دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دکوراسیون داخلی خانه ویلایی
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
انواع سبک دکوراسیون داخلی ویلایی

این روزها تعداد خانه‌های ویلایی کم شده‌اند اما هنوز هم خانه‌هایی محبوب هستند. آنچه در این خانه‌ها اهمیت دارند دکوراسیون داخلی آن‌ها است. جزییات زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلایی نقش دارند. دکوراتورها با داشتن دانش در این زمینه می‌توانند دکوراسیون داخلی شیکی بسازند ولی بد نیست تا شما هم اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

آشنایی با اصول دکوراسیون داخلی ویلایی

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی نشانه هویت و سلیقه ساکنین ویلا است و توجه به اصول طراحی معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خانه‌های ویلایی خانه‌های هستند که از چهار طرف باز هستند و به همین دلیل معمولاً نمای مناسبی دارند. بیشتر خانه‌های ویلایی مساحت مناسب و قابل قبولی دارند و این زیربنا دست دکوراتورها را برای انواع دکوراسیون داخلی ویلایی باز می‌گذارد.

انواع سبک دکوراسیون داخلی ویلایی

دکوراسیون داخلی ویلایی در سبک‌های مختلفی انجام می‌گیرند که پرکاربردترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • در سبک دکوراسیون داخلی ویلایی مدرن از معماری اسکاندیناوی و آلمانی الهام گرفته شده و در آن از رنگ‌های خنثی و مصالح طبیعی استفاده می‌شود.
  • در دکوراسیون داخلی کلاسیک، دیوارهای گچ‌بری شده، وسایل دکوری حکاکی شده، مبلمان آنتیک و به طور کل همه چیز کلاسیک است.
  • در سبک دکوراسیون داخلی ویلایی استوایی از رنگ‌های زیبا و شاد در دکوراسیون داخلی ویلایی استفاده می‌شود.
  • در سبک ترکیه ای ویلاها سقف‌های بلند و شیب‌دار دارند و از کاشی‌های قرمز در نما استفاده می‌شود.
  • در دکوراسیون داخلی مدیترانه ای سقف شیب دار است و تقارن در تمام بخش‌های خانه دیده می‌شود.
  • سبک لاکچری هم نوعی دکوراسیون داخلی ویلایی مدرن است که در آن به پنجره‌های تمام قد شیشه ای تاکید زیادی شده است.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

اصول کلی دکوراسیون داخلی ویلایی

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلایی باید به بعضی اصول مهم توجه داشت و دکوراسیون را بر اساس این نکات انجام داد.

  • ابعاد فضاها برای طراحی داخلی و دکوراسیون
  • اصول طراحی نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و سایر بخش‌های خانه
  • توجه به نورپردازی بخش‌های مختلف
  • استفاده از مصالح و متریال مقاوم و شیک
  • توجه به رنگ‌ها و‌هارمونی آن‌ها
  • حیاط سازی و محوطه سازی
  • انتخاب اسباب و اثاثیه متناسب با ویلا
  • و بسیاری موارد دیگر

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

طراحی نشیمن و پذیرایی در دکوراسیون داخلی ویلایی

نشیمن فضایی پر کاربرد است که باید در دکوراسیون آن نهایت دقت را داشت. خانه ویلایی فضا به اندازه کافی در اختیار شما قرار می‌دهد به شکلی که شما می‌توانید اتاق نشیمن را به چند بخش تقسیم کنید و برای هر کدام یک دکوراسیون داشته باشید. چیدمان بخش‌های مختلف را می‌توانید به صورت مربعی، مستطیلی، دایره ای و یا هر شکل دیگری که خودتان تمایل دارید انجام دهید.

نورپردازی و بهره گیری از پرده، قاب عکس و اکسسوری‌های لوکس سبب جلوه دادن بیشتر به فضای شما می‌شود. اگر رنگ دیوار را سفید انتخاب کنید می‌توانید انتخاب‌های بیشتری در رنگ فرش، پرده و سایر وسایل نشیمن داشته باشد. برای نورپردازی هم با استفاده از نورهای توکار و مخفی به سبک مدرن نزدیکتر می‌شوید.

در نشیمن و پذیرایی، پنجره‌ها مهم هستند. اگر پنجره‌های بلند و بزرگ دارید لازم نیست حتماً آن‌ها را با پرده‌های ضخم بپوشانید. از این موقعیت استفاده کنید و مبلمان نشیمن را طوری بچینید که از طبیعت هم بهره ببرید.

در انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی ویلایی به ابعاد و سایر دکوراسیون دقت کنید. اگر فضای کافی دارید از دو دست مبلمان استفاده کنید. مبل‌های راحتی برای نشیمن مناسب ترند ولی باز هم بستگی به سلیقه خودتان دارند. شاید مبلمان لوکس را می‌پسندید. فقط دقت کنید در انتخاب نوع و شکل و طرح مبلمان باید اندازه فضای موجود را در نظر گرفت تا فضای کافی جهت استفاده از سایر وسایل و نیز راحتی حرکت وجود داشته باشد.

با استفاده از اکسسوری‌های متناسب با این بخش از خانه می‌توانید زیبایی طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه ویلایی را برجسته تر کنید. لوسترها، آباژورها، تابلوهای نقاشی، تندیس، مجسمه و سایر دکوراتیوهای دیگر را فراموش نکنید؛ اما سعی کنید محیط را شلوغ و پر از آلودگی بصری نشود.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

طراحی سالن غذاخوری در دکوراسیون داخلی ویلایی

اگر در خانه ویلایی فضایی مجزا برای غذاخوری تعیین شده باشد، سعی کنید طراحی دکوراسیون داخلی ویلایی آن به نشیمن و پذیرایی نزدیک باشد. نورپردازی یکنواخت و مخفی را در سالن غذاخوری داشته باشید و در کنار آن حتماً از لوستر مناسب با دکوراسیون داخلی ویلایی استفاده کنید. میز و صندلی غذا خوری را هم با سایر مبلمان خانه هماهنگ کنید.

طراحی اتاق خواب در دکوراسیون داخلی ویلایی

برای دکوراسیون داخلی ویلایی در اتاق خواب می‌توانید از تنوع رنگی بیشتری استفاده کنید. نورپردازی ملایم برای اتاق خواب بسیار مهم است. بقیه نور لازم اتاق را می‌توانید از آباژور یا چراغ مطالعه تأمین کنید. همچنین نقش پنجره را هم نادیده نگیرید. استفاده از پانل‌های چوبی برای دکوراسیون اتاق خواب گزینه‌های خوبی هستند. چون هم سبک ویلایی به اتاق خواب می‌دهند و هم امکان هماهنگ کردن سایر وسایل با آن وجود دارد.

طراحی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی ویلایی

برای آشپزخانه این روزها طرح جزیره رایج شده است. با این نوع طراحی هم خانه بازتر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و هم رفت و آمد آسان تر خواهد بود. می‌توانید از صندلی‌های اپن استفاده کنید. برای نورپردازی از لوسترهایی استفاده کنید که نور را متمرکز بر بخش‌های کاربردی آشپزخانه مثل میز جزیره کند.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

طراحی حیاط در دکوراسیون داخلی ویلایی حیاط دار

اگر خانه ویلایی شما حیاط دار است زیبایی حیاط بر دکوراسیون کل خانه تأثیر می‌گذارد. چون حیاط اولین جایی است که در هنگام ورود با آن روبه‌رو خواهید شد. استفاده از گل و گیاه، داشتن استخر کوچک، آبنما، حوضچه، مسیرهای طراحی شده برای پیاده روی، آلاچیق، لامپ‌های آویز، درخت و درختچه تزیینی و بسیاری موارد دیگر، باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون خانه ویلایی حیاط خانه می‌شود.

طراحی راه پله در دکوراسیون داخلی ویلایی دوبلکس

در دکوراسیون داخلی ویلایی دوبلکس راه پله‌ها خودنمایی زیادی دارند. اگر مساحت خانه زیاد باشد، معمولاً راه پله‌ها در وسط خانه تعبیه می‌شوند. راه پله را به صورت طرح دار مثل مارپیچی و طرح‌های دیگر می‌سازند و برای زیبایی آن از لوستر‌های آویز و بزرگ استفاده می‌کنند.

پله‌هایی که از سمتی به دیوار متصل هستند بهینه ترین استفاده را از فضا می‌کنند. این پله‌ها برای خانه‌های ویلایی کوچک مناسب‌اند و هم فضای اضافی را اشغال نمی‌کنند هم می‌توانید از محیطی که در زیر راه پله‌ها به وجود آمده به طریقی استفاده کنید. مثلاً کشو یا کمد در زیر راه پله تعبیه کنید. حتی اگر راه پله پاگرد دارد می‌توانید از این پاگرد هم استفاده مفید داشته باشید و بوفه، کمد یا کتابخانه در آن تعبیه کنید.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

نرده‌های راه پله‌ها اهمیت زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی ویلایی دوبلکس دارد. نرده‌ها با طرح‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید انتخاب کنید. ولی در انتخاب آن به سبک کلی دکوراسیون منزل دقت کنید.

پایان کلام

خانه‌های ویلایی معمولاً مساحت بالا و استقلال طراحی نمای خارجی خوبی دارند. به همین دلیل دکوراسیون داخلی آن‌ها متنوع تر و کامل است. تنها عاملی که در انتخاب و دکوراسیون داخلی ویلایی تاثیر گذار است سلیقه، بودجه و طراح دکوراسیون است. طراحی داخلی در زیبایی کل خانه اثر گذار است. سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits