دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شهر عابران در دبی - تصاویر
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر عابران در دبی,شهر عابران ,دبی , شیخ نشین ,دبی هلدینگ, دبی مال

دبی به دنبال ساخت یک شهر ویژه عابران پیاده با دمای کنترل شده است که از بزرگترین بازار و پارک سرپوشیده جهان در کنار هتلها، اقامتگاههای تفریحی و تئاتر برخوردار خواهد بود.

این شیخ‌نشین پر زرق و برق که برای علاقه‌مندی به پروژه‌های بزرگ مشهور بوده و هم اکنون میزبان بزرگترین مجتمع‌های خرید سرپوشیده موسوم به دبی مال است، اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ساخت «بازار جهان» (Mall of the World) است.

به گفته شرکت دبی هولدینگ، این مجتمع که کاملا مخصوص عابران پیاده است، محدوده‌ای به اندازه 4.45 میلیون متر مربع را به خود اختصاص خواهد داد. مرکز خرید این پروژه فقط 7.4 میلیون مترمربع را در برخواهد گرفت.

شهر عابران در دبی

شهر عابران در دبی - تصاویر
طبق بیانیه این شرکت، این پرژوه شامل بزرگترین پارک سرپوشیده جهان در زیر یک گنبد شیشه‌ای خواهد بود که در طول زمستان باز خواهد شد. تفرجگاههایی به طول هفت کیلومتر که تاسیسات را به یکدیگر متصل می‌کنند نیز در طول تابستان پوشیده مانده و از هوای تهویه‌شده برخوردار خواهند بود.

در حقیقت این پروژه به «شهر عابران پیاده با دمای کنترل‌شده» ملقب شده است.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دبی و صاحب شرکت دبی هولدینگ گفت: آرزوی ما فراتر از داشتن گردشگران فصلی است. گردشگری عامل اصلی گرداننده اقتصاد ماست و ما می‌خواهیم امارات متحده عربی را به یک مقصد جذاب در همه فصول تبدیل کنیم.

وی افزود: به همین دلیل ما کار بر روی محیطهای با دمای کنترل‌شده را در طول ماههای تابستانی آغاز کرده‌ایم.

شهر عابران در دبی - تصاویر
این بازار بزرگ در نزدیکی امارات مال که در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان است، ساخته خواهد شد.

دبی امیدوار است بازار جهان آن بتواند سالانه بیش از 180 میلیون بازدید کننده را به این کشور روانه کند.

این شیخ‌نشین برای بازارها و هتلهای بسیارش از جمله دبی مال که بزرگترین مرکز خرید جهان نام گرفته ، به عنوان یک مقصد تفریحی شهرت دارد. همچنین برج خلیفه، بزرگترین برج جهان در این منطقه قرار دارد.

دبی خود را به عنوان یک قطب جهانی برای حمل‌ونقل هوایی و تجارت ترانزیتی و همچنین به عنوان یک مرکز مالی منطقه‌ای تثبیت کرده است.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (8 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

رضا | ۹ سال پیش
بنظر شما خداوند اين شيخ نشينها كه ثروت خدادي را اينگونه صرف مردم و پيشرفت كشورشان مي كنندرا به دوزخ مي فرستد . خداوند عمل انسانها را ملاك جزاي خود قرار ميدهد نه ادعاي افراد را . ومن يعمل مثقال ذره خيرا يره و من يعمل مثقال ذرتا شرا يره . ما شيعيان فكر مي كنيم با اين همه اشتباهات و گناهان فقط هر سال در ايام قدر الهي العفو كنان گناهانمان بخشيده ميشود و دوباره روز از نو و روزي از نو .
0
0

hits