دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هفت دلیل مجرد بودنتان را جستجو کنید
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هفت دلیل مجرد بودنتان را جستجو کنید -چرا هنوز ازدواج نکرده ام-چرا مجردم -برای استقلالتان ارزش قائل هستید -

آیا تابحال به این مسئله فکر کردید که چرا بیشتر انسانهای روی کره زمین شریک زندگی مورد نظرشان را پیدا کردند بجز شما؟ قبل از اینکه خجالت بکشید اینرا بگویم که: این بدین معنی نیست که "مشکلی" در شما وجود دارد. با این حال, اگر جزء کلوپ مجردها هستید و متعجبید که چرا اینطور است, این ۷ دلیل مجرد بودنتان را بررسی کنید.

چرا هنوز ازدواج نکرده ام

چرا مجردم

۱٫ واقعا گرفتار هستید.


زندگی واقعا می تواند بعضی مواقع پر مشغله باشد (بخصوص اگر فعال و بلند پرواز باشید و بخواهید به همه چیز دست پیدا کنید). رابطه یک سرمایه گذاری بزرگ در وقت, انرژی, و احساسات است (البته اگر درست اینکار را انجام بدهید). چه خوب می شد شریک زندگی مورد نظرتان هم آنقدر سرش شلوغ بود که فقط اندکی وقت داشتید تا با هم بگذرانید؟ اما اینطور نمی شود, باید قبل از اینکه وارد یک رابطه بشوید یک مقدار سرتان را خلوت تر کنید.

۲٫ برای استقلال تان ارزش قائل هستید.


بهترین زوجین دریافته اند که اوقات تنهایی چیزی نیست که فقط در موردش بخواهند فکر کنند, بلکه لازم هم است. افرادی که از لحاظ روحی و روانی قوی هستند از تنهایی واهمه ای ندارند. شما می توانید درگیر رابطه باشید و استقلال تان را هم حفظ کنید; اما هر رابطه ای نیاز به سطحی از سازش دارد (با اینکه این موقع شب کجا می روی شروع می شود, تا مسائل بزرگتری مثل شرایط زندگی در آینده). اگر برای این سطح از سازش آمادگی ندارید, یا می خواهید استقلال کامل را در تصمیم گیری هایتان داشته باشید, اینها دلایلی هستند برای اینکه هنوز مجرد هستید.

۳٫ فرصت می خواهید تا خودتان را پیدا کنید.


اگر قصد دارید تغییر بزرگی در زندگی تان بدهید—مثل رفتن به مدرسه جدید, شروع یک کار جدید, زندگی در یک شهر جدید—می تواند دلیلی باشد که چرا هنوز مجرد هستید. عاقلانه نیست که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید و از کس دیگری درخواست کنید وارد زندگی تان بشود. تمام وقت تان را بگذارید تا در وضعیت جدید مستقر شوید: عشق منتظر تان خواهد ماند تا زمانیکه آماده شوید.

۴٫ نمی توانید فکر کردن درباره __________ را متوقف کنید.
توقف بروی احساسات ناخوشایند درباره عشق سابق زندگی تان شما را از ادامه زندگی باز داشته است. اگر بار عاطفی شدیدی از رابطه قبلی تان باقی مانده است, قبل از اینکه به یک رابطه جدید وارد شوید اجازه بدهید از سرتان بگذرد. شاید هم هنوز احساس عاشقانه ای نسبت به کسی که مایل به بازگشت نیست دارید.

۵٫ خودتان هم نمی دانید که چه چیزی می خواهید.


استانداردهایتان برای اینکه چه چیزی باعث می شود شخصی "بیشترین" مطابقت را با شما داشته باشد همانطور که پا به سن می گذارید تغییر می کند. بارها شده در مورد چیزهایی که درباره شریک زندگی تان می خواهید سرگردان شده اید, و اگر اینطور است. صرف وقت با اقشار متفاوت جامعه می تواند در این زمینه کمک تان کند; فقط با داشتن ایده کلی در مورد شخصی که می خواهید بیرون بروید, با اینکار بهتر می توانید شریک زندگی که می تواند شما را شاد کند بیابید.

۶٫ با بدنتان راحت نیستید.


عدم اعتماد بنفس می تواند در نحوه ابراز خودتان تجلی بیابد (حالت, افکار, رفتارها, همه چیز). اعتماد بنفس داشته باشید چونکه چیز با شکوهی است که هر کجا می روید, می توانید با خودتان ببرید. و علاوه بر این, آنچه که در آیینه می بینید. خمیده, عضلانی, لاغر, چیزی بین اینها؟ اهمیت ندارد. اگر دوست دارید وزنتان را کم کنید و یا متناسب باشید, بدوید, تمرین وزنه ای کنید, کلاس یوگا بروید, یا عادات سلامتی را تمرین کنید. از همین حالا بدنتان را دوست داشته باشید, چونکه همینطور که الان هستید واقعا خوب هستید. همان اعتماد بنفسی که در شما است دیگران را به سمتتان جذب خواهد کرد—اعتماد بنفس قدرتمند است!

۷٫ اعمالتان انعکاس دهنده گفتارتان نیست.


اگر مدام می گویید که "دوست دارید فقط با شخص خاصی," باشید اما هرگز خودتان را در موقعیتی قرار نمی دهید که بتوانید شخص خاصی را ملاقات کنید, پس هیچ دلیلی ندارد که تعجب کنید چرا هنوز مجرد هستید. شریک زندگی آینده تان نمی تواند بصورت جادویی مقابل چشمانتان ظاهر بشود. اگر می خواهید, باید آنرا بدست آورید! وقت بگذارید, به بار, کافی شاپ, پارک, یا حتی کتابفروشی بروید. اگر کسی را دیدید که نظرتان را جلب کرد به سمتش بروید و خودتان را معرفی کنید.

مجرد و آماده به ازدواج اما عصبی و خجالتی هستید؟ اینطور نباشید. این نکته را بخاطر داشته باشید: اعتماد بنفس!

مجرد هستید و با آن هیچ مشکلی هم ندارید؟ عالیست. می توانید تنهایی هم شاد باشید (اجازه ندهید کسی غیر از اینرا بر شما تحمیل کند), خوش بحالتان هیچ دردسری ندارید.

منبع : مجله دکتر سلام




این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits