دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چای به عنوان نوشیدنی پیش غذا + فواید این نوشیدنی

مزایای چای: کاهش وزن، بهبود سلامت استخوان و خلق‌وخوی

چای به عنوان نوشیدنی پیش غذا + فواید این نوشیدنی
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چای یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است و در تحقیقات فراوانی که درباره مصرف چای انجام شده آمده است که مصرف معمولی چای هیچ ضرری برای فرد ایجاد نمی‌کند.

یک نوشیدنی گرم در ابتدای صبح می‌تواند فوق‌العاده باشد.در حال حاضر، 12 مقاله جدید از مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می‌دهد که چای درواقع می‌تواند یک اکسیر جادویی باشد، زیرا نشان داده‌شده است که برای کاهش وزن، جلوگیری از بیماری‌های مزمن و بهبود خلق‌وخو مؤثر است.

به گفته انجمن چای، چای دومین میزان مصرف نوشیدنی در جهان است که تنها آب از آن سبقت‌گرفته است. مطالعات اخیر در مجله تغذیه بالینی آمریکا (AJCN) مفید بودن چای برای سلامتی ما را روشن کرده است، مطالعاتی اخیراً درباره آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای و اثرات آن بر سلامت انسان انجام‌شده است.کارشناسان وزارت کشاورزی ایالات‌متحده، مؤسسات ملی بهداشت، UCLA و دانشگاه گلاسکو - به شواهد AJCN کمک کردند.

جفری بلومبرگ، دکترا، سردبیر مجله درباره این موضوع، می‌گوید:

دانشمندان که پژوهش و بینش خود را در این زمینه به اشتراک گذاشته‌اند، یکی از بهترین‌ها در جهان هستند و باهم، در این تحقیق تأثیر چای بر روی سلامت انسان را بررسی کرده‌اند.

Tea

چای و کاهش وزن

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چای باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و قلب و عروق می‌شود و همچنین فواید روحی را به همراه دارد.محققان که به پلی فنلها - ترکیبات طبیعی در چای را بررسی کردند، دریافتند که همراه با محتوای کافئین، انرژی مصرفی و اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد که باعث کاهش وزن شده و به حفظ وزن بدن کمک می‌کند.مطالعات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان معمولی چای دارای شاخص‌های توده بدنی کم (BMI) و نسبت دور کمر به ران و چربی کم بدن نسبت به مصرف‌کنندگان غیر چای است.علاوه بر این، بررسی دیگری نشان داد که افزایش کالری درنتیجه نوشیدن چای معادل 100 کالری در طی یک دوره 24 ساعته است.

کاهش خطر ابتلا به سرطان و خطرات قلبی عروقی

مجموعه دیگری از محققان دریافتند که پلی فنولها در چای سبز ممکن است به جلوگیری از پیشرفت برخی سرطان‌ها کمک کنند.در یک مطالعه، دانشمندان متوجه شدند که پس از یک سال، مردان در گروه عدم مصرف چای بودند سرطان پروستات 30٪ در آن‌ها پیشرفت کردند، در مقایسه با مردان که در گروه تکمیلی چای بودند که پیشرفت در آن‌ها 9% بود.محققان می‌گویند سرطان‌های دیگر که چای محافظت از سلامتی را تأمین می‌کند، سرطان دستگاه گوارش، ریه، پوست است.مطالعه انجام‌شده توسط دکتر کلودیو فری در ایتالیا نشان داد که چای سیاه باعث کاهش فشارخون در بیماران مبتلابه فشارخون بالا و همچنین خنثی کردن اثرات منفی غذا با چربی بر جریان خون شریانی و فشارخون می‌شود.

دکتر فری در مورد یافته‌هایش نظر می‌دهد:

مطالعاتی بر روی کار قبلی انجام‌شده که به‌وضوح نشان می‌دهد که نوشیدن حداقل یک فنجان چای در روز از عملکرد شریان‌های سالم و فشارخون محافظت می‌کند. این نتایج نشان می‌دهد که مصرف چای در مقیاس جمعیت به‌طور قابل‌توجهی موجب کاهش میزان سکته مغزی، حمله قلبی و سایر بیماری‌های قلبی عروقی است.

همچنین بخوانید:

خواص چای بابونه: 28 خاصیت شگفت انگیز چای بابونه

خواص چای سیاه در طب سنتی

هشدار در مورد مصرف چای!

استحکام استخوان، هوشیاری و حل مشکل

یکی دیگر از مزایای پلی فنولها در چای، بهبود کیفیت و قدرت استخوانی، به‌ویژه در افراد در معرض پوکی استخوان است.در یک مطالعه نوشیدن چای با کاهش 30 درصدی شکستگی‌های لگن در مردان وزنان بالای 50 سال همراه بود.علاوه بر این موارد نوشیدن چای باعث بهبود خلق‌وخوی افراد می‌شود، به‌طور خاص دریکی از مطالعات، نوشیدن چای به بهبود توجه و تمرکز بیشتر بر روی وظایف کمک کرد.افراد موردمطالعه 2-3 لیوان چای را در عرض 90 دقیقه نوشیدند و در طول یک تمرین تمرکز و توجه، نتایج دقیق‌تری در مقایسه با افراد مصرف‌کننده دارو داشتند.محققان خاطرنشان می‌کنند که تینین آمینواسید و کافئین در چای، مزیت‌های روان‌شناختی را برای مصرف‌کنندگان دارد که از آن جمله: تقویت توجه، بهبود خلق‌وخوی و عملکرداست.

پروفسور بلومبر می‌گوید: انسان‌ها حدود 5000 سال چای نوشیدند، تحقیقات مدرن اثبات می‌کنند که در این نوشیدنی باستانی، مزیت‌های شگفتی برای سلامتی وجود دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits