دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تانزانیا، مقصد جدید طبیعت‌گردی آفریقا
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تانزانیا با معرفی جاذبه‌های جدید طبیعت‌گردی به یک مقصد جدید گردشگری تبدیل شده است.به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که کشورهای اروپایی و آمریکایی با بحران مالی دست به گریبان هستند که...

تانزانیا با معرفی جاذبه‌های جدید طبیعت‌گردی به یک مقصد جدید گردشگری تبدیل شده است.به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که کشورهای اروپایی و آمریکایی با بحران مالی دست به گریبان هستند که این امر کاهش سفر گردشگران این مناطق به دیگر کشورها را در پی داشته، در سال ۲۰۱۲ تعداد گردشگران تانزانیا از این مناطق رشد چشمگیری داشته است.

تانزانیا، مقصد جدید طبیعت‌گردی آفریقا

به گزارش آل افریکا، بر اساس اعلام یکی از مسئولان صنعت گردشگری تانزانیا، این کشور در سال ۲۰۱۲ میزبان یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر بود که حاصل آن ورود دو میلیارد و هفتاد میلیون دلار به چرخه اقتصادی تانزانیا بود. بیشتر گردشگران تانزانیا از کشورهای اروپایی و آمریکا بودند که مناطق شمالی این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده بودند.

در شمال تانزانیا جاذبه‌های طبیعت‌گردی زیادی وجود دارد که از آنجمله می‌توان به پارک ملی «سرنگتی» اشاره کرد که از آن بعنوان یکی از عجایب هفت گانه طبیعی قاره آفریقا نام برده می‌شود.

تانزانیا، مقصد جدید طبیعت‌گردی آفریقا

دولت تانزاینا همچنین قصد دارد با اجرای یک راهبرد پنج ساله و با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت گردشگری، این صنعت را به دومین منبع نخست درآمد این کشور تبدیل کنند که می‌تواند رشد بسیار بالای اقتصادی و درآمدزایی دائمی به همراه نرخ اشتغال بالا در زمان کوتاه در پی داشته باشد.

تانزانیا در سال ۲۰۱۱ میزبان ۸۰۰ هزار گردشگر بود و اکنون دولت این کشور قصد دارد با احداث فرودگاه‌های جدید، توسعه ۱۶ پارک ملی و احداث هتل‌های سازگار با محیط‌زیست، تانزانیا را به مقصد یک میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر در سال ۲۰۱۵ تبدیل کند.

در حال حاضر صنعت گردشگری تانزانیا که به دلیل داشتن حیات‌وحش زیبا، تنوع گیاهی، تنوع فرهنگی غنی و سواحل زیبا، شهرت جهانی دارد، پس از صادرات طلا و محصولات کشاورزی سومین منبع درآمد این کشور محسوب می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits