دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خدمات VoIP آی تی شبکه برای کاهش هزینه های ارتباطی
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
آی تی شبکه یکی از شرکت های متعهد و مجرب در زمینه ارائه خدمات و تجهیزات VoIP، راه اندازی و فروش تجهیزات شبکه و بزرگترین ارائه دهندگان سرویس ها و محصولات دو کمپانی مطرح در زمینه ویپ یعنی نیوراک و...

آی تی شبکه یکی از شرکت های متعهد و مجرب در زمینه ارائه خدمات و تجهیزات VoIP، راه اندازی و فروش تجهیزات شبکه و بزرگترین ارائه دهندگان سرویس ها و محصولات دو کمپانی مطرح در زمینه ویپ یعنی نیوراک و یلینک می باشد.

در قرن 21 قبض تلفن یک هزینه ی اضافه است

از حدود 10 سال پیش تا کنون، گسترش اینترنت در زندگی افراد باعث شده تا ارتباطات آنان با یکدیگر تا حد زیادی افزایش پیدا کند. همین امر درباره کسب و کار ها نیز صدق می کند. امروزه دیگر مشتریان یک کسب و کار به افراد یک محله یا حتی یک شهر خلاصه نمی شوند و اغلب کسب و کار ها برای حفظ ارتباط خود با مشتریان در ماه و سال هزینه های سنگینی را پرداخت می کنند.

اما چرا از این هزینه ها بهتر استفاده نکنیم؟ درست است که مشتریان ما ستون و بخش اصلی کسب و کار ما هستند، اما امروزه می توانیم با هزینه ی کمتر و کیفیت حتی بهتر، ضمن حفظ ارتباط خود با مشتریان، هزینه ی پرداختی را در امور پر منفعت تری همچون کمپین های تبلیغاتی، بازاریابی و جذب مشتری به کار ببریم.

این ذهنیت و ایده ی یک کسب و کار موفق است... اما چطور؟

خدمات ویپ، راه ارتباطی مدرن و ارزان

ارتباطاتی که توسط سرویس های ویپ انجام می شود از اینترنت استفاده می کنند و عملا تلفن شما با استفاده از یک کابل به تجهیزات شبکه و اینترنت متصل می شوند تا صدای شما را به فرد مورد نظر برسانند. این امر باعث می شود تا هزینه تماس شما از به مراتب کمتر شده و در بسیاری از موارد حتی تماس شما به صورت رایگان برقرار شود. نرم افزار هایی مانند اسکایپ و واتس اپ می توانند نمونه های خوبی از یک سرویس ویپ باشد.

در سال 1973 بود که سازمان ARPANET (مخفف سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ شبکه( اولین قدم برای طراحی و ساخت خدمات و تجهیزات VoIP را برداشت و این زمان عملا شروع یک انقلاب عظیم در زمینه ارتباطات بود. اما این پروژه ای نبود که به راحتی قابل انجام باشد، بلکه حدود 22 سال طول کشید تا اولین نرم افزار تلفن اینترنتی با نام Vocaltec مورد استفاده قرار گرفت.

اما امروز طبیعتا با پیشرفت تجهیزات شبکه ای و اینترنتی، این تکنولوژی و خدماتی که می تواند در خدمت کسب و کار ها و کاربران خود قرار دهد نیز گسترش یافته و پیشرفت کرده است که از جمله آنها می توان به کنفرانس های تلفنی، تماس های تصویری، ضبط مکالمات و تلفن گویا اشاره کرد. بر طبق تحقیقاتی که توسط تیم آی تی شبکه صورت گرفته است، در سال 2019 بیش از 68 درصد از کسب و کار ها در اروپا و بیش از 57 درصد از کسب و کار های موفق آمریکا از خدمات و تجهیزات VoIP استفاده می کنند که در میان آنها، سه برند برتر یعنی گرند استریم ، نیوراک و یلینک از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند.

بهترین تجهیزات VoIP را از آی تی شبکه بخواهید

به طور کلی، این تکنولوژی توسط تجهیزات شبکه و تجهیزات VoIP کار می کند. آی تی شبکه ارائه دهنده انواع تجهیزات اصلی و جانبی ویپ با بهترین ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است که شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت ما از آنها دیدن فرمایید. لوازم اصلی که برای راه اندازی ویپ نیاز است شامل تلفن ها یا موبایل های ویپ، اینترنتی با سرعت مناسب، هدست (در صورت استفاده از ویپ نرم افزاری) و یک گیت وی ویپ است.

گیت وی ویپ از جمله ابزار ضروری راه اندازی VoIP به شمار می آید. وظیفه ی این است دستگاه این است که به شما این امکان را بدهد تا بتوانید با استفاده از تلفن ویپ با تلفن های معمولی و به اصطلاح PSTN نیز ارتباط برقرار کنید. نحوه کار آن به این صورت است که امواج دیجیتالی (مخصوص تلفن های ویپ) را به امواج آنالوگ (تلفن های معمولی یا PSTN)، و بالعکس تبدیل می کند.

نحوه عملکرد سرویس ویپ چگونه است؟

تجهیزاتی که در بالا نام برده شد، وظیفه دارند ارتباط شما را با فرد مورد نظر برقرار کرده و صدای شما را به واضحی و شفافی تمام به شخص مقابل برسانند. به طور خلاصه عملکرد این سرویس توسط 5 مرحله صورت می گیرد:

  1. شخص با استفاده از تلفن سیگنال صدا را وارد سیستم می کند.
  2. در صورت نیاز گیت وی ویپ سیگنال صدا را به سیگنال دیجیتالی یا آنالوگ تبدیل می کند.
  3. سیگنال صدا رمزنگاری می شود.
  4. اینترنت و تجهیزات شبکه این سیگنال را به فرد مورد نظر می رسانند.
  5. در سوی دیگر، سیگنال صدا رمز گشایی می شود و شخص صدا را می شنود.

برترین برندهای خدمات ویپ در آی تی شبکه

بر اساس آمار های موجود و ارتباطاتی که تیم آی تی شبکه با کسب و کار های موفق در سطح بین المللی برقرار کرده است، مشخص شده است که اکثر این کسب و کار ها از سه برند اصلی ویپ یعنی گرند استریم (Grandstream)، نیوراک (Newrock) و یلینک (Yealink) استفاده می کنند.

همین امر باعث شد تا آی تی شبکه، به عنوان شرکتی که خود را متعهد به ارائه بهترین و مدرن ترین خدمات و محصولات می داند، این سه برند را به عنوان تجهیزات VoIP اصلی خود مد نظر قرار داده و به یکی از وارد کنندگان اصلی آنها تبدیل شود. در اینجا بهترین محصولات این سه کمپانی بزرگ را به شما معرفی می کنیم.

محصولات برتر کمپانی یلینک

شرکت یلینک کار خود را از سال 2001 شروع کرده است و اکنون با بیش از 18 سال سابقه یکی از معروف ترین کمپانی ها در زمینه ارائه تجهیزات VoIP و تلفن های تحت شبکه است. معروف ترین تلفن های این کمپانی شامل موارد زیر می باشند:

تلفن یلینک SIP-T48G

تلفن های SIP-T48G از مدرن ترین تلفن های برند یلینک می باشند. این تلفن علاوه بر ظاهر زیبا، امکانات بسیاری نیز دارد که می تواند در زمینه های مختلف کاری مورد استفاده قرار بگیرد تا نیاز های کاربر خود را برطرف نماید.

خدمات VoIP آی تی شبکه برای کاهش هزینه های ارتباطی

تلفن یلینک SIP-T46S

این دستگاه یک تلفن ایده آل برای مدیران پرمشغله است. این گوشی تلفن دارای یک رابط کاربری کاربرپسند و ساده به همراه صفحه نمایش شفاف TFT می باشد که به همراه کدک پهنای باند Opus می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده از خدمات ویپ باشد.

خدمات VoIP آی تی شبکه برای کاهش هزینه های ارتباطی

محصولات برتر کمپانی نیوراک

شرکت نیوراک یکی دیگر از کمپانی های برتر در زمینه ی ارتباطات است. این کمپانی در سال 2002 در کشور آمریکا در ایالت دلاویر شروع به فعالیت کرد و در سال 2003 به کشور چین منتقل شد. این کمپانی در طی مدت زمان کوتاهی موفق شد تا نه تنها بخش عظیمی از ارتباطات کشور چین، بلکه بخش های بزرگی از قاره اروپا و آمریکا را به خود اختصاص دهد.

برخی از محصولات پرفروش این کمپانی شامل موارد زیر می باشند:

تلفن نیوراک NRP1004/P

این دستگاه یکی از تلفن های محبوب برند نیوراک است که در میان کسب و کار ها طرفداران بسیاری دارد. علت اصلی آن رابط کاربری ساده و سریع آن، به همراه صفحه نمایش کاربردی آن است. این تلفن دارای یک صفحه نمایش شفاف به همراه کیفیت صدای HD می باشد و همچنین از دو پورت اترنت پشیبانی می کند.

خدمات VoIP آی تی شبکه برای کاهش هزینه های ارتباطی

تلفن نیوراک NRP1014G

دستگاه های NRP1014G از پر فروش ترین تلفن های آی تی شبکه و برند نیوراک است، و دلیل آن قیمت مناسب، ضمن کیفیت بالا و کارایی بالا می باشد. این تلفن رومیزی مخصوص کسب و کار های طراحی شده است و می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کسب و کار های کوچک و بزرگ باشد.

خدمات VoIP آی تی شبکه برای کاهش هزینه های ارتباطی

محصولات برتر کمپانی گرند استریم

گرند استریم نام یکی دیگر از کمپانی هایی است که در زمینه ی ارتباطات سر و صدای زیادی بپا کرده است. این کمپانی و محصولاتش توانسته اند جوایز زیادی دریافت کنند و طبق گفته مدیران خودشان، تواسنته اند از سال 2002 «سر تا سر دنیا را به هم متصل کنند.»

دستگاه های زیر از جمله تلفن های پر فروش و محبوب نزد همراهان آی تی شبکه می باشند:

تلفن GrandStream-Gxv3275

سری تلفن های GXV3275 از جمله محبوب ترین تلفن های گرند استریم می باشند که صفحه نمایش آن ظاهری جذاب، و سیستم عامل اندروید آن رابط کاربری فوق العاده ای را به برای کارکنان وجود آورده است.

خدمات VoIP آی تی شبکه برای کاهش هزینه های ارتباطی

تلفن GrandStream-Gxp 2160

GXP2160 نیز از جمله تلفن های بسیار پر فروش گرند استریم در سال گذشته و امسال بوده است. این دستگاه به همراه صفحه نمایش رنگی و جذاب آن و سافت کی (soft key) های قابل شخصی سازی و صدای با کیفیت و HD خود، یک تلفن همه کاره را برای شما به ارمغان می آورد.

خدمات VoIP آی تی شبکه برای کاهش هزینه های ارتباطی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits