دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ارتباط ساعت خواب و افسردگي در كودكان
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان باید قبل از ساعت 10 شب به رختخواب بروند تا دچار افسردگی نشوند.بررسی‌ها نشان می‌دهد نوجوانانی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند نسبت به دیگران با احتمال 24 درصد...

تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان باید قبل از ساعت 10 شب به رختخواب بروند تا دچار افسردگی نشوند.بررسی‌ها نشان می‌دهد نوجوانانی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند نسبت به دیگران با احتمال 24 درصد بیش‌تر به افسردگی دچار می‌شوند و به احتمال 20 درصد بیش‌تر به فکر آسیب زدن به خود می‌افتند.

ارتباط ساعت خواب و افسردگی در کودکان

نویسنده این تحقیق که آن را در نشریه "خواب " به چاپ رسانده است در این باره گفت : هرچه قدر نوجوانان خواب بهتر و بیش‌تری داشته باشند به همان میزان سلامت مغزی آن‌ها بیش‌تر است.

محققان بیش از 15 هزار دانش آموز بین 12 تا 17 ساله و والدین آن‌ها را در کشور آمریکا مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند نوجوانانی که 5 ساعت یا کم‌تر در طول شبانه روز می‌خوابند 71 درصد بیش‌تر دچار افسردگی می‌شوند و 48 درصد بیش‌تر ممکن است به فکر خودکشی بیفتند.

در حال حاضر کارشناسان معتقدند نوجوانان باید 9 ساعت در طول شبانه روز بخوابند ، اما تحقیقات نشان می‌دهد به طور متوسط میزیان خواب آن‌ها 7 ساعت و 53 دقیقه است.

نوجوانانی که از ساعت 10 یا زودتر می‌خوابند نسبت به کودکانی که ساعت 11 به رختخواب می‌روند نزدیک به 33 دقیقه و نسبت به کودکانی که در نیمه شب می‌خوابند نزدیک به 40 دقیقه بیش‌تر می‌خوابند.

دکتر جیمز گانگ ویش استاد دانشگاه کلمبیا در این باره گفت : تحقیقات ما با این نظریه که کمبود خواب ممکن است منجر به افسردگی شود سازگار است.بنابر این خواب کافی می‌تواند به عنوان یک عامل پیشگیرانه از ابتلا به افسردگی در کودکان به حساب بیاید و با کمک آن می‌توان بسیاری از افسردگی‌ها را درمان کرد.

محققان معتقدند کمبود خواب باعث می‌شود نوجوانان بیشتر به فکر خودکشی کردن بیفتند.یکی از دلایل این موضوع این است که نوجوانانی که خواب کافی ندارند قادر نیستد بااسترس‌های روزانه خود به خوبی کنار بیایند و در برقراری ارتباط با دوستان خود و پدر و مادرو معلمان خود مشکلات بیش‌تری دارند.

کارشناسان معتقدند بی‌خوابی می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی مانند مشکلات روانی ، کاهش توجه ، استرس و افسردگی شدید شود.

منبع : برترینها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits