دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رابطه زناشویی و سردرد ضربان‌دار
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مشکلاتی که در برخی زوجین، مانع داشتن روابط زناشویی مناسب می‌شود، سردرد به هنگام مقاربت است...

یکی از مشکلاتی که در برخی زوجین، مانع داشتن روابط زناشویی مناسب می‌شود، سردرد به هنگام مقاربت است...

این سردرد اغلب سردردی است كه پیش از رسیدن به اوج لذت جنسی یا بلافاصله پس از برقراری رابطه زناشویی رخ می‌دهد و ممكن است تا چند ساعت طول بكشد.

این سردردها اغلب گاه‌به‌گاه روی می‌دهند و خوش‌خیم هستند. كیفیت آنها به‌طور معمول ضرباندار توصیف می‌شود و به‌طور معمول محدود به نواحی پس‌سری یا پیشانی است.

این درد به صورت دردی مبهم گزارش می‌شود. اگر این سردردها چند ساعت دوام داشته باشد یا با تهوع و استفراغ همراه باشد، نیاز به بررسی مغزی دارد و باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه كرد اما علت قطعی و دقیق سردرد پس از مقاربت به‌طور‌کلی ناشناخته است.

رابطه زناشویی و سردرد ضربان‌دار

در برخی منابع، علل عروقی (برای مثال، افزایش فشار خون یا انقباض عضلانی یا عوامل روانی) به‌عنوان علت بروز این مشكل عنوان شده است. رابطه زناشویی ممكن است در برخی افراد موجب تسریع سردرد میگرنی و یا دیگر سردردها در افراد مستعد شود.

در موردی كه ارزیابی‌های طبی به پیدایش نتایج خاص منجر نشود و بیماری خاصی به‌عنوان عامل ایجاد‌كننده سردرد مشخص نشود، می‌توان از 50 میلی‌گرم ایندومتاسین یك ساعت پیش از رابطه زناشویی و به ‌عنوان داروی پیشگیری استفاده كرد.

در برخی منابع نیز استفاده از داروهای بتابلوكر مانند پروپرانولول 10 میلی‌گرمی تا 40 میلی‌گرمی یا آتنولول 50 تا 100 میلی‌گرمی پیش از رابطه زناشویی توصیه شده است كه افراد می‌توانند پس از مشورت با پزشك خود از این داروها استفاده کنند.

منبع : salamat.ir



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits