دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پیشنهاد ازدواج : چگونه بهترین پیشنهاد ازدواج را بدهیم؟
11
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پیشنهاد ازدواج: پیشنهاد ازدواج دادن بی شک یکی از مهمترین و بزرگترین گامهایی میباشد که تا به حال برداشته اید.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا بهترین پیشنهاد ازدواج را برای عزیزانی که قصد ازدواج دارند ارائه دهیم

پپیشنهاد ازدواج: پیشنهاد ازدواج دادن بی شک یکی از مهمترین و بزرگترین گامهایی میباشد که تا به حال برداشته اید. شما خواهان آن هـستـید که در آن لحظه همه چیز عالی و بـه بـهتـریـن نحو پیش رود و از آن مهمتر که میخواهید پاسخ وی مثبت بـاشـد!

divider

پیشنهاد ازدواج

ایـن نکـات را هــنگام دادن پیشنهاد ازدواج مد نظر قرار دهید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد:

1-پیشنهاد ازدواج:مطمئن گردید که فرد مناسبی را برگزیده اید

واضح است نه! امــا حـقـیقت امر آن است که ازدواج چیزی نیست که بخواهید بـخاطـر انــگیــزه هــای آنــی وارد آن گردید. ممکن است شما دیوانه وار همدیگر را دوست داشته باشید اما اگر هــمسرتان خواهان فرزند باشد اما شما نه، ازدواج شما قطعا زیاد دوام نخواهد آورد و یا آنکه ارزشهای شما با ارزشهای همسرتان متفاوت باشد. اگر در مورد فردی که میخواهید با وی ازدواج کنید تردید دارید، بهتر است بیشتر درباره آن بیاندیشید.

2-پیشنهاد ازدواج: مطمئن شوید هر دوی شما آمادگی دارید

پیـش از آنـکه پیـشنهاد ازدواج دهید درباره آن که در زندگی بدنبال چه اهدافی میباشید، حتــی اهداف 50 سال آینده خود با یکدیگر صحبت کنید. هر چه بیشتر بــا یـکدیگر در مــورد آن چـه بــرای شـما حائز اهمیت میباشد گفتگو کنید بیشتر متوجه آن میگردید که آیا با یکدیگر تفاهم و سازگــاری داریـد یــا خیر. همچنین باید از لحاظ مالی آمادگی داشته باشید. اگر شما قادر نیستــیـد کــه مخارج خود را تامین کنید، بهتر است نامزدی خود را به تعویق بیاندازید.

3-پیشنهاد ازدواج: از پدر و مادر وی اجازه بگیریـد

شـما ابـتـدا باید بدانید که آیا اگر پـیش از ازدواج با پدر و مادر وی مشورت کرده و اجازه بخواهید، آنها را خوشنود میسازد یا خیر. ایـن نـکته شـایـد عـجیـب بـــنظر آید اما شما که نمی خـواهید پـدر زن و مادر همسر آیـنـده خود را برنجانید؟ این عمل برای آنکه دلشان را بدست بیاورید بسیار موثر خواهد بود.

4-پیشنهاد ازدواج: بطریقی پیشنهاد بدهید که خوشایند وی باشد

به پیـشنهاد ازدواج هـمچون یک هدیه به بانوی زندگی خود بنگرید. آن را بـطریقـی طـرح ریزی کنید که باب میل و سلیقه وی بوده و مطابق با شخصیتش باشد. آیا وی رومـانتـیـک اسـت و یـا اهـل تـفریح و شوخ طبعی؟ آیا میل دارد بطور محرمانه از وی خواستـگـاری کنـیـد و یا روی دیــوار درخـواست خود را بنوسید؟

5-پیشنهاد ازدواج: در باره هدیه دادن به وی تصمیم بگیرید

بـرای دختـرهـا و زنـان هیچ چیز مبهوت کننده تر از یک هدیه غیر منتظره و غافلگیر کننده حلقه برلیان نمی بـاشد. امـا اگـر تـوان مالی شما اجازه این کار را به شما نمیدهد، برای یک حلقه مناسب بودجه شما کفایت میکند. اما حتما پیش از آنکه حلقه را خریداری کنید از نوع سلیـقه وی اطلاع یابـید. ایـن کار را میتوانید با سوال کردن از دوستان و یا خانواده وی و یـا مشـاهـده نوع جواهرآلاتی که وی استفاده می کند انجام دهید. اما بسیاری از دختران تـمایـل دارند هنگام انتخاب حلقه خودشان حضور داشته باشند. بهرحال باید به خواسته های وی احترام بگذارید.

بهترین پیشنهاد ازدواج

6-پیشنهاد ازدواج: مطمئن گردید پاسخ وی مثبت میباشد

هنگامیکه پیشنهاد ازدواج میدهید، بـاید مطمئن باشید که پاسخ وی ''بله'' خواهد بود. شما میباست از قبـل در مــورد ازدواج بـه انــدازه کافی صحبت کرده و کــامـــلا از آن چه طرف مقابل از یک شریک زندگی بلند مدت انتظار دارد، آگاهی یافته باشید. درست است که میخواهید پیشنهاد ازدواج شــما برای او سورپریز باشد اما نباید بی مقدمه دست به این کار بزنید.

7-پیشنهاد ازدواج: افراد زیادی را از قصد و تصمیم خود آگاه نسازید

شـما مـمکن اسـت وسوسه شوید که قصد خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید. امـا عـاقلانه تر آن است که این خبر را تنها با یکی دو تا ازدوستان و یا نزدیکان صمیـمــی خود در میان گذاشته و به آنها اطمینان داشته باشید که رازدار و محرم اسرار شما میباشند.

8-پیشنهاد ازدواج: پیشنهاد خود را از حفظ نکنید

صرفنـظر از آنـکه کـجـا و چــگـونــه پــیشنهاد ازدواج می دهــید، باید آن با نهایت صداقت و ابراز عشق حقیقی شما نسبـت بـه وی هـمــراه باشد. از قبل در مورد حرفهایی که میخواهید به او بـزنــید یادداشت بردارید اما دقیقا آنها را از بر نکنید. در آن لحظه به وی بگویید که چرا وی یـک فرد استـثـنایی بـوده و چـرا شما خواهان آن میباشید که باقی عمر خود را با وی سپری کنید. بـایـد جملات شما از دلتان برآید او میخواهد با یک مرد ازدواج کند و نه یک ربات!

9-پیشنهاد ازدواج: مکان و زمان مناسب را بیابید

مکانی کـه پیـشـنهاد ازدواج مـی دهـید می تواند: رسـتوران، پارک، سینما و یا لب دریا باشد.اما بهتر است مکانی انتخاب گردد کــه بــرای هر دوی شما خاطره انگیز بوده و شما را به یاد خاطرات گذشته بیندازد. فـاکتور زمان نیز بسیار مهم می بـاشــد اگر وی شرایط سختی را سپری می کند، اگر خسته و یا گرفتار دغدغه های شخصی و شغلی خود میباشد و یا آنکه از دست کسی عصبـانـی اسـت، زمان مناسبی برای این کار نمیباشد.

10-پیشنهاد ازدواج: او را دستپاچه نکنید

شما ممکن است بخواهیـد پیـشنـهاد خود را برای جهانیان فریاد بزنید و یا حداقل برای همسایگان مجاور خود! امـا مـراقب باشیـد اشـتـیاق بـی حد شما کار دستتان ندهد. اگر وی شخص درونگرا بوده و از آن که مـرکز تـوجـه دیـگـران واقع گردید بیزار میباشد، بهتر است این کار را بطور خصوصی با وی در میان بگذارید.

11-پیشنهاد ازدواج: انتظار همه نوع پیشامدی را داشته باشید

صـرفنـظر از هـمـه نقشه ها و طرح ریزی ها، امکان دارد امور دقیقا آن طوری که شما و یا وی تصور میکردید پیـش نرود. خود را برای واکنشهای احتمالی آماده کنید.او مـمکن است دستپـاچـه شـده و یا هیجان زده گـردد و یـا آن که کاملا آرام و بی تفاوت باقی بماند. وی ممکن است بگوید: ''بله-خیـر'' و یــا ''شاید''. شمـا مـمکن است تصور کنید وی را کاملا می شناسید امـا از پـیـش داوری و آنکه پاسخ وی چگونه خواهد بود پرهیز کنید چون ممکن است مایوس گردید.

12-پیشنهاد ازدواج: اگر پاسخ وی منفی بود مایوس نشوید

هـمـواره احـتـمال آن کـه وی ''نه''بگوید وجود دارد. اما دلسرد نشوید با او صحبت کنید و علت عــدم آمـادگـی وی را جـویا گردید. وی ممکن است تـنـها بـه زمـان بـیشتـری نـیـاز داشتـه بـاشـد و یا آن کـه اصلا وی دختر مناسبی برای شما نباشد. اگر این طور باشد بهتر است همین حالا پی بـه آن بـبـرید تا آنکه پس از ازدواج.

13-پیشنهاد ازدواج: خیلی زود و یا خیلی دیر پیشنهاد ندهید

زمـان معـیـنـی برای پیشنـهاد ازدواج وجود ندارد اما بهتر است پس از تنها گذشت 2 هفته از آشنایی خـود بـا وی پـیشـنــهاد ازدواج ندهید! زمان پیشنـهاد ازدواج هنـگامی اسـت کـه شـمـا بـــرای مــدتــی کافی به یکدیگر متعهد شده باشید. همچنین زیاد وقت را تلف نکنید شجاع باشید و حـرف دلتان را بزنید. اگر هم خیلی هم کمرو می باشید، می تـوانـید پیــشنهاد خود را در قالب نامه برای دختر مورد علاقه خود ارسال کنید.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (11 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

زندانی،های بی گناه، | ۵ سال پیش
سلام اینقدر میگن ازدواج خوب هست من که به جزء بدی عذاب چیزی ندیدم به خدا، من راه دادگاه را بلد نبودم،از روزی که ازدواج کردم گرفتار دادگاه شدم،چندسال زندانی کشیدم بابت مهریه،هر چه داشتم دادم بابت مهریه، ،چقدر سختی کشیدم،تازه آزاد شدم دارم یک نفس راحتی میکشم ،ما که سوختیم،رفتیم، نخاستیم،ازدواج دیگه،مهریه حلال جان ازاد،فقط ما خواهش از دولت داریم جلوی این سوء استفاده کنندگان را بگیرن،به فریاد جوانان برسندخیلی ها زندان هست بابت مهریه،بی گناه،دارن عذاب میکشن،داخل زندان، من که دیگه حرفی ندارم نمیدانم بگم چی، فقط اینو میگم،خوشا بحال او ادمی،که ازدواج نکرد، تا تجربه نشه کسی نمیداند زندان چقدر سخته، من قبل از ازدواج،هیچ مشکلی نداشتم،بعد از ازدواج با مشکل روحی روانی،و اقتصادی سرگردانی مواجه شدم ،نابود شدیم،رفتیم، خدا خیر نبیند،آدمی که جوان مردم را گرفتار زندان کند، بابت ازدواج،من که رفتم،دیگه نیستم، بابا بگذارید برویم داخل جهنم،بسوزیم، جان بدم،هرگز گرفتار ازدواج نشم،
1
2
محمودبیضایی | ۵ سال پیش
سلام،دخترها بندها خداها برای ازدواج حرفی ندارن مشکل خانواها،هست نمیزارن،دختر ازدواج کندمزاحم میشن،برادر عادل امیری، بزار خواهرانت،ازدواج کندبنده خداها،پیر شدن سن آنها شد 40سال،شاید خواهر شما شرم، کنه به شما بگوئید من نیاز به ازدواج دارم،به نظر من تو هیچی از ازدواج نمیدانی،هر روز یک بهانه ای داری وقتی خواستگار میاید،نمیدانم بالای آبادی فلانی مراسم داره،پایین آبادی فلانی مریض هست،،تو که بچه خان قلی خان که نیستی،که هر خواستگاری میاید خانواده اش،از شما پایین تر باشه،من هنوز در هیچ جای دنیا ندیدمه،وقتی خواستگار میاید،برادر ،یا،زن برادر به جای دختره،که میخاد ازدواج کند با داماد یا همان خواستگار گفتگو کند،بابا تو داری اشتباه،وگناه،می
کنی،مگه تو نمیدونی هر دختر،پسری خودش حق،زندگی،وتشکیل
،خانواده دارد،من تو که نمیخواهیم،ازدوا
ج،کنیم،به جای دختر بنده خدا میروی با خواستگار گفتگو،این قانون شما بر میگرده،به دوران،خیلی،قدیم
، دوران ات،بوق،مگه نمیدانی دختر وقتی،پیر میشه،شانس ازدواج،او کم میشه،با مشکل ناباوری،خیلی مشکلات دیگه مواجه میشه،انشاء،الله که درسال،98،اگر خواستگار آمد دیگه مزاحم ازدواج،خواهرهان
شی
0
2

hits