دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر پرتقال خونی
46
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پرتقال خونی غیر از شهرت خود به جهت آب میوه‌ی آن، همچنین در انواع سالاد، سس، برخی مارمالادها، شربت ها، بستنی، نوشابه‌ی ایتالیایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. آب پرتقال خونی همچنین در تهیه ی نوشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

پرتقال خونی و خاصیت های فراوان آن

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با خواص پرتقال خونی آشنا شوید.

خواص و فواید پرتقال خونی

پرتقال خونی یا پرتقال توسرخ، یکی از گونه‌های پرتقال است که بخش گوشتی آن به رنگ خون است. این گونه معمولاً از پرتقال‌های معمولی کوچکتر است. قرمز بودن رنگ این پرتقال به دلیل وجود آنتوسیانین است که رنگدانه معمولی در گل‌ها و میوه‌ها است، ولی در مرکبات نادر است.
پوست این پرتقال معمولاً سفت‌تر از انواع دیگر است و بر روی پوست انواعی از این پرتقال رنگ تیره‌ای وجود دارد.

پرتقال خونی

پرتقال خونی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیاری آنتو سیانین برای درمان بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. پرتقال خونی حاوی رنگدانه‌های قرمز رنگ شفا بخشی است که دانشمندان معتقدند آب این پرتقال برای درمان بسیاری از اختلالات پزشکی از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی و حتی سندروم در روده بزرگ مفید است.

پرتقالهای خونی حاوی مقادیر بسیاری آنتو سیانین هستندو رنگدانه‌های قرمز، بنفش و آبی این میوه از بدن در برابر بیماری‌های بسیاری محافظت می‌کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که آب پرتقال خونی از چاق شدن جلوگیری می کندو کسانیکه آب پرتقال خونی می‌نوشند در مقایسه با کسانیکه از آب پرتقال معمولی استفاده می‌کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و عروقی قرار می‌گیرند.در یک تحقیق از میان ۲۵ داوطلبی که صبحانه مفصلی میل می‌کردند افرادی که آب میوه پرتقال خونی می‌نوشیدند به مراتب کمتر از دیگر افراد در معرض حملات قلبی و عروقی قرار گرفتند.

خواص و فواید پرتقال خونی

برای داشتن پوستی زیبا و جذاب از آنتی‌اکسیدان‌ها و انواع ویتامین ها باید استفاده کنیم ،پرتقال منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است،مخصوصا پرتقال خونی ،املاح موجود در اب پرتقال برای درمان انواع بیماریهای پوستی نیز مفید استبراساس نتایج تحقیقات آکادمی ‌پوست آمریکا، هر آنچه ما به عنوان غذا می‌خوریم، از ویتامین‌ها، موادمغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد غذایی، مستقیم روی پوستمان تاثیر می‌گذارد و این عضو تحت‌تاثیر آنچه می‌خوریم، قرار دارد...

هیچ‌کس نمی‌تواند نقش موثر ویتامین‌ها را در بهبود کارکرد اعضای بدن به‌خصوص پوست به عنوان بزرگ‌ترین عضو بدن انکار کند. مثلا محققان اثر آنتوسیانین را که در میوه‌ها و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش رنگ مانند پرتقال خونی، گیلاس، توت‌فرنگی و چای ترش وجود دارد، بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که این ماده در کاهش خطر ابتلا به عوارض قلبی و چاقی مفرط نقش دارد. خوشبختانه مصرف پرتقال خونی که حاوی مقدار زیادی آنتوسیانین است، در کشور ما رایج است.

همه چیز در مورد پرتقال خونی

هنگامی‌ که موش‌های آزمایشگاهی تحت رژیم غذایی میوه‌های قرمز و بنفش قرار گرفتند، مشخص شد آسیب به قلب آنها ۳۰ درصد کاهش یافته و چربی بدن آنها کم شده ‌است. تحقیقات مشابه زیادی هم روی اثر ویتامین‌ها به‌خصوص آنتی‌اکسیدان‌ها، بر فعالیت و سلامت پوست انجام شده که نشان می‌دهد هر ویتامین چه اثری روی این عضو دارد. ترمیم بافت پوست، تحریک کلاژن‌سازی، جلوگیری از پیری زودرس، کاهش خشکی و زبری پوست و رفع درماتیت و حتی تاثیر در درمان پسوریازیس از این جمله‌اند

بیشتر بخوانید :

با روش کاشت پرتقال و نگهداری از آن آشنا شوید

۳۶ خاصیت باورنکردنی پرتقال برای سلامتی

تاثیر جادویی پوست پرتقال برای زیبایی پوست صورت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (46 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

MOHMMAD ALI kHAJEHno | ۳ سال پیش
THANK YOUonپرتقال توسرخ ازدلگرم
0
1

hits