دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مکان های دیدنی هندوستان/ دیدنی های هند
28
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکان های دیدنی هندوستان- دیدنی های هند-جاهای دیدنی هند-مکان های زیبای هند-در هند به کجاها سر بزنیم-در هند به کجاها برویم-دیدنی های هند-مکان های دیدنی هندوستان-جاهای دیدنی هندوستان-هندوستان-زیبایی های کشور هند-جاذبه های گردشگری هند-جاذبه های گردشگری...

وقتی راجب کشور هندوستان فکر می کنیم ناخودآگاه یاد بالیوود، معبد و یا ادویه کاری می افتیم اما هندوستان فقط منحصر به این چیزها نیست. هند کشوری زیباست که حقیقتا هم از نظر فرهنگی ،خاص ومتمایز است و هم از نظر مناظر و طبیعت مکان های منحصر به فردی دارد.از شمال به جنوب و از شرق به غرب هندوستان هم قله های پوشیده از برف دارد هم بیابان های ماسه ای و سواحل گرمسیری زیبا.

در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید تا مکان های فوق العاده دیدنی هند را به شما معرفی کنیم. مکان هایی که حتما یکبار هم که شده باید سری بزنید.

مکان های دیدنی هندوستان/ دیدنی های هند

مکان های دیدنی هندوستان/ دیدنی های هند


1. آب های کِرالا(مرداب کِرالا)
کرالا زنجیره ای 900 کیلومتری از آبراه ها، رودخانه ها، دریاچه ها و خلیج های کوچک است . این شبکه توسط 38 رودخانه تغذیه می شود و از 5 دریاچه بزرگ که توسط کانال های مختلف دست ساز و یا طبیعی به یکدیگر متصل شده اند، تشکیل شده است. زنجیره این تالاب ها در موازات دریای عرب قرار گرفته و به ساحل مالابار معروف می باشد و حدود نیمی از کرانه کرالا را در بر گرفته است.

آب های کِرالا محیطی آرام و باصفا را به میهمانان عرضه می دارد. خانه های قایقی زیبا و دنج محل مناسبی برای اقامت بازدیدکنندگان می باشد.

مکان های دیدنی هندوستان/ دیدنی های هند

مکان های دیدنی هندوستان/ دیدنی های هند
2. غارهای بلوم
غارهای بلوم در روستای بلوم در ايالت‌ آندرا پرادش‌ در ساحل‌ خليج‌ بنگال‌ در هند جنوبى‌ قرار گرفته است. غارهای بلوم رتبه دوم بلندترین و بزرگترین غارها را در شبه قاره هند دارند و برای اولین بار توسط محققی بریتانیایی به نام روبرت بروس فوت در سال 1884 کشف شدند.

غارهای بلوم، غارهایی طبیعی در زیر زمین هستند که جریان مداوم آب های زیرزمینی، گذرگاه های طویل،اتاق های جادار و سرسراهای زیبا در این غارها زیبایی آن ها را هرچه بیشتر کرده است. گلفهشنگ ها (آبی که در فروریختن از جای بلندی یخ بسته باشد) و استالاگمیت ها (مخروط های آهکی کف غارها که در اثر چکیدن قطره های آب آهکی تشکیل می شود) زیبایی غارهای بلوم را چندبرابر می کنند.

دیدنی های هنددیدنی های هند
3. کنکان
با وجود سلسله جبال ساحیادری در شرق و دریای عربی در غرب، می توان گفت که کنکان از مناطق ساحلی ماهاراشترا، گوا، و کارناتاکا ساخته شده است.کنکان بستر زیباترین و تمیزترین سواحل هند مثل ساحل تارکالی،داپولی،الیباگ و ....می باشد.

دیدنی های هنددیدنی های هند
4. لاکشادویپ
بخشی از شبه قاره هند لاکشادویپ است که از تعدادی جزیره در دریای عربی تشکیل شده است. لاکشادویپ در سانسکریت به معنای "صدهزار جزیره" می باشد. کل لاکشادویپ از 12 جزیره مرجانی حلقوی، 5 ساحل، 3 ساحل مرجانی و چندین خلیج کوچک تشکیل شده است.

آرامشی وصف ناشدنی را با زیبایی های طبیعی و باورنکردنی تجربه کنید. سواحل مرجانی شگفت انگیز ، آمیزه ای از زیبایی های چشم نواز خدادای و امکانات رفاهی ، مجموعه ای شگفت انگیز برای بازدیدکنندگان خلق کرده که توصیف ناشدنیست.

مکان های دیدنی هندمکان های دیدنی هند
5. آندامان و نیکوبار
جزایر آندامان و نیکوبار گروهی از مجمع الجزایر اقیانوس هند در خلیج بنگال هستند که بین شبه جزیره هند در غرب و برمه در شمال و شرق واقع شده اند. با سواحل نزدیک به بیابان، مرجان های باورنکردنی، زندگی دریایی، گذشته پر راز و رمز این منطقه و بقایای فرهنگ عصر حجر این جزیره پررمز و راز گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

مکان های دیدنی هندوستان/ دیدنی های هندمکان های دیدنی هندوستان/ دیدنی های هند


گرداوری و ترجمه:
بخش گردشگری مجله دلگرم
delgarm.com



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (28 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

دیوانه | ۹ سال پیش
خیلی جالب بود خدا کنه ما هم بتونیم بریم
0
0
romisa | ۹ سال پیش
دارم قش میکنم
0
0

hits