دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترکیه فقط استانبول و آنکارا نیست! مثل حرفه ای ها سفر کنید
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کشور ترکیه یکی از جذابترین مقاصد سفری دربین ایرانیان است و هرساله افراد بسیارری به این کشور زیبای اروپایی-آسیایی سفر می کنند. اما متاسفانه یا خوشبختانه تمام افراد ترکیه را با استانبول و آنکارا می...

کشور ترکیه یکی از جذابترین مقاصد سفری دربین ایرانیان است و هرساله افراد بسیارری به این کشور زیبای اروپایی-آسیایی سفر می کنند. اما متاسفانه یا خوشبختانه تمام افراد ترکیه را با استانبول و آنکارا می شناسند، بی اطلاع از اینکه ترکیه دارای مقاصد گردشگری بسیاری زیادی است. مقاصد جذابی مانند جزایر پرنس، کوشی آداسی، بدروم و بسیاری مناطق دیدنی دیگر، در ادامه با ما همراه باشید.

با ترکیه مثل شهرهای شمالی ایران برخورد نکنید!

شمال کشور خودمان یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی زیبایی است که مناطق دیدنی بسیار زیادی دارد. اما تمام افرادی که به شمال سفر می کنند تنها شهرهای خاصی از شمال را برای گردشگری مد نظر قرار می گیرند و از دیگر ناطق دیدنی آن بی خبرند.

ترکیه نیز دارای مناطق گردشگری بسیار زیادی است که همه از آن خبر ندارند و یا به صرف اطلاعات اندک این مقاصد را برای سفر انتخاب نمی کنند. ترکیه دنیایی از شهرهای دیدنی و تاریخی با جاذبه های طبیعی و فرهنگی را در خود جای داده است.

کوشی اداسی، ازمیر و بدروم تعدادی از این مناطق گردشگری هستند که در این نوشتار قصد داریم به معرفی بیشتر آنها بپردازیم تا در سفر بعدی خود با اطلاعات بیشتر به شهرهای جدیدی در ترکیه سفر کنید.

ازمیر، سومین شهر زیبای ترکیه

اگر به ترکیه سفر کرده باشید به احتمال زیاد نام ازمیر را شنیده اید، اما چقدر در مورد آن اطلاعات دارید؟ ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه، شهری بندری، تجاری و اقتصادی است. شهری در ساحل دریای اژه و مملو از جاذبه های دیدنی همچون سواحل شنی زیبا، شهر باستانی ترووا و بناهای باستانی به سبک یونانی که هرساله گردشگران بسیاری را به ازمیر می کشد.

ازمیر یکی دیگر از شهرهای ساحلی در ترکیه بوده و جاذبه های طبیعی بسیار در آن نهفته است و از مهمترین آنها می توانیم به میدان ساعت، قلعه کادیفه کاله و آرامگاه پارسی اشاره کنیم. آرامگاه پارسی بنایی به جا مانده از دوران هخامنشی است و همچون خانه ای آشنا در محله ای غریب برای ایرانیان حاضر در ترکیه به نظر می رسد. توصیه می کنیم در سفر به ازمیر حتما از آرامگاه پارسی دیدن کرده و شکوه این بنای دیدنی را به چشم خود ببینید.

ترکیه فقط استانبول و آنکارا نیست! مثل حرفه ای ها سفر کنید

در مقایسه با آنکارا و استانبول سفر به ازمیر هزینه های کمتری را می طلبد و خوشبختانه همانند هر دو شهر نامبرده نیز دارای جاذبه های توریستی بسیاری است. البته اگر به فکر هزینه های سفری هستید می توانید سفر خود را با تور ازمیر همراه کنید، چرا که سفر با تور به خصوص در هزینه های اقامتی، خرج کمتری را برایتان به وجود می آورد.

کوشی آداسی، جزیره پرنده قوش در ترکیه

کوشی آداسی یکی دیگر از جزایر زیبا و دیدنی در کشور ترکیه است که محیطی فوق العاده برای تفریح و گردشگری به حساب می آید. کوشی آداسی در لغت به معنی زادگاه یا جزیره نوعی پرنده به نام قوش است. کوشی آداسی یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا به نام پرینه را در دل خود جای داده که قدمت آن به دوران پیش از مسیح باز می گردد. شهری که در طول سال ها در گل و لای بجا مانده از سیل مدفون بود و امروزه یکی از جاذبه های تاریخی ترکیه است.

ترکیه فقط استانبول و آنکارا نیست! مثل حرفه ای ها سفر کنید

کوشی آداسی را می توانیم به عنوان یکی از رمانتیک ترین جزیره های جهان نیز معرفی کنیم. شهری پر از سواحل زیبا، مناظر چشم نواز، آبی آسمان و البته تفریحاتی هیجان انگیز که همه در کنار هم به وجود آورنده بهترین محیط برای زوج ها جوان است.

پس اگر به تازگی ازدواج کرده اید و قصد سفری خارجی برای ماه عسل در ذهن می پرورانید، جزایر کوشی آداسی بهترین مکان برای شماست. البته توصیه می کنیم که از تور کوشی آداسی استفاده کنید تا علاوه بر تجربه سفری لذت بخش و خاطره انگیز، هزینه های کمتری برای رفت و آمد و اقامت نیز پرداخت کنید.

خالی از لطف نیست اگر به این موضوع نیز اشاره کنیم که بهترین غذاهای کشور ترکیه و به خصوص غذاهای دریایی اش را می توانید در جزیره کوشی آداسی امتحان کنید.

آرامگاه هالیکارناسوس در بدروم، پنجمین مورد از عجایب هفتگانه

بدروم یکی دیگر از شهرها و مقاصد گردشگری در کشور ترکیه است که پنجمین مورد از عجایب هفتگانه را در خود جای داده است. آرامگاه هالیکارناسوس نام اثری است که امروز ویرانه هایی از آن در بدروم قرار دارد و هر ساله تاریخ شناسان و گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشد. البته این تنها جاذبه بدروم نیست و باید از دروازه میندوس از دوره هخامنشی، قلعه بدروم، موزه باستان شناسی زیر آب و آمفی تئاتر هالیکارناسوس نیز به عنوان تعدادی دیگر از جاذبه های بکر بدروم نام ببریم.

ترکیه فقط استانبول و آنکارا نیست! مثل حرفه ای ها سفر کنید

بدروم شهر نور و رنگ و زیبایی می باشد و خوشبختانه با هر میزان بودجه که به آن سفر کنید، مقدمات خاطراتی تکرار نشدنی و سفری خوش برای شما مهیا شده است. در بین شهرهای گردشگری ترکیه بدروم یکی دیگر از مکان هایی است که برای سفری اقتصادی و مقرون به صرفه انتخاب مناسبی به نظر می آید. خصوصا اگر تور بدروم را برای سفر در نظر گرفته باشید، چرا که همیشه هزینه های سفر با تور کمتر از هزینه سفر های شخصی است.

در پایان توصیه می کنیم که اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، برای امسال مقاصدی به غیر از استانبول و آنکارا را در نظر بگیرید. ترکیه کشوری اروپایی-آسیایی است و جاذبه های دیدنی بسیاری را برای لذت بردن از سفر در اختیار شما می گذارد. اگر مقصد خود را هوشمندانه انتخاب کنید می توانید با کمترین هزینه ممکن بیشترین لذت را از سفر خود نیز به دست بیاورید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits