دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برای آرامش اعصاب و روان خود گل گاو زبان بخورید
11
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گل گاوزبان برای آرامش اعصاب و روان مناسب است و بررسی اثرات گل گاوزبان بر سلامتی و آرامش اعصاب

گل گاو زبان برای آرامش اعصاب و روان

گل گاو زبان برای آرامش اعصاب و روان

«گل گاوزبان» از جمله گیاهان دارویی است که به دلیل خواص درمانی و طعم مطلوبی که دارد به میزان چشمگیر در میان مردم بسیاری از کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طول تاریخ، گل گاوزبان برای تسکین دردهای مختلف و بهبود سطح سلامت عمومی مورد استفاده بوده است.

این گیاه حاوی مواد مغذی متنوعی همچون اسیدهای چرب مفیدی است که کمبود آنها در بدن می‌تواند مستقیما بر رفتار، التهاب‌های داخلی و عملکردهای مختلف سلولی تاثیر بگذارد. همچین در فرآیندهای متابولیک از قبیل عملکرد مطلوب قلب و عروق وجود سطح مناسبی اسیدهای چرب تعیین‌کننده است.

علاوه بر این، مصرف اسیدهای چرب رشد و ظاهر موها و ناخن‌ها را بهبود می‌بخشد. گل گاوزبان حاوی مواد دیگری از مواد مغذی و مفید برای بدن است. این گیاه مکمل خوبی برای زنان به حساب می‌آید زیرا حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، آهن، پتاسیم، روی و ویتامین C و B است.

گل گاو زبان برای آرامش اعصاب و روان

در تمام روز غدد فوق کلیوی برای آماده کردن بدن به منظور مقابله با چالش‌ها و مشکلات زندگی فعالیت دارند و در نتیجه دائما هورمون آدرنالین در بدن ترشح می‌شود. «خستگی آدرنالینی» زمانی اتفاق می‌افتد که بدن بیش از حد استرس داشته باشد. در این شرایط گل گاوزبان برای حفظ تعادل در فعالیت غدد فوق کلیوی و در نتیجه کمک به آرام‌سازی بدن و ذهن استفاده می‌شود.

همچنین این گیاه به دلیل دارا بودن خواص تسکین‌دهنده برای درمان بیماری‌های عصبی نیز توصیه می‌شود. گل گاوزبان در عین حال برای درمان افسردگی و بی‌تعادل روانی ناشی از دوره‌های قاعدگی و یائسگی مصرف می‌شود.

به نقل از Herb wisdom، اخیرا بررسی کارشناسان حاکی از آن است که گل گاوزبان می‌تواند به دلیل حاوی بودن خواص ضدالتهابی برای آرتریت روماتوئید نیز استفاده شود. همچنین این گیاه می‌تواند در کاهش خشکی و حساسیت ناشی از اختلالات پوستی همچون اگزما و التهاب پوست موثر باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

رضا | ۹ سال پیش
با تشکر از مطالب خوبتون
لطفا مطالب بیشتر درمورد گلگاوزبان بگذارید و یک نرم افزار جامع دمنوش معرفی کنید.
0
0
صالحی | ۱۰ سال پیش
باتشکر از مطلب جالب شما
0
0

hits