دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خرگوشک و خواص آن
751
زمان مطالعه: 5 دقیقه
امروز یکی از روش های رویش مجدد مو که در زمان قدیم مرسوم بوده را برای شما عزیزان هدیه آورده ایم. گیاه خرگوشک (گل ماهور) ! در این مقاله با این گیاه و خواص آن بیشتر آشنا شوید.

درمان ریزش مو و ابرو با خرگوشک

متاسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت های شان خالی می شوند و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آن ها را حالت داد. بسیاری از خانم ها به دنبال راه حل هایی طبیعی برای تقویت مو ، ابرو و مژه خود هستند، وقتی پای صحبتشان می نشینیم از دوران با شکوه گذشته، سنین نوجوانی و جوانی می گویند که برایشان یادآور موها ، ابرو و مژه های بسیار پر پشت و ضخیم است.

اما باید این نوید را بدهیم که جای نگرانی نیست راه حل هایی بسیاری وجود دارد که به همان روزهای باشکوه برگردید. راه هایی که می توان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه حل های طبیعی شاید مطمئن ترین کار باشد.

خرگوشک برای درمان ریزش مو و رشد موها

البته باید قبل از استفاده از این راه حل ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست. یکی از این راه حل ها که می تواند در رشد موها و ابروها تاثیر فوری داشته باشد استفاده از گیاه خرگوشک است. در این مقاله دلگرم با ما همراه شوید و با خواص این گیاه بیشتر آشنا شوید.

گیاه خرگوشک و خواص آن

گل ماهور یا خرگوشک گیاهی است که به خاطر شباهت زیاد برگ هایش به گوش خرگوش به این نام خوانده می شود. این گیاه در منطقه آسیا و اروپا و مدیترانه وجود دارد و در ایران در غرب و شمال غربی ایران بیشتر دیده می شود.

استفاده از این گیاه از قدیم در طب سنتی برای معالجه سرماخوردگی، آنژین و برونشیت، و تسکین حالت‌های عصبی، اضطراب، اختلال‌های ضربان قلب و ناراحتی‌های معده و همچنین درد مفاصل و بهبود زخم ها و سوختگی رواج داشته است.

این گیاه ناراحتی تنفسی مانند آسم، سرفه های مزمن و ذات‌الریه را درمان می‌کند و خلط آور است. علایم بیماری‌هایی مانند اسهال، بواسیر و عفونت مثانه را بهبود می‌دهد و با انگل‌ها مقابله می‌کند.

گل ماهور یا گیاه خرگوشک

تاثیر خرگوشک در تقویت و رشد مو و ابرو

یکی از خواص فوق العاده این گیاه تقویت ریشه مو وابرو است. عصاره روانبرگ خرگوشک به عنوان تونیک ، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت مو و پوست سر مشهور می باشد. مصرف موضعی این فراورده به عنوان ضد ریزش مو ، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت موی سر و ابروها و ضد شوره و چربی توصیه می شود.

همچنین به خاطر حضور مقادیر قابل ملاحظه ساپونین در این گیاه ، استفاده از عصاره آن به عنوان شوینده بخصوص در شامپو رایج است. کسانیکه موهای خیلی خشک دارند موقع مصرف این محلول را با مقداری روغن بادام مخلوط نمایند.

روغن یا محلول خرگوشک

مصرف روغن خرگوشک در تقویت ابرو تاثیر چشمگیری دارد و هر 2 روز یکبار شستشو و ماساژ با این روغن بسیار موثر است. محلول یا روغن خرگوشک را می توانید از عطاری ها تهیه کنید. این محلول قهوه ای رنگ برای رشد مو و خصوصا ابروها بسیار موثر است.

قیمت محلول خرگوشک نسبت به محلول های شیمیایی که به همین منظور تولید می شوند بسیار پایین است. قیمت یک شیشه آن حدودا 5000 تومان می باشد. که این قیمت طی سالیان به روز و تغییر خواهد کرد.

روغن خرگوشک برای رویش مو و درمان ریزش موها

روش استفاده از محلول خرگوشک

هر روز با قطره چکان روی محل هایی که خالی شده (موی سر) بریزید و ماساژ بدید. اگر بعد از استحمام استفاده کنید بهتر نتیجه میدهد، برای ابرو هم میتوانید مقداری روی گوش پاک کن بریزید و بر روی ابرو ماساژ دهید.

برای ابروها روزی ۳بار از این محلول استفاده کنید. برای موها روزی یکبار (ترجیحا شب موقع خواب) استفاده کنید.

از نکات مثبت این محلول این می باشد که مثل سایه ابرو عمل می کند و به راحتی می توانید این محلول رو به ابروها بزنید و به بیرون بروید.

امیدوارم این مقاله توانسته باشد در جهت تقویت و رشد مو و ابرو برای شما موثر واقع شده باشد، چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه داشته باشید می توانید آن را در قسمت دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید :

۱۷ روش خانگی خیره کننده در ریزش مو و کچلی سکه ای

درمان خانگی ریزش موی سر در زنان و مردان از دیدگاه طب سنتی ایران

معرفی کاربردی ترین ویتامین ها برای درمان و جلوگیری از ریزش مو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (751 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۹ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

معصومه | ۳ سال پیش
خرگوشک بر روی ترویید اثر می گذارد
4
17
Darya | ۳ سال پیش
سلام من تازه خریدم ولی چند روزی داخلش یه چیز کپک مانند مشاهده میکنم اما تاریخش تموم نشده چیکار کنم ؟
5
13
مصطفی | ۴ سال پیش
سلام اگر تاریخ انقضا گذشته باشد و استفاده شده چه میشود؟
6
15
Alyssa Sutton | ۴ سال پیش
من ک چند سال از این محلول استفاده میکنم خیلیییییییییی راضیم خیلی خوب جواب داده و واقعا هم رو مو،ابرو و مژه تاثیرشو دیدم بجز رشد و ترمیم یه کم مشکی هم میکنه خیلی خوبه توصیه میکنم استفاده کنید .ولی اکر این جواب نداد براتون میتونید از محصولات سریتا هم استفاده کنید در داروخانه ها فروش میره.
5
18
پاسخ ها:
slam | ۳ سال پیش
ببخشید میخام بدونم روغن و محلولش متفاوته؟؟
4
28
شقایق | ۳ سال پیش
سلام،ببخشید میخواستم بدونم طریقه ی استفاده تون چه جوری بود؟
6
14
علی | ۴ سال پیش
تاثیرنداشت دوماهه استفاده کردم بی فایدس
7
5
الی | ۴ سال پیش
دوستان لطفا خودتونو خسته نکنید
با این محلول فقط وقتتونو تلف میکنید بخدا
اینکه میگن یه ماه دوماه همش حرف مفته
من خیلی بیشتر از این مدت حدود چند ماه استفاده کردم از این محلول
و روزی ۴یا ۵ بار میزدم به ابروهام و مژه هام
محلول رو هم جوشوندم ک نصفش بخار شه و غلیظ تر بشه چون واقعا نصفش آب هست
ولی هیچ تاثیری نداشت
به معنای واقعی هیچ تاثیری
هیچ چیز ارزونی بی علت نیست
قیمتش ۵ تمنه پس واقعا قیمتش بالا نیست ولی وقت تلف کردنه
و امید واهی
سعی کنید سراغ یه روش بهتر برید
با تشکر
29
11
زهرا | ۴ سال پیش
خرگوشک براى زنان هم هست
3
8
علی | ۴ سال پیش
باسلام چطور میتونم از اصل یا تقلبی بودن محصول آگاهی پیدا کنیم
ودیگه اینک قیمت دقیق محصول چقدر هست.
2
20
مهدی | ۵ سال پیش
سلام
برای ریش هم اثر داره یا نه؟
5
19
ماهان | ۵ سال پیش
محلول خرگوشک تا پنج سال قبل عالی بود ولی الان بیشتر مواد تشکیل دهنده ان متئسفانه اب میباشد برای تعصیر بهتر بایدنصف ان را جوشاند.تجربه
6
14
زهرا | ۵ سال پیش
سلام برای درمان موخوره و موهای سوخته هم مفیده؟
13
9
مسلم | ۵ سال پیش
سلام اینگیاهی که بش میگین خر گوشک طرف ما خیلی زیاده اگه اینجوری باشه میتونیم یه کسب کار هم راه بندازیم ما به زبان لری محلی بهش میگیم بل بلگوش .
8
19
روزی ریگی | ۵ سال پیش
استان هرمزگان بندرلنگه بخش شیبکوه بندر مقام
3
5
الناز | ۵ سال پیش
سلام،برای ریزش موی سر که زمان زیادی ازش گذشته جوابگو هست؟من هفت ساله موهای جلوی سرم ریخته و حجمش بسیار کم شده.ممنون از،وقتی که میزارید
2
26
پاسخ ها:
Mehdi | ۴ سال پیش
بهترین روش برای بازیابی مو روغن کرچک و روغن نارگیل و روغن رازیانه با هم به مقدار کافی قاطی کرد و دوشبی یک بار سر تودخونو درست به مدت پنج تا ده دقیقه ماساز دهید بهترین روش برای بازگردوندن و حجم مو
4
22
محمدی | ۳ سال پیش
سلام من دارم تازهاستفاده می کنم اررزش داره وقت بزارم
5
17
محمدی | ۳ سال پیش
هنوز نمی تونم چیزی بگم من تازه دارم استفاده می کنم فکر کنم ریز ریز درمی یاد مو سرم از جلو خالی شده بود ولی دیگه نمی ریزه
5
18

hits