دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چای رویبوس از گیاه رویبوس است، قرمز و شیرین است و خواص زیادی دارد.

خواص معجزه آسا و بی نظیر چای ریبوس (چای سیاه)

چای رویبوس از گیاه رویبوس است، قرمز و شیرین است و خواص زیادی دارد.
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چای رویبوس از گیاه رویبوس که بوته ای قرمز رنگ است به عمل می آید و برای سلامت پوست و کمک به سوخت و ساز بدن بسیار مفید است.

همه چیز در مورد چای ریبوس که تا به حال نمی دانستید!

این چای شامل آنتی اکسیدان هاست که بدن را از تخریب رادیکال های آزاد نجات می دهد وباعث نجات جان انسان ها از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان می شود .این چای فاقد کافئین است ودستگاه عصبی را آرام می کند .فواید چای رویبوس بسیار فراوان است و به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی، گزینه ی بسیار سالمی برای طرفداران چای است. چای رویبوس علاوه بر توانایی مقابله با سرطان، افسردگی و آسم، به داشتن پوستی سالم تر و زیبا تر کمک می کند. نوشیدن چای رویبوس نه تنها حال شما را بهتر می کند بلکه زیبایی پوست شما را هم افزایش می دهد.

برخی از دلایل مفید بودن چای رویبوس برای پوست، به این شرح است:

چای رویبوس

چای رویبوس از نظر تکنیکی واقعاً چای نیست بلکه از یک بوته ی قرمز رنگ حاصل می شود که خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد. این چای، رنگ قرمز جذاب و عطر و بوی دیوانه کننده ای دارد و ادعا می شود که می تواند استرس را کاهش داده و مانند یک ضدسرطان عمل کند.
برخلاف چای سفید، سبز و سیاه که همه از همان گیاه به دست آمده است، چای رویبوس از یک درختچه ی جارو مانند حاصل شده است. در واقع رویبوس از بوته های قرمزی در آفریقای جنوبی درست می شود و بدون کافئین است، بنابراین برای خانم هایی که باردارند و می خواهند مصرف کافیئن شان را کاهش دهند بسیار عالی است.

چای رویبوس علاوه بر توانایی مقابله با سرطان، افسردگی و آسم، به داشتن پوستی سالم تر و زیباتر کمک می کند. نوشیدن چای رویبوس نه تنها حال شما را بهتر می کند بلکه زیبایی پوست شما را هم افزایش می دهد.

این چای شامل آنتی اکسیدان هایی است که بدن را از تخریب رادیکال های آزاد نجات می دهد و باعث نجات جان انسان ها از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان می شود. این چای فاقد کافئین است و دستگاه عصبی را آرام می کند.
فواید چای رویبوس بسیار فراوان است و به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی، گزینه ی بسیار سالمی برای طرفداران چای است. چای رویبوس علاوه بر توانایی مقابله با سرطان، افسردگی و آسم، به داشتن پوستی سالم تر و زیباتر کمک می کند. نوشیدن چای رویبوس نه تنها حال شما را بهتر می کند بلکه زیبایی پوست شما را هم افزایش می دهد.

همچنین بخوانید:

مزایای چای: کاهش وزن، بهبود سلامت استخوان و خلق‌وخوی

خواص چای سیاه در طب سنتی

خواص و فواید بی نظیر چای سفید

چای

در ادامه برخی از دلایل مفید بودن چای رویبوس برای پوست و سلامت کلی بدن شرح داده شده است:

به درمان اگزما و آکنه کمک می کند

مطالعات نشان می دهند که چای رویبوس برای درمان مشکلات مختلف پوستی همچون اگزما و آکنه مفید است. شواهد نشان می دهند که نوشیدن و مصرف موضعی چای رویبوس در افراد دارای آکنه، به کاهش جوش های صورت آن ها کمک می کند. با این که تحقیقات در مورد نحوه ی عملکرد چای رویبوس در این مورد ادامه دارد، دانشمندان بر این باورند که میزان فلاوونوئید بالای چای رویبوس بدن را به نابود کردن عوامل بیماری زای مزاحم تحریک می کند. دلیل آن هر چه که باشد، واضح است که چای رویبوس به بهبود سلامت پوست در افراد دارای مشکلات پوستی کمک می کند. در نتیجه به زیبایی پوست شما کمک می کند.

از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند

چای رویبوس سرشار از آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز است. این آنزیم یک ماده ی ضد پیری فوق العاده است. آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز برای تولید طبیعی سلول های پوستی لازم است و بالا بودن سطح آن در چای رویبوس، سلامت پوست مصرف کنندگان این چای را تضمین می کند. آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز با خنثی کردن فعالیت رادیکال های آزاد، با چین و چروک های پوست نیز مقابله می کند. به همین دلیل، چای رویبوس برای کسانی که می خواهند سرعت فرآیند پیری پوست خود را کاهش دهند، گزینه ای عالی است.

ضد حساسیت و آنتی باکتریال است

یکی دیگر از فواید چای رویبوس خواص ضدحساسیتی آن است. این خاصیت اهمیت ویژه ای برای دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی دارد زیرا تولیدکنندگان این محصولات همیشه به دنبال تولید محصولاتی هستند که برای انواع پوست ها مناسب باشند. خاصیت ضدباکتریایی چای رویبوس نیز یکی دیگر از مزیت های آن است که به درمان و تسکین عفونت های باکتریایی پوست کمک می کند.
چای رویبوس علاوه بر همه ی این فواید، سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی (به خصوص روی و ویتامین C) است که سلامت پوست را بهبود می بخشند. بنابراین با پیوستن به مصرف کنندگان چای رویبوس، از فواید آن بهره مند شوید.

از رشد سلول های چربی ساز جدید جلوگیری می کند

این چای قرمز و شیرین که از بوته ی گیاه رویبوس به عمل می آید بسیار قوی و سوزاننده ی چربی است. بر طبق تحقیقات محققان آفریقای جنوبی، پلی فنول ها و فلاوونوئیدهای موجود در این گیاه تا 22 درصد مانع از آدیوپوجنسیس- شکل گیری بافت های چربی- می شود. این مواد شیمیایی هم چنین به سوخت و ساز چربی کمک می کنند.

رویبوس ضد التهاب است

این چای حاوی اسپالاتین و نوتوفاگین است، دو ماده ای که خاصیت ضد التهابی دارند. فلاوونوئید موجود در رویبوس خاصیت ضدالتهابی خود را نشان داده است و می تواند مشکلات پوستی مانند روزاسه و آکنه را درمان کند و در درمان گرفتگی های عضلانی شکم مفید واقع شوند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits