دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پاسخ به سوالات جنسی شما-قسمت سوم
156
زمان مطالعه: 10 دقیقه
پاسخ به سوالات جنسی-سوالات جنسی و خود ارضایی -افزايش ميل جنسي-هورمون تستوسترون- اوج لذت جنسي-ناباروري-لذت جنسي-واريکوسل-بزرگ شدن سينه-سينه هاي مصنوعي-درمان انزال زودرس
توجه: این مطلب آموزشی ویژه خانم ها و آقایان متاهل است و برای کودکان یا افراد زیر 18 سال مناسب نمی باشد.

پاسخ به سوالات جنسی


آيا دارويي براي افزايش ميل جنسي در زن ها وجود دارد؟ در طول دو دهه گذشته داروهايي به اين منظور به بازار آمده و بعد جمع شده چون نتوانستند ثابت کنند که آيا نتيجه بخش هستند يا خير. هنوز هم در بعضي پژوهش ها داروهايي را براي افزايش ميل جنسي توصيه مي کنند اما در بين متخصصان اختلاف نظر وجود دارد. حتي وياگرا را هم مدتي براي خانمها تجويز مي کردند و هنوز در بعضي جاها اين کار را انجام مي دهند اما نتيجه آنقدر رضايت بخش نبوده است.

پاسخ به سوالات جنسی

بعضي از هورمونها هم به صورت پماد هاي موضعي بر روي دست در بازار وجود دارد و در بعضي کشور ها هم توصيه مي شود مثلا پماد حاوي هورمون تستوسترون در استراليا اما در همه کشورها جواز پخش و استفاده ندارد. اخيرا چسب هايي در بازار هست که به دست چسبانده مي شوند و فرد با بو کردن آنها به طور مرتب يعني هر روز يک چسب، بعد از يک ماه کمي از ميل جنسي اش را به دست مي آورد اما حقيقتا توصيه اول من داشتن رابطه صميمانه زوج با هم است و اينکه به جاي اينکه سعي کنند با استفاده از داروها و مواد شيميايي قضيه را حل کنند که البته راه حل خيلي ساده تري است، روي رابطه شان کار کنند. اين حداقل راه حل تضميني است و حتما اثر بخش است.

* دختري 24 ساله هستم. مشکل من از آنجا ناشي مي شود که در هنگام سکس نمي توانم حالت دخول را تحمل کنم و درد شديدي دارم احساس مي کنم يک چيز برنده دارد وارد بدنم مي شود. متاسفانه اين موضوع باعث شده که به خودارضايي رو بياورم به گونه اي که حتي شريک جنسي من بعد از ارضا شدن خود، بايد من را ارضا کند.

از کرم ليدوکائين هم استفاده کردم ولي چندان فايده اي نداشته است. لطفا راهنمايي فرماييد. در وهله اول بايد مطمئن شويد که پيش نوازي به حد کافي است و واژنت آمادگي لازم را براي دخول دارد. اما اگر مطمئن هستي که پيش نوازي به اندازه کافي داريد و از مواد لغزنده کننده اضافي هم استفاده کردي و هنوز درد داري (يعني دليل دردت خشکي واژن نيست)، به پزشک زنان و زايمان مراجعه کن چون ممکن است به ديسپاروني يا اختلال آميزش دردناک دچار باشي. ديسپاروني حالتي است که فرد در هنگام آميزش دچار درد مي شود. اين درد ممکن است در بدو ورود آلت مردانه به واژن يا در مراحل مختلف در طول دخول ايجاد شود.

پاسخ به سوالات جنسی

بیشتر بخوانید : پاسخ به سوالات جنسی قسمت اول

بیشتر بخوانید : پاسخ به سوالات جنسی قسمت دوم

پاسخ به سوالات جنسی

نسبت به اينکه فرد در چه زماني پس از شروع نزديکي و در کجا احساس درد مي کند، اين حالت درجات متفاوتي دارد و دلايل و درمانهاي متفاوتي دارد. کرم ليدوکائين براي بار اول شايد مناسب باشد اما براي بارهاي بعدي خيلي توصيه نمي شود چون حتي مي تواند با بي حسي موضعي که مي دهد از لذت خودت و شريک جنسي ات کم کند. اينکه اينقدر تفاهم داريد که شريک جنسي ات بعد از دخول تلاش مي کند که شما را هم به اوج لذت جنسي برساند خيلي نکته مثبتي در رابطه تان است.

* آيا ربطي بين انزال زودرس با ناباروري خانم هست ؟ سئوال اولتان در مورد ربط انزال زودرس با قدرت بارورسازي مرد بود. اگر زمان انزال در حدي باشد که مرد قادر به دخول باشد و بعد به انزال برسد اين مسئله نبايد مشکل ايجاد کند. البته در برخي پژوهش ها آمده که اگر خانم به اوج لذت جنسي برسد و بعد مرد انزال داشته باشد درصد بارداري بالا مي رود. اما در مورد شما نمي تواند مشکلي اصلي باشد. * واريکوسل آقا بر روي بارداري خانم تاثيري دارد ؟ من جراحي کردم اما هنوز نتيجه نداده. لطفا ما را راهنمايي کنيد. اول يک توضيحي بدهم که اصلا واريکوسل به چه حالتي اطلاق مي شود.

پاسخ به سوالات جنسی

واريکوسل همان واريسي شدن سياهرگهاي اطراف بيضه است و در 10 تا 15% از مردان شيوع دارد و بيشتر بيضه چپ را درگير مي کند تا بيضه راست. دليل غالب براي به وجود آمدن اين حالت اختلال دريچه هاي سياهرگي است. اين حالت خيلي خطرناک نيست اما ممکن است کمي دردناک باشد. تشخيص اين حالت با معاينه بيضه ها و کيسه حاوي آنها انجام مي شود. اين مشکل ممکن است با پوشيدن شورتهاي مخصوصي که وجود دارد بهتر شود. اين شورتها در حالت عادي بيشتر توسط ورزشکاران استفاده مي شوند. در اکثر مواقع جراحي و يا درمانهاي ديگر براي اين حالت انجام نمي شود.

اما در بين افرادي که مثل شما براي باردار شدن تلاش مي کنند و نتيجه اي نمي گيرند ممکن است اين مشکل بخاطر واريکوسل باشد و احتمالا به همين دليل هم پزشک شما ترجيح دادند که شما را مورد جراحي قرار بدهند، چون واريکوسل مي تواند تعداد اسپرم ها را کم کند و يا باعث شود که اسپرم هايتان به اشکال غير طبيعي در بيايند و يا حرکت لازم را براي بارور سازي تخمک خانم نداشته باشند. بعد از عمل جراحي در70% افراد مشکل تحرک و تعداد اسپرم حل مي شوند.

توصيه مي کنم به پزشکتان مراجعه کنيد که ببينيد چرا هنوز خانمتان باردار نشده اند چون عمل جراحي معمولا در مدت کوتاهي اثر مي کند. ممکن است مشکل ديگري بر سر راه باردار شدن خانمتان باشد. براي کساني که واريکوسل دارند و هنوز تصميم به تشکيل خانواده و بچه دار شدن ندارند جاي نگراني نيست و مي توانيد در زمان لازم اقدامات پزشکي را به عمل بياوريد.

* من دختری هستم 32ساله مجرد هرموقع میرم دستشوی شلنگه آب که با فشار میاد بدنم میلرزه وارضا میشم آیا این کار ضرری ندارد؟

پاسخ: در پاسخ به شما باید گفت این کار خود ارضایی محسوب می شود و عوارض جسمانی ندارد ولی ممکن است عوارض روحی در آینده شما و روابط زناشویی شما ایجاد کند.چون در این عمل شما از نظر جسمی ارضاء می شوید ولی از نظر روحی ارضاء نمی شوید. در کل خود ارضایی از نظر اسلام حرام بوده و توصیه بر ترک ان می باشد.

* من زني 25 ساله از دبي هستم و يک فرزند دارم. مشکلي که آزارم مي دهد کوچک بودن سينه هايم مي باشد. خيلي از اين مسئله رنج مي برم به طوري که هميشه خجالت مي کشم. آيا شما راه حلي براي بزرگ کردن سينه هايم به جز عمل جراحي مي شناسيد؟ عمل جراحي براي گذاشتن سيلکون و يا تزريقات درون سينه اي که با اين مواد انجام مي شود راه هايي است که افراد غالبا انجام مي دهند. اينها موارد شايع است.

اما تمرين يا مواد خوراکي نيست که به بزرگ شدن سينه کمک کند بخصوص بعد از سن رشد. اما صحبت من اين است که اگر سينه هاي سالمي داريد چرا مي خواهيد خودتان را در معرض خطر قرار دهيد؟ تصور اينکه چه سينه اي بزرگ و کدام سايز کوچک است به اعتماد به نفس شما بر مي گردد که چون متاهل هستيد بيشترين قسمت آن مي تواند از توجه و بازتابي که از همسرتان مي گيريد به شما القا شود و البته بعضي تبليغات رسانه ها هم به آن دامن مي زنند.

مي توانيد از سينه هاي مصنوعي و سينه بندهايي که براي بزرگ کردن سينه هاي کوچک در بازار وجود دارند استفاده کنيد تا لباس هايتان طوري بايستند که دوست داريد و در ضمن به سلامتي تان هم لطمه احتمالي وارد نکرده باشيد. * من زني 34 ساله هستم که همسرم 15 سال از من بزرگتر است. من دوست دارم هر شب ارتباط جنسي داشته باشيم اما همسرم تا سرش به بالش مي رسد خوابش مي برد. آيا اين به دليل اختلاف سني مان است؟


اختلاف سن 15 ساله کمي مي تواند در به وجود آمدن اين شرايط نقش داشته باشد، چون با بالا رفتن سن مقدار زماني که مردها در بين دو ارتباط جنسي لازم دارند طولاني تر مي شود و براي يک مرد 49 ساله در شرايط طبيعي برقراري رابطه جنسي هر شب يک کمي ايده آل گرايي است. با هم صحبت کنيد و ببينيد براي همسرتان چه مواقعي اين کار عملي است.

شايد ايشان مي خوابند که با شما رو در رو نشوند و شرمنده نشوند. اگر خيلي اصرار کنيد و همسرتان را بر خلاف توانايي جسمي شان وادار به ارتباط جنسي کنيد ممکن است بر اثر اين فشار ايشان دچار مشکل نعوظ هم بشوند. حالا چه مي شود کرد ؟ خانم دريا، شما ننوشته ايد که شما شاغل هستيد يا خير.

به جز مورد اختلاف سن آيا مقدار تلاش فکري و فيزيکي شما با همسرتان برابر است؟ چون در اکثر موارد، نابرابر بودن مقدار انرژي که افراد در عرض روز مصرف مي کنند مي تواند به نامتعادل بودن نياز جنسي و تواناييشان براي برقراري رابطه جنسي ختم بشود.در مورد شما پيشنهاد مي کنم که بيشتر روي کيفيت رابطه تان تمرکز کنيد تا کميت و تعدد آن. در عين حال عدم رضايت شما هم کاملا قابل درک است. مي توانيد رابطه جنسي تان را در آخر هفته برگزار کنيد که کار کمتري در عرض روز انجام مي دهيد.

در طول هفته هم زودتر به بستر برويد که به جاي اينکه انرژي همسرتان به ديدن تلويزيون تلف بشود با هم وقت بگذرانيد و جلسات معاشقه داشته باشيد. ممکن است هميشه رابطه جنسي به شکل دخول نداشته باشيد اما حداقل شما هم به اين شدت احساس طرد شدگي و عدم رضايت نمي کنيد.

* آيا کسي که تا 40 سالگي ازدواج نکرده و تا اين زمان (جداي از مسائل فرهنگي يا ديني و غيره) رابطه جنسي نداشته است، ممکن است دليلي بر سردي مزاج او باشد؟ خير. براي خانمها به دليل اينکه ميل جنسي شان از ابتدا ميلي نبود که به آن افتخار کنند و يا بال و پرش بدهند، ساکن مي ماند تا زماني که خودشان را در معرض تحريک چه از نظر فکري، چه عاطفي و چه جسمي قرار بدهند.

بنابراين خانم 40 ساله اي که ميل جنسي نداشته و ندارد کاملا طبيعي است مگر اينکه بخواهد که اين ميل را داشته باشد و به هيچ وجه نتواند، که در آن صورت هم سرد نيست بلکه نياز به آموزش جنسي و تمرينهايي براي برانگيخته کردن تدريجي بدنش دارد.

* يک زن متاهل چند ماه مي تواند بدون رابطه جنسي بگذراند؟ بستگي به خود فرد و شريک جنسي اش دارد. اصلا آمار و عدد خاصي در اين مورد وجود ندارد.


* آيا سونا و يا نشستن در وان آب داغ حمام براي سيستم جنسي مرد ضرر دارد؟ توصيه مي شود که در زماني که براي باردار کردن همسرتان تلاش مي کنيد از گرفتن وان آب گرم و يا رفتن در جکوزي خودداري کنيد چون گرماي بيش از حد مي تواند باعث خراب شدن شکل اسپرم ها و کندي حرکت آنها شود که در نهايت در باردار کردن خانم اختلال ايجاد مي کند. به طور کلي بيضه ها به اين علت خارج از بدن هستند که بايد در دمايي پايين تر از دماي بدن که معمولا 37 درجه سانتيگراد است به ساختن اسپرم بپردازند.

منبع : مجله سلامتی
پزشک مشاور: دکتر علی شیخ الاسلامی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (156 رای)  

۱۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مهربان | ۶ سال پیش
با سلام.من از رابطه حنسی لذت نمیبرم و تا حال ارگاسم رو تجربه نکردم،شوهرم ازینکه من به ارگاسم نمیرسم خیلی ناراحته،هرکاری کرده که من از رابطه لذت ببرم و به ارگاسم برسم اما نشده،درد و سوزش هم احساس میکنم وقت مقاربت جنسی،نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه،خیلی دیر تحریک میشم،جایی که زندگی میکنم سکسولوژیست نیست که مراجعه کنم،لطفا راهنماییم کنین افسردگی گرفتم
0
0
علی | ۶ سال پیش
با سلام
من دختر خاله دارم که وقتی اورا می بینم تحریک میشم حپخیلی دنبال راه هایی گشتم که او را راضی به عمل جنسی کنم ولی متاسفانه هیچ کدام به دلیل عفتی که داره به نظرم درست نیامد به همین دلیل وقتی رو را می بینم تحریک می شوم ولی به دلیل برقراری رابطه جنسی با آن
مخفیانه خود ارضایی می کنم لطفا راهی به من پیشنهاد دهید که با رابطه جنسی داشته باشم.
ممنون
0
0
سمانه | ۷ سال پیش
ایاازپشت حامله خواهدشد؟
0
0
تنها | ۷ سال پیش
سلام اگر دختری رابطه از شت داشته باشه و در صورت ریختن کمی منی و اگر طرف در صورت پاک کردن منی انرا ب اطراف وازن و دستگاه تناسلی کشیده بشه بارداری انجام میشه یا اینکه منی باید حتما وارد واژن مستقیم بشه تا بارداری بشه؟ منی به هیچ وجه داخل وازن یریخته نشده ؟
0
0
تنها | ۷ سال پیش
سلام
0
0
سیما | ۸ سال پیش
من خودم اصلا این حس روندارم که اختلال درجنسیت دارم . وازمایشاتی هم که رفتم این موضوع روتایید کرده . می خواستم بپرسم ایا اختلال درجنسیت باعث بارداری میشه چون شکمم بدجوری ورم کرده
0
1
امین | ۸ سال پیش
سلام خدمت شما من از کوچک بودن الت ای این مشکلم رنج میبرم وسنم23 سال هستش ایابرای این مشکلم راهی وجود داره با تشکر
0
0
ashkan | ۹ سال پیش
سلام یه سوال داشتم من چند سالیه خودارضایی میکنم وکلا خیلی زود تحریک میشم تا یک هفته پیش که یک دفعه کیسه بیضه هام خیلی شل شد و اصلا بالا نمیاد از اون روز خیلی خیلی کم تحریک میشم اصلا علاقه ای به ارضا شدن ندارم ایا مریض شدم یا دارم توانایی جنسیمو از دس میدم؟ضمنا محل زندگیم سرد سیره
0
0
یه دوست | ۹ سال پیش
ایا باوجود پرده بکارت احتمال حاملگی وجود دارد؟بدون دخول
0
0
محمد | ۹ سال پیش
سلام.پسر16ساله ام ک احساس میکنم منی ندارم، آخه جنب نمی شم حتی اکه لخت بخوابم،چه طور بفهم؟
0
0
نرگس | ۹ سال پیش
سلام
من دو بار از سر کنجکاوی بیجا انگشتمو وارد واژنم فرو کردم اون موقع اصلا چیزی درباره مسائل جنسی نمیدونستم!به نظرتون بکارتم از بین رفته؟آخه هیچ درد و خونریزی اتفاق نیفتاد
0
1
جواد | ۹ سال پیش
من یه ادم زود انزال هستم واین مسئله باعث شده خانمم ابروی من ببرتو فامیل با ایت شعار که این مرد بی غیرته و من طلاق میخوام به نظرتون چیکار کنم؟
0
0
پاسخ کارشناس:
شما باید با پزشک مشاوره کنید که راهکارهای مناسب را به شما پیشنهاد دهدمشاوره زناشوئی:دکتر علی شیخ الاسلامی09378121451 ساعات تماس 17 الی 2102177958880 کلینیک شقایق
پاسخ ها:
سعید | ۸ سال پیش
عزیزم برو دکتر ارولوژی ساده ترین بیماری قابل درمان جنسی زودانزالیه
0
0
اسی | ۱۰ سال پیش
من عقد هستم با نامزدمحدود یک هفته رابطه داشتم ولی دخول نداشتیم آب منی هم بیرون نیومد فقط اون آب اولیه اومد بعد متوجه شدم اون آب هم حاوی اسپرم هست حالا نگرانم که نکنه باردار شده باشم. لطفا راهنماییم کنید.
0
0
سارا | ۱۰ سال پیش
سلام
احتمال حاملکی دختر بدون دخول وجود داره؟حتی اکه برده بکارتش سالم باشه
0
0
راز | ۱۰ سال پیش
سلام من 23سالمه واز12سالگی به خودارضایی اعتیاد داشتم.من در15سالگی ازدواج کردم وتصمیم به ترک خود ارضایی گرفتم الان 1بچه 6ساله دارم اما از انجایی که دراین چند ساله زندگیم هرگز از راه دخول ارضا نشدم بیشتر به خود ارضایی پناه میبرم ابته شوهر اصلا کوتاهی نمیکنه به خاطر اینکه من ارضا بشم هر کاری میکنه اما چون موقع امرزش خیلی خستش می کنم تا ارضا بشم مجبور میشم الکی بگم ارضا شدم خواهش می کنم کمکم کنید ایا دارویی هست که بهم معرفی کنید تا میل جنسی زنان رو بالا ببره خیلی نگرانم
0
0
متین | ۱۰ سال پیش
سلام من مجردم وتازه وارد 24سالگی شدم. از سن 16یا17 سالگی هر ی هفته دو هفته ی بار خود ارضایی کردم .میخاستم بدونم که چیکار کنم که این کارو ترک کنم.
0
0
بهنام | ۱۰ سال پیش
هر کاری میکنم خانمم ارضا نمیشود..از رابطمون لذت میبرد ولی ارضا نمیشود چیکار باید بکنم..3 ماهه ازدواج کردیم
0
0
پاسخ کارشناس:
دوست عزیز ساده ترین راه سوال از همسرتان است که چه حالت و نوع رابطه را با شما تمایل دارد. شاید ایشان انتظار دیگری دارند که شما در حین رابطه برآورده نمی کنید !

hits