دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تجربیات گرانبهای زوج های موفق
14
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تجربیات گرانبهای زوج های موفق-زوج های موفق-زنان و شوهران موفق-چگونه زندگی موفق داشته باشی-چگونه رابطه زناشویی موفق داشته باشیم

زندگی مشترک برای بیشتر افراد، با تجربه هایی که از آزمون و خطا به دست آورده اند ادامه پیدا می کند. اما دانستن تجربه زوج های موفق می تواند کمک کند که ازدواج شادتری داشته باشید. به خصوص اگر در شروع ازدواج یا دوران نامزدی هستید، بهتر است این نکته ها را بدانید و به کار ببندید تا از ابتدا مسیر را درست بروید.

تجربیات گرانبهای زوج های موفق

9تجربه گرانبهای زوج های موفق

اولویت با شماست!

همسران موفق یکدیگر را در اولویت اول قرار می دهند. منظور از قرار دادن در اولویت اول، این است که به حرف های همسرشان علاقه نشان می دهند، او را جدی می گیرند و در مقابل دیگران با کلمات احترام آمیز با او صحبت می کنند؛ به عبارت دیگر، آن ها هیچ وقت یکدیگر را سرسری نمی گیرند و از کنار افکار، حرف ها، احساسات، علایق و مشکلات یکدیگر به سادگی نمی گذرند.


زندگی با چاشنی دوستت دارم.

برای خوشبخت بودن در یک رابطه لازم است هر روز پیام مثبت دریافت کنید. بیان جملاتی مثل دوستت دارم، دلم برایت تنگ شده، به تو افتخار می کنم یا حتی خرید یک هدیه، می تواند عشق را شعله ور کند. شنیدن این جملات هم برای زن نیاز است و هم برای مرد. بنابراین اگر می خواهید زندگی خوبی داشته باشید از همین حالا مراقب باشید که عاشقانه هایتان محدود به دوران نامزدی و اوایل ازدواج نباشد.


صبور باشید.

همیشه بین 2 نفری که زیر یک سقف زندگی می کنند، تفاوت عقیده و سلیقه پیش می آید و گاهی اوقات، این تفاوت ها باعث دردسر و تنش هم می شود. در این حالت زوج ها 2 نوع رفتار را در پیش می گیرند: یا تحمل کرده، سعی می کنند تعارض های به وجود آمده را حل کنند و یا تحمل نمی کنند و فورا به آخرین راه فکر می کنند و با تصمیم به جدایی، دست از تلاش می کشند و امید به بهبود اوضاع و حل مشکل را از دست می دهند. با این حال و اگر همسر شما فقط کاری را انجام می دهد که مطابق میل شما نیست یا عقیده ای مخالف عقیده شما دارد، باید تلاش کنید تا به تفاهم برسید.


حل نشوید.

هر قدر هم که شما پیش از ازدواج مستقل بوده باشید، ازدواج شما را به همسرتان وابسته می کند چرا که زندگی تان از زندگی شخصی به زندگی مشترک تغییر کرده است. این وابستگی بعد از تولد فرزند بیشتر هم خواهد شد ولی زوج های موفق می دانند که هرقدر هم زوجی یکدیگر را دوست داشته باشند و به یکدیگر عشق بورزند، هرکدام برای خود حریم شخصی دارد و شرط دوام ازدواج این است که به حریم و زندگی شخصی دیگری احترام بگذارند و اصرار بر حل شدن دو طرف در مرزهای مشترک نداشته باشند.

تجربیات گرانبهای زوج های موفق
تغییر برای هر دو است.

در طول زندگی، هم زن و هم مرد تغییر خواهند کرد. زوج های موفق می دانند که اکنون شرایط فرق کرده و همسرشان همان آدم قبلی نیست و قواعدی که با هم برای زندگی خانوادگی شان وضع کرده بودند، باید تغییر کند. برای این که زندگی همچنان پایدار بماند و به خوشبختی خانواده آسیبی نرسد، باید هر 2 انعطاف پذیر باشند، خودشان را با شرایط جدید وفق دهند و قوانین جدیدی برای زندگی مشترک شان وضع کنند.


نگهبانی از گلدان زندگی.

سردی زندگی و از بین رفتن شور و اشتیاق آهسته و پیوسته با صدمه های جزئی وارد آمده به زندگی صورت می گیرد و می تواند پایدار ترین عشق ها را هم نابود کند. رابطه شبیه گلدانی است که باید هر دو شما از آن مراقبت کنید. گاهی نور بیشتری به آن بتابانید، گاهی خاکش را عوض کنید و گاهی آب بیشتر یا کمتری به آن بدهید. برای پیشگیری از سرد شدن زندگی باید هر چند وقت یک بار با همسرتان بنشینید و زندگی و شرایط کنونی را مرور کنید و با این گفت وگوها از احساسات یکدیگر باخبر و مطمئن خواهید شد که هر دو از زندگی تان راضی هستید. هرگاه یکی از شما ناراضی باشد یا به مشکلی در رابطه تان برخورده باشید، باید برای برطرف کردن آن تلاش کنید. به این ترتیب مشکلات روی هم انباشته نمی شوند و رابطه شما از گزند آسیب ها در امان خواهد بود.

منبع:تبیان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (14 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits