دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چک لیست طراحی سایت آژانس هواپیمایی
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در این مقاله فرانگر قصد دارد توصیه هایی برای آژانس ها در خصوصی طراحی سایتی کاربر پسند ارائه دهد. این موارد حاصل بررسی نکات کاربردی پذیری وب سایت های گردشگری و تجربیات کارشناسان این حوزه می باشد.

در ادامه چک لیستی از این موارد ارائه می شود که توصیه می شود در هنگام انتخاب شرکت طراح وب سایتتان به این نکات در محصول آنان توجه کنید.

  • قابلیت دسترسی

هرکسی با هر مرورگری از جمله کروم، موزیلا، سافاری، اینترنت اکسپلورر و.. بتواند به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کند. می توان بررسی کرد که اکثر بازدید کنندگان از چه مرورگری استفاده می کنند و با اولویت به بررسی ریسپانسیو بودن سایت در آن مرور گر پرداخت. این اطلاعات را می توان از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس به راحتی استخراج کرد. ریسپانسیو بودن وب سایت خود را در دستگاه های مختلف از جمله گوشی تلفن همراه، تبلت و دسکتاپ نیز بررسی نمایید.

  • سرعت لود کمتر از 3 ثانیه

شرعت لود مناسب تجربه کاربری مناسبی را ایجاد می کند و در بهترین حالت وب سایت شما باید در کمتر از 3 ثانیه لود شود. سرعت لود صفحات می تواند از طریق ابزارهای مختلفی از جمله وب سایت Gtmetrix، google pagespeed و pingdom بررسی شود. این ابزارها تصیه های خوبی جهت بهبود رتبه سایت به شما ارائه می دهند که بهتر است این اطلاعات را در اختیار تیم فنی خود قرار دهید تا بتوانند سرعت را بهبود ببخشند.

  • لوگو به هوم پیج لینک شده باشد

انتظار می رود که کاربران از طریق کلیک کردن بر روی لوگو یک وبسایت، بتوانند به هوم پیج دسترسی پیدا کنند. اینها الگوهای آموخته شده هستند – که به اصطلاح انتظارات کاربر می باشند.

  • لوگو به وضوح قابل تشخیص باشد

یکی از نکات مهمی که در طراحی سایت آژانس مسافرتی باید در نظر گرفت وجود لوگو در همه صفحات است. هنگامی که کاربران یک صفحه را باز می کنند، چشمان خود را برای چند میلی ثانیه به گوشه ی سمت چپ بالای صفحه منحرف میکنند، تا ببینند که تامین کننده چه کسی است و اینکه آیا آنها در صفحه درست قرار گرفته اند. اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما خیلی کوچک نیست، زیرا لوگوهای کوچک به راحتی قابل درک نیستند. اگر لوگوی شما به اندازه کافی قابل رویت و نمایان نباشد، کاربران به وب سایت شما اعتماد کمتری خواهند داشت.

  • ارزش پیشنهادی وب سایت خود را در معرض دید قرار دهید
  • 80 درصد تمرکز کاربر باید بر روی باکس جستوجو باشد پس این باکس را به اندازه کافی در دید مشتری قرار دهید.
  • صفحه "درباره ما" و "تماس با ما" به خوبی در معرض دید باشد و اطلاعات تماس کافی در اختیار کاربر قرار دهید. در صفحه درباره ما بسیار خوب است که از تصویر شرکت خود استفاده نمایید.
  • نویگیشن

هر چه کاربران نحوه ی نویگیت کردن در سایت را سریع تر درک کنند ،زمان بیشتری را میتوانند صرف بررسی محتوا کنند وسریع تر درک میکنند که محتوا درباره ی چه چیزی است.تنها کسانی که موضوع وب سایت شما را به خوبی درک کنند اقدام به خرید می نمایند.

  • لینک های ثابت و مشخص

بسیاری از وب سایت ها از لینک های متنی، دکمه ها و تصاویر به عنوان لینک استفاده می کنند. مهم است که همیشه از همان نوع لینک برای عملکرد مشابه استفاده کنید تا کاربر به اشتباه نیفتد. بهترین تاثیر، لینک های متنی آبی رنگ است چرا که یک فرمت شناخته شده است و کاربران نیز به این نوع لینک ها عادت دارند.

  • محتوا

در بسیاری از موارد، محتوا از طراحی و طرح مهمتر است. هر کس که به مشکلات مشتریان پاسخ می دهد، بیشترین توجه را به خود جلب می کند. برای اینکه کاربران بتوانند استدلال ها و توضیحات را درک کنند،محتوا باید به وضوح قابل تشخیص و قابل دسترسی باشند.

  • عنوان های توصیفی

عنوان ها بازدید کنندگان را هدایت میکنند. هر چه عنوان جذاب تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر به محتوا بپردازد و در وب سایت بماند. طراحی رنگ سازگار

مردم ناخودآگاه به محیط خاصی عادت میکنند. رنگ ها و فرم ها در این فرایند نقش مهمی ایفا می کنند. هر چه رنگ ها با هم همخوانی بیشتری داشته باشند و با هم هماهنگ تر باشد ، سودمند تر خواهد بود و کاربران بیشتری را جذب خواهد کرد.

  • پاپ آپ ها فرآیند خرید را مختل نکنند

پاپ آپ ها معمولا برای کاربران ناخوشایند است و در صورت لزوم استفاده، پاپ آپ ها تنها باید در قسمت هایی از وب سایت استفاده شوند که در آن قسمت ها مسیر کاربر به سمت خرید را مختل نکند برای مثال، ضروری است که از استفاده ی پاپ آپ ها در فرایند پرداخت اجتناب شود. توصیه این است که در صفحه مقالات وب سایت از پاپ آپ استفاده شود و برای حفظ ارتباط با کاربران ایمیل یا شماره موبایل آنان دریافت شود البته با ارائه آفری مناسب به عنوان مثال ارائه یک کد تخفیف!

  • محتوا به پاراگراف های واضح تقسیم بندی شوند

مردم همه مطالب و محتوای موجود روی یک وبسایت را نمیخوانند. آنها بخش زیادی از مطالب را نخوانده رد میکنند و زمانی که محتوایی به نظرشان جالب باشد، آن را کامل میخوانند. بنابراین مهم است که مطالب خود را به پاراگرافهای مجزا تقسیم کنید.

  • پاراگرافها دارای عنوان واضح و شفاف باشند.

برای اینکه کاربران را قادر سازیم تا قبل از خواندن محتوای پاراگراف ،آن را ارزیابی کنند، لازم است که به هر پاراگراف یک عنوان بدهیم.عنوان باید محتوا را خلاصه کند و حس کنجکاوی را برانگیزد.

هنگامی که کاربران به پایان صفحه وب می رسند، آنها باید به صفحه دیگری هدایت شوند. بنابراین، دکمه های دعوت به اقدام یا call to action یا لینک های بیشتری در پایین تمام صفحات قرار گیرد، زیرا این تنها راه برای کاربران است تا در وب سایت بمانند.

  • تعداد آیتم های منو 5 + 2

حافظه کوتاه مدت انسان بدون هیچ مشکلی می تواند 5 چیز را به خاطر بسپارد.

نکته: اگر می خواهید کاربران سریعا از آنچه وب سایت شما ارائه می دهد،آگاه شوند، شما باید ازاستفاده ی بیش از 7 آیتم در منو نویگیشن اجتناب کنید. تعداد ایده آل آن بین 5 تا 7 است. در هر منو بازشو می توانید از تعداد بیشتری استفاده کنید زیرا کاربران دارای تمرکز قوی تر هستند و بسیار آرام تر می خوانند.

نکاتی که گفته شد را در نظر داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر وب سایت آژانس شما دارای تمامی محصولات گردشگری از جمله وب سرویس ماهان، وب سرویس هتل داخلی، وب سرویس تور و... باشد در صورتی که سایت شما نتواند تجربه کاربری خوبی ایجاد کند، در صورتی که کاربر نتواند به راحتی از آن استفاده کند هیچ خریدی اتفاق نخواهد افتاد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits