دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند نکته در مورد طراحی اتاق خواب
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چند نکته در مورد طراحی اتاق خواب-اتاق خواب-اتاق خواب سنتی لوكس-اتاق خواب بسيار مدرن و شيك-حياط‌های چشم‌گير- فضای نشيمن-شومينه-شومينه سنتی سنگی

چند نکته در مورد طراحی اتاق خواب

چند نکته در مورد طراحی اتاق خواب

يكی از متداول‌ترين فضاهايی كه به يك خانه اضافه می شود يك اتاق خواب بزرگ جديد است. فرقی نمی کند شما يك خانه قديمی در يك محله قديمی بخريد و اتاق خواب آن راحت نباشد یا اینکه بخواهيد برای خودتان بیشتر خرج كنيد و اتاق خواب رویایی خودتان را بسازید.

بنابراين دوست داريد چه چيزهايی در اتاق خواب رويايی شما وجود داشته باشد؟ در اين مطلب به 10 نكته اشاره می كنيم كه رويای شما را به واقعيت تبديل می كند.

چند نکته در مورد طراحی اتاق خواب

1. مكان.اولين دغدغه شما درباره اتاق خواب جديدتان احتمالا مكان قرارگيری آن است. تصميم در اين مورد شايد مهم‌ترين تصميمی است كه در اين فرايند خواهيد گرفت.

شايد بخواهيد بدانيد كه اگر اتاق خواب شما در طبقه همكف نيست چگونه با مناظر پيرامونی ارتباط پيدا میكند. هم‌چنين به دنج ماندن اتاق خواب و ایجاد هماهنگی چیدمان بین اتاق خواب تان و دیگر قسمت های خانه هم توجه کنید.

با اضافه‌كردن يك اتاق خواب بزرگ به اين خانه، معمار آن يك مسير زيبا را در كنار اين خانه طراحی كرد كه مكملی برای اتاق خواب جديد اين خانه بود و منظره زيبايی برای آن ایجاد كرد.

چيدمان اوليه اين خانه دارای سه اتاق خواب و دو سرويس بهداشتی بود كه در يك سمت خانه قرار داشتند. راه‌حل عملی قراردادن اتاق خواب اصلی در سمت ديگر خانه بود.

سه اتاق خواب اوليه هم‌چنان سر جای خود ماندند و تبديل به فضايی كاربردی برای كودكان خانواده شدند در حالی كه والدين اين اتاق خواب مجزا را به خود اختصاص دادند.

سوئيت‌های طبقه دوم را می توان بر روی سقف ساختمان اصلی ساخت. گاهی اوقات شما مجبوريد يك طبقه به ساختمان خود اضافه كنيد. اگر چنين تصميمی گرفتيد، توجه كنيد كه هنگام ساخت‌وساز طبقه دوم حتما بايد از دستورالعمل‌های ساخت‌وساز پيروی كنيد.

2. دسترسی به فضاهای بيرونی.وقتی محل قرارگيری اتاق خواب جديد خود را تعيين كرديد، اكنون نوبت به دسترسی به فضاهای بيرونی می رسد.

در گذشته دسترسی مستقيم از اتاق خواب به فضای خارجی خانه خيلی متداول نبود. اما امروزه مردم ترجیح می دهند اتاق خواب اصلی در طبقه همكف باشد و يكی از درهای آن به پاسيو و باغ باز شود.

اين اتاق خواب سنتی لوكس دارای يك در پنهان است كه از طريق آن می توان به پاسيوی مجلل كه دارای يك شومينه فوق‌العاده زيباست رفت.

3. پنجره‌ها.پس از درها، مسئله اصلی شما پنجره‌ها خواهند بود. مطالعات نشان می دهد اتاق تيره كيفيت خواب را بهتر می كند. اما به ياد داشته باشيد كه شما هميشه خواب نيستيد پس ايجاد تعادل ميان روشنی و تيرگی نيازمند يك برنامه‌ريزی دقيق است.

در اين اتاق خواب بسيار مدرن و شيك، پرده‌های رُل‌شونده بسيار هوش‌مندانه پنهان شده‌اند: آن‌ها به درون چهارچوب موجود در بالای پنجره‌ها رفته‌اند.

4. منظره‌ها.اگر مناظر زيبايی در برابر اتاق خواب‌تان داريد از آن بيش‌ترين استفاده را بكنيد. مانند اين اتاق حتما نبايد منظره اقيانوس در برابر چشمان شما باشد. مناظری مانند باغ‌ها، استخرها، و حياط‌های چشم‌گير نيز دارای مناظر زيبايی هستند.

چند نکته در مورد طراحی اتاق خواب

5. محل نشستن.يكی ديگر از كارهای متداول ايجاد يك فضای نشيمن در اتاق خواب اصلی است.

طراحی اين اتاق خواب به‌گونه‌ای است كه می توان آن را به‌عنوان يك اتاق نشيمن كوچك نيز در نظر گرفت. چنين فضاهايی بسيار آرام و ساكت هستند و می توانيد زمانی را در آن مشغول مطالعه، نوشتن، يا فقط انديشيدن شويد.

اگر دوست داريد قسمتی در اتاق خواب خود را تبديل به فضای نشيمن كنيد، می توانيد 50 متر مربع آن را به مبلمان اختصاص دهيد.

6. شومينه.يك شومينه می تواند يك نقطه كانونی در هر اتاقی به وجود بياورد.

اگر می خواهيد از يكی از آن‌ها در اتاق خواب‌تان استفاده كنيد، حتما با طراح يا معمار خود در مورد ميزان تاكيدی كه در فضا بايد روی آن باشد مشورت كنيد.

شومينه سنتی سنگی اين اتاق نقطه کانونی آن است. شومينه‌های گازی مدرن در هر طرح‌ و اندازه‌ای با طراحی و سليقه شما جور درمی آيند.

چیدانه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits