دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص باقالا و بررسی فواید باقالا
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص باقالا و بررسی فواید باقالا-درمان پوكی استخوان و كنترل فشار خون و كلسیم و پتاسیم باقلا و پوكی استخوان و بوییدن و باقلا و خواص باقلا و مصرف باقالا و خواص باقالا و خاصیت باقلا و خاصیت باقالی و خواص باقالی و خاصیت باقالی و فواید باقالی و فواید...

خواص باقالا و بررسی فواید باقالا

خواص باقالا و بررسی فواید باقالا

باقلا (که باقله یا باقالی هم گفته می شود) گیاهی است یک ساله از خانواده بقولات. دارای برگهای تخم مرغ شکل و میوه غلاف مانند است. به میوه و دانه آن نیز باقلا گفته می‌شود.باقلا با نام علمی Vicia faba گیاهی از خانواده بقولات می‌باشد. گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع آن تا 80 سانتیمتر می‌رسد.

مصرف باقالا به علت داشتن كلسیم و فسفر بالا از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند.

خواص باقالا و بررسی فواید باقالا


یکی از متخصصان ، افزود: باقلا حاوی ویتامین‌های A،B وC و املاح معدنی مانند فسفر و آهن است.


همچنین باقلا دارای مقدار زیادی آب است كه می‌تواند از یبوست پبشگیری كرده و برای سلامت پوست مفید باشد.

باقلا حاوی ویتامین های آ.ب.ث و املاح مفیدی از جمله آهك، فسفر، آهن و غیره می باشد. به همین علت در گروه خوراكی های خون ساز قرار دارد و مغز قلم استخوان ها را نیز تقویت می كند.

خواص باقالا و بررسی فواید باقالا

برای افرادی كه دوره نقاهت را به سر می برند، باقلا اثری نیروبخش دارد و در مبتلایان به برونشیت ایجاد خلط می كند، ضمنا باقلا كلیه ها را تقویت كرده و به ریه ها نیرو بخشیده و سلول های مغز استخوان را فعال می سازد.

این خوراكی زود هضم بوده و به سرعت از معده می گذرد و با خود فضولات را نیز به سهولت دفع می كند، ضمنا سینه و ریه را پاك و تقویت و سرفه های خشك را درمان می كند. برای درمان رماتیسم، سیاتیك، نقرس و درد مفاصل توصیه شده است كه در حدود ۳۰ الی ۶۰ گرم از گل باقلا را در یك لیتر آب جوشانده و بعد از صافی گذرانده و در فواصل غذا یك فنجان از آن را نوش جان نمایید.

خواص باقالا و بررسی فواید باقالا


به افرادی كه از میگرن رنج می كشند، سفارش گردیده است كه ۲۵ الی ۳۰ گرم از گل باقلا را جوشانده و در فواصل غذا یك فنجان بنوشند. توصیه می شود هرگز آب پخته باقلا را دور نریزید و آن را به همراه باقلا بنوشید. زیرا گلو را نرم كرده و از تولید سنگ جلوگیری می كند و گرفتگی معده را نیز برطرف می كند. افراط در خوردن باقلا باعث نفخ و سنگینی معده شده و موجب كندی ذهن می شود.


وی گفت:
باقلا یكی از منابع پروتئین و انرژی محسوب می‌شود، اما افراد مبتلا به فاویسم از مصرف این ماده غذایی و حتی بوییدن آن باید خودداری كنند، زیرا بیماری آنها تشدید می‌شود.


این متخصص تغذیه اضافه كرد: پروتئین، كلسیم و پتاسیم باقلا بسیار بالاست و مصرف آن از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند.


همچنین مصرف آن به كنترل فشار خون بالا كمك كند و همچنین پتاسیم موجود در آن برای سلامت قلب‌ و ‌عروق مفید است.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits