دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موسیقی لذت بخش برای نوزادان .....
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موسیقی لذت بخش برای نوزادان,موسیقی لذت بخش ,نوزادان, لالایی ,صدای مادر, خواندن لالایی, موسیقی کلاسیک ,موسیقی موزارت ,آواز خواندن

لالایی شاید یکی از جذاب‌ترین کارهایی که شما برای کودکتان انجام می‌دهید، خواندن لالایی برای او باشد، به خصوص زمانی که او گریه می‌کند و سعی دارید او را بخوابانید.

موسیقی لذت بخش برای نوزادان

لالایی
شاید یکی از جذاب‌ترین کارهایی که شما برای کودکتان انجام می‌دهید، خواندن لالایی برای او باشد، به خصوص زمانی که او گریه می‌کند و سعی دارید او را بخوابانید.

اما اگر حوصله‌تان از یک لالایی به خصوصی سر رفت، نا امید نشوید. شما می‌توانید شعرهای دیگری را انتخاب و در قالب لالایی برای کودکتان بخوانید. در تاثیر آن بر کودکان تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

موسیقی لذت بخش برای نوزادان

موسیقی کلاسیک
طبق تحقیقی در سال 1993، گوش دادن به موسیقی موزارت ضریب هوشی کودکان را افزایش داد. پیچیدگی موسیقی کلاسیک فعالیت مغز را در چندین ناحیه بالا می‌برد.

موسیقی کلاسیک موسیقی کاملی است، اما بدین معنی نیست که گونه‌های دیگر موسیقی تاثیرگذار نیستند. طبق آمار سایت سلامت کودکان (HealthyChildren.org) گوش کردن به هر نوع موسیقی عصبانیت و استرس را کاهش می‌دهد و موجب شادی می‌شود.

موسیقی لذت بخش برای نوزادان

کودک شما شخصیت خاص خود را دارد بنابراین با آزمون و خطا می‌توانید موسیقی مورد علاقه او را پیدا کنید. تنها توجه کنید که صدای ضبط کم باشد و هیچگاه از هدفن برای او استفاده نکنید زیرا به گوش‌های او آسیب می‌رساند.

موسیقی لذت بخش برای نوزادان

صدای مادر
مهم نیست چه موسیقی انتخاب می‌کنید، کودک شما صدای شما را بیش از هر موسیقی دیگری ترجیح خواهد داد. فکر نکنید صدایتان بد است، اگر کودکتان زبان داشت و می‌توانست احساس خود را بیان کند، حتما به شما می‌گفت که چقدر از شنیدن صدای شما لذت می‌برد.

موسیقی لذت بخش برای نوزادان

شاید خودتان هم به این نتیجه رسیده باشید که او از صدای شما چقدر به هیجان می‌آید و در همان ثانیه‌های اول لالایی شما به خواب خواهد رفت.

آواز خواندن برای کودکتان راهی ارتباطی میان شما دو نفر است. از آنجا که کودکتان در 25 هفته بارداری سیگنال‌هایی را دریافت کند، پس از به دنیا آمدن نیز با صدای شما آشنا خواهد بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits