دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی و مشخصات پژو ۳۰۰۸ و همه آنچه باید درباره این خودرو بدانید !
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پژو ۳۰۰۸ یک خودرو از نوع کامپکت اس‌یووی است که توسط شرکت خودروسازی فرانسوی پژو در ماه می سال ۲۰۰۸ پرده برداری شد. این خودرو برای نخستین بار در شهر دوبروونیک کشور کرواتی به نمایش عموم درآمد و تولید آن در آوریل ۲۰۰۹ آغاز شد

مشخصات پژو ۳۰۰۸

دو سال اخیر خودروی شاسی بلند اندازه متوسط پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۱۸ در اروپا فروش بسیار خوبی داشته و یکی از پرسروصداترین مدل‌های این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو یک بار به عنوان خودروی سال اروپا معرفی شده است.

اگرچه خودروهای فرانسوی همیشه عجیب و غریب هستند و در بازار برای رقابت با مدل‌های معروف در هر کلاس جدی گرفته نمی‌شوند ولی پژو ۳۰۰۸ یک وزنه در کلاس خودروهای SUV اندازه متوسط محسوب می‌شود.

شما می‌توانید چندین ساعت به طور پیوسته این خودرو را در حالت کنترل پدال ترمز و گاز به طور خودکار قرار دهید تا با رعایت میزان سرعت مجاز از جریمه شدن نجات پیدا کنید.

پژو ۳۰۰۸ جذاب‌تر، رقابتی‌تر

تغییرات پژو ۳۰۰۸ بیشتر از یک خودروی جدید است و از نگرش تازه و تحولات بزرگ این خودروساز برای جلب توجه گروهی از مشتریان در یک کلاس پر طرفدار حکایت دارد.

پژو ۳۰۰۸ هم از نظر ظاهری و هویتی و هم از نظر موتوری و سیستم محرکه با نسل پیشین خود تفاوت‌های بزرگی دارد که باعث شدند با خودروهای مهمی همچون فولکس واگن تیگوان، مزدا CX-5 و همچنین خودروی تویوتا RAV4 به رقابت بپردازد.

طراحی ظاهری و بیرونی پژو ۳۰۰۸ به همراه طراجی درون کابین آن بسیار مدرن‌تر از رقبا است و همین موضوع باعث جذابیت بیشتر آن شده است.

در قسمت جلوی آن شاهد یک جلو پنجره بزرگ با حاشیه‌های کرومی هستیم و در اطراف آن هم چراغ‌های پیشانی متفاوت در نظر گرفته شده است که خط بالای آن را چراغ‌های LED نواری شکل تشکیل می‌دهد.

در اطراف سپر خودرو دو ورودی هوا تعبیه شده است تا هم به خنک‌کاری بهتر پیشرانه کمک کند و هم چهره اتومبیل را جذاب‌تر و اسپرت نشان دهد.

طول این خودرو نسبت به مدل‌های پیشین نزدیک به ۸۰ میلی‌متر بیشتر شده ولی ارتفاع کابین تا حدودی کاهش پیدا کرده است. البته، این کاهش اندازه کابین طوری نیست که مزاحم سرنشین‌ها شود و هنوز می‌توانند از یک فضای بزرگ و مناسب در داخل خودرو سود ببرند.

مشخصات پژو ۳۰۰۸

غنی‌ترین کابین پژو ۳۰۰۸

طراحی داخل کابین پژو ۳۰۰۸ تحت عنوان i-Cockpit یکی از غنی‌ترین کابین‌هایی است که در خودروهای پژو شاهد هستیم. طراحی این کابین روی پژو ۵۰۰۸ نیز پیاده‌سازی شده است و از جدیدترین فناوری‌های موجود در صنعت خودروسازی سود می‌برد.

طراحی این کابین روی پژو ۵۰۸ نیز استفاده شده و در سال ۲۰۱۷ به عنوان بهترین طراحی انتخاب شده است.

در پشت غربیلک فرمان شاهد استفاده از یک صفحه کیلومتر بزرگ ۱۲٫۳ اینچی کاملا دیجیتال هستیم که بزرگ‌ترین مزیت این خودرو نسبت به رقبایش به شمار می‌رود.

رعایت ارگونومی در این کابین کمی ناخوشایند است و شما نمی‌توانید کل صفحه نمایش کیلومتر را از داخل غربیلک فرمان و یا از بالای آن تماشا کنید، اما دیگر قسمت‌های کابین به خوبی طراحی شده و دسترسی شما به کلیدها و تجهیزات را آسان کرده است.

شاید در روزهای اول خرید پژو ۳۰۰۸، احساس کنید سوار یک شاسی بلند عجیب و غریب شدید ولی به تدریج از آن لذت خواهید برد. از دیگر مزیت‌های طراحی داخل کابین، کلیدهای تعبیه شده روی کنسول مرکزی هستند که به شکل کلیدهای پیانو طراحی شدند.

امکانات جانبی پژو ۳۰۰۸

در بالای کنسول مرکزی، شاهد به‌کارگیری یک صفحه نمایشگر ۸ اینچی لمسی خازنی برای سیستم سرگرمی اتومبیل هستیم. صندلی‌های اتومبیل به طرز ماهرانه‌ای ساخته شده است تا راننده بتواند تا ۵۰۰ کیلومتر بدون توقف، در راحتی کامل رانندگی کند.

در بخش عقبی کابین، شاهد افزایش فضای پای سرنشینان هستیم. فضای بار اتومبیل هم نسبت به نسل قبل حدود ۹۰ لیتر افزایش پیدا کرده است تا حالا در حالت استاندارد به عدد ۵۲۰ لیتر برسد. اگر صندلی‌های عقب خودرو را جمع کنید؛ فضای بار به ۱۵۸۰ لیتر می‌رسد.

سیستم مسیریاب ماهواره‌ای با قابلیت تشخیص صدا، اپل کارپلی، آندروید، سیستم تهویه مطبوع ۲ کاناله، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب ۱۸۰ درجه، چراغ‌های LED مخصوص روز، چراغ‌های اتوماتیک، آینه‌های الکتریکی مجهز به گرمکن، سقف ساخته شده از آلیاژهای آلی از دیگر امکانات شاسی بلند پژو ۳۰۰۸ هستند.

مشخصات و معرغی پژو ۳۰۰۸

موتور و سیستم محرکه پژو ۳۰۰۸

پژو ۳۰۰۸ با دو پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری توربوشارژ و ۲ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل روانه بازار شده است. هر دوی این پیشرانه‌ها از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک سود می‌برند.

پیشرانه بنزینی دارای ۱۶۲ اسب بخار قدرت در ۶ هزار دور در دقیقه و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۱۴۰۰ است. در پیشرانه دیزلی شاهد ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۲ هزار دور در دقیقه هستیم.

تنها به صورت محور جلو ساخته شده است و از ۵ سطح مختلف رانندگی شامل مودهای «عادی»، «برف»، «گل»، «شن و ماسه» و «ESP خاموش» سود می‌برد تا انعطاف‌پذیری کاملی به خریداران بدهد.

بیشترین سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت با شتاب ۹ ثانیه و مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به دست می‌دهد.

نکات منفی پژو ۳۰۰۸

با همه مزایا و جذابیت‌هایی که شاسی بلند پژو ۳۰۰۸ دارد؛ شاهد چندین نکته منفی در آن هستیم.

فناوری‌های به‌روز و شگفت‌انگیزی در این خودرو استفاده شده است ولی در مدل پایه و متوسط، قابلیت ترمز خودکار در زمان‌های اضطراری (AEB) را ندارد. برای خودرویی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده است؛ این موضوع یک نکته منفی بزرگ است.

به نسبت کراس‌اوورهای بازار در این رده و کلاس، قیمت بیشتری دارد ولی گارانتی و خدمات پشتیبانی طولانی‌مذتی از پژو نمی‌گیرد. سه سال گارانتی برای یک خودرو نسبتا گران‌قیمت در بازار عملا یک سطح حداقلی است.

بیشتر بخوانید :

ام جی ۶ : معرفی خودروی سواری شهری (MG ۶)

معرفی و شناخت علائم خرابی ترموستات خودرو

معرفی و مشخصات فنی خودرو آلفارومئو جولیتا

توسان ۲۰۱۷ : معرفی و شناخت کامل از توسان ۲۰۱۷

ام وی ام ۳۱۵ : معرفی و آشنایی کامل با مشخصات فنی MVM ۳۱۵

معرفی و مشخصات فنی کامل دنا elx

معرفی سریعترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند

پژو ۳۰۰۸ از آن دسته خودروهای کراس‌اوور یا شاسی بلند اندازه متوسط است که فقط باید با آن رانندگی کرده و لذت ببرید. چه زمانی که درون خودرو نشسته و دارید از طراحی کابین لذت می‌برید و چه زمانی که دارید از بیرون به آن نگاه می‌کنید؛ حس خوب همراه با شور و شوقی به دست خواهید آورد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits