، مواد افزودنی مورد نیاز، خواص، پایداری شیمیایی و غیره اشاره کرد. به‌منظور انتخاب مناسب ویسکوزیته، فروشنده باید اطلاعات کاملی در مورد دستگاه‌های شما همچون سرعت کار (متغیر یا ثابت)، نوع خاص اصطکاک، حجم کار و شرایط محیطی و استانداردهای صنعتی شما داشته باشد.

راهنمای انتخاب و خرید روغن صنعتی

متأسفانه به دلیل تحریم‌های موجود، برخی از افراد سودجو شروع به توزیع روغن‌های ناخالص برای مصارف گوناگون کرده‌اند که باعث تحمیل ضررهای کلان به صاحبان دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی شده است؛ بنابراین در زمان خرید روغن‌های صنعتی، باید حتماً به کیفیت روغن و برچسب روی آن توجه نمایید. فریب قیمت پایین محصولات تقلبی را نخورید و به ظرف حاوی روغن نیز توجه کنید.

توجه نمایید که قبل از انتخاب روان کننده صنعتی مناسب، ابتدا باید تأمین‌کننده مورد اعتماد خود را پیدا کنید. اطمینان از نام و نشان فروشندگان و تجربه آنها در این زمینه همچون شرکت روانکاران جهان دیده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار دارد.

شرکت روانکاران جهان دیده با سال‌ها تجربه در زمینه واردات و عرضه انواع روانکارهای صنعتی از برندهای معتبر داخلی و خارجی آماده ارائه خدمت به‌صورت حضوری و غیر حضوری به شما عزیزان است. قبل از سفارش محصول مورد نظر، حتماً از دانش مشاوران این شرکت جهت انتخاب محصول مناسب، بهره گیرید. به منظور خرید غیر حضوری تنها کافی است از طریق شماره تماس‌های ۰۲۱۲۲۲۷۱۵۸۶ و ۰۲۱۳۶۴۰۰۶۵۶ سفارش خود را ثبت کنید.

در صورتی که تمایل به خرید حضوری داشته باشید نیز در ادامه به فهرستی از نمایندگی‌های شرکت روانکاران جهان دیده اشاره شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits