دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رایج ترین روش ها برای رنگ آمیزی شمع در منزل
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
رنگ آمیزی شمع یکی از ایده های جالبی بوده که به منظور جذابیت بخشیدن و زیبایی بیشتر جلوه ظاهری انواع شمع بکار گرفته شده است.

یکی از عناصری که به عنوان بخشی از دکوراسیون یا یک وسیله کاربردی در مواقع ضروری برای ایجاد روشنایی استفاده می گردد شمع بوده که در مدل ها و شکل های متنوعی تولید شده و عرضه می شود. شمع ها معمولا با توجه به نوع نیاز و کاربردی که دارند در اقسام مختلفی طراحی شده و مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

رایج ترین روش های رنگ آمیزی شمع

شمع ها در واقع در مکان ها و موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته شده و با ایجاد نور و روشنی زیبایی که دارند باعث آرامش و فضایی دلنشین می شوند. طراحی شمع ها ممکن است به صورت ساده یا منحصر به فرد و خاص باشد ولی می توان به منظور زیبایی و جذابیت بیشتر آن ها می توان اقدام به تزیین شمع و رنگ آمیزی شمع پرداخت.

رنگ آمیزی شمع

بهتر است بدانید که تعداد زیادی رنگ شمع در بازار موجود می باشد و مدل های گوناگونی از رنگ های بدون برچسب که امکان دارد در تهیه شمع استفاده گردند همچون اکسیدها یا رنگدانه ها، میکا، رنگ خوراکی و مداد رنگی می باشند که تفاوت هایی با هم دارند و با توجه به تست های مختلفی که بر روی آن ها انجام شده مشخص شده است که تمامی رنگ ها اثر یکسانی در شمع به خصوص در شمع های موم گیاهی همچون سویا و نارگیل ندارند.

انواع رنگ های رایج شمع

رنگ های قرصی یا کپسولی
رنگ های پودری
رنگ های تخته ای یا شکلاتی
مداد شمعی روغنی
رنگ مایع

رنگ قرصی

این نوع رنگ میزان رنگ دهی خوبی داشته و می توانید متناسب با سلیقه و نیازی که دارید میزان آن را برای افزودن در پارافین کم و زیاد نمایید تا رنگ شمعتان حالتی کمرنگ یا پررنگ بگیرد. از دیگر مزیت های رنگ قرصی متنوع بودن طیف رنگی آن است. در زمان بکار بردن این رنگ بایستی به این موضوع دقت نمایید که از رنگ قرصی برعکس رنگ پودری نمی توانید در تمامی پارافین ها استفاده نمایید.

روش های رنگ آمیزی شمع با ژل

رنگ پودری

بر اساس اسمی که دارد این رنگ به شکل پودر عرضه می شود و از مناسب ترین انواع رنگ شمع سازی به شمار می رود. این رنگ برای انواع پارافین ها قابل کاربرد می باشد. اگر که احتیاج دارید رنگ ها را با هم ادغام نمایید تا رنگ موردنظرتان بدست آید رنگ پودری می تواند انتخاب ایده آلی باشد چرا که مخلوط کردن رنگ پودری در مقایسه با سایر رنگ ها ساده تر می باشد.

رنگ مایع

این رنگ به دو شکل فلوروسنت و غلیظ در بازار موجود می باشد. در مقدار بکار بردن این رنگ نیز همچون دیگر انواع رنگ ها می توانید کاملا اختیاری عمل نمایید ولی به این موضوع دقت نمایید که هر چقدر میزان بیشتری از این رنگ را به پارافین خود بیفزایید شمع تیره رنگی خواهید داشت.

رنگ تخته ای

رنگ تخته ای یا شکلاتی در مقایسه با رنگ قرصی مقداری غلیظ تر می باشد ولی موارد استفاده آن شبیه رنگ قرصی می باشد.

ساده ترین روش های رنگ آمیزی شمع

مداد شمعی روغنی

اگر به هیچ کدام از این رنگ ها دسترسی ندارید می توانید از مداد شمعی روغنی برای رنگ آمیزی بهره ببرید.
شما می توانید از همه مواردی که ذکر شد برای رنگ دهی و روح بخشیدن به شمع های خود بهره مند شوید. هر کدام از این رنگ ها به نوبه خود می توانند کارایی خوبی داشته باشند. ولی در صورت مقایسه نمودن این رنگ ها باید گفت رنگ های پودری و قرصی در میان کل رنگ های قابل کاربرد در شمع سازی رایج تر ار دیگر رنگ ها بوده و از سویی دیگر می توان گفت رنگ های پودری در مقایسه با رنگ های قرصی قوی تر می باشند.

انواع روش های ساده برای رنگ کردن شمع های مختلف

رنگ کردن کل قسمت های موجود
درست کردن شمع با تکه های رنگی
درست کردن شمع رنگی درون قالب
درست کردن شمع به شکل لایه های رنگی

رنگی کردن کل شمع

برای انجام این روش تنها لازم است در زمان درست کردن شمع از رنگ های مخصوص آن بهره ببرید. مقدار استفاده از رنگ ها به نوع نیاز و سلیقه شما وابسته می باشد.
روشن است که بکار بردن میزان رنگ زیاد موجب پررنگ شدن شمع و کاربرد کمتر آن سبب کمرنگ تر شدن شمع می گردد. موضوعی که باید به آن دقت نمایید این است که از رنگ های خوراکی بدین منظور استفاده نکنید چرا که رنگ خوراکی درون آب حل شده و در ترکیب شمع حل نمی گردد. همینطور سعی کنید افزودن رنگ را از میزان کم آغاز نمایید.

آموزش رنگ آمیزی شمع

شمع آرایی با تکه های رنگی

برای درست کردن این مدل شمع ها باید در آغاز تکه های رنگی را درست کنید. بدین منظور مواد شمع خود را بر روی سطحی صاف ریخته تا کاملا سفت گردد. بعد از آن شمع را با ابزار های گوناگونی برش بزنید.
در این گام خلاقیت اهمیت زیادی دارد. اگر تمایل دارید تکه های رنگی شما شکل های منحصر به فردی داشته باشند می توانید از قالب های مختلفی به خصوص قالب شیرینی برای بریدن آن بهره ببرید. اکنون تکه های رنگی شمع شما آماده شده و می توانید شمع آرایی جدید خود را انجام دهید.

حتماً بخوانید:
ترفندهای طلایی جهت پاک کردن لکه شمع از سطوح مختلف

ترفندهای طلایی جهت پاک کردن لکه شمع از سطوح مختلف

پاک کردن لکه شمع از سطوح مختلف یکی از مشکلاتی است که گاهی با آن مواجه می شویم. اگر با چنین مشکلی مواجه شده اید، پیش از هر اقدامی نیم نگاهی به نکات…

درست کردن شمع با لایه های رنگی مختلف

طریقه درست کردن این مدل شمع به طور کامل شبیه رنگی کردن کل قسمت های شمع است. شما تنها در این شیوه در عوض بکار بردن یک رنگ از چند رنگ مختلف استفاده خواهید کرد. بعد از درست کردن مواد هر لایه آن را درون قالب یا داخل ظرفی مخصوص ریخته و اجازه دهید تا کاملا خنک و سفت گردد و بعد لایه بعدی را بر روی آن بریزید.

شمع

درست کردن شمع درون قالب

به منظور این کار در آغاز مواد خود را با رنگ های مورد علاقه خود تهیه نمایید. بعد قالب های دلخواه خود را انتخاب نموده و این مواد را درون آن بریزید. اگر تمایل دارید از قالب پلاستیکی استفاده نمایید بایستی شمع را در درجه حرارت پایین تری ذوب کرده چرا که اگر مواد داغ باشد امکان دارد قالب پلاستیکی شروع به ذوب شدن کند.
به این موضوع دقت نمایید که در زمان قرار دادن مواد درون قالب، خود قالب موردنظر و سطحی که قالب را بر روی آن می گذارید باید کاملا صاف باشد چرا که اگر یکنواخت و یکدست نباشد امکان این که میزان ارتفاع شمع در قسمت های مختلف فرق داشته باشد و شمع زیبایی لازم را نداشته باشد خیلی زیاد می باشد.

رنگ شمع



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits