دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سلامت پروستات
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سلامت پروستات و سرطان پروستات و چگونه به بیماری های پروستات دچار نشویم و رژیم غذایی مناسب پروستات و پروستات در مردان و پروستات و بیماری های مرتبط با پروستات و همه چیز در مورد پروستات - مثانه و بی اختیاری ادرار و مصرف میوه و سبزیجات تازه و مصرف گوجه...

غده ی پروستات زیر مثانه ی آقایان قرار گرفته است. هر چقدر سن بالا می رود این غده به تدریج بزرگ تر می شود و ممکن است اختلالاتی در ادرار فرد و یا خدای ناکرده باعث ایجاد سرطان پروستات شود. بیش از نیمی از مردان در حدود 60 سالگی و حدود 90 درصد آنها در 70 تا 80 سالگی مشکلات مربوط به پروستات را تجربه می کنند.


پس چه خوب است در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید و با شروع یک رژیم غذایی صحیح از بروز این بیماری جلوگیری کنید.سلامت پروستات

پروستات در مردان

1. مصرف میوه های تازه

میوه تازه برای سلامت پروستات بسیار مفید است. قند طبیعی موجود در میوه ها روی به نوعی بر روی این غده اثر محافظتی دارد. این روزها تحقیقاتی زیادی به منظور تشخیص فواید لیکوپن (lycopene) روی پروستات در دست بررسی است. لیکوپن آنتی اکسیدانی است شیمیایی که در میوه هایی مثل هندوانه ، گوجه فرنگی و گریپ فروت صورتی یافت می شود که رنگ قرمز این میوه ها از همین ترکیب می باشد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که هر چقدر رژیم غذایی آقایان سرشار از آنتی اکسیدان باشد احتمال ابتلا به سرطان در آنها کمتر است. مطالعه ای که در سال 2003 در دانشگاه هاروارد روی 47000 مرد انجام شد مشخص کرد که افرادی که در هفته 10 وعده گوجه فرنگی می خوردند، خطر ابتلا به سرطان در آنها 50 درصد کمتر ازافرادیست که مصرف گوجه فرنگی کمتری دارند.سلامت پروستات

2. مصرف سبزی های تازه
بسیاری از سبزی ها نیز حاوی لیکوپن هستند. چغندر، کنگر فرنگی، سیب زمینی، هویج، شلغم، کلم بروکلی و کلم پیچ حاوی نوع دیگری از آنتی اکسیدان به نام سولفورافن (sulforaphane) هستند که در کاهش التهاب و کاهش احتمال ابتلا به سرطان مؤثرند.

سلامت پروستات
3. مصرف ماهی و روغن های گیاهی

برای اینکه بدن از لیکوپن موجود در میوه ها و سبزی ها بهتر استفاده کند به روی احتیاج دارد. ماهی، صدف، کدو تنبل، سیب زمینی پخته، گوشت بدون چربی، ماست، حبوبات، مغز آجیل و سیر منبع غنی روی هستند. با مصرف این غذاها می توانید از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری کنید.

سلامت پروستات


4. مصرف سویا
ثبات هورمون ها برای سلامت پروستات مهم است. دانه های سویا که چند منظوره هستندحاوی فلاونوئید (flavonoid) هستند که موجب تعادل هورمون ها در بدن می شوند. رژیم های غذایی گیاه خواری و بسیاری از غذاهای گیاهی نیز حاوی سویا یا مشتقات آن هستند. البته برای استفاده ی بهینه از مزایای آن توصیه می شود که از سویای واقعی استفاده شود.


5. مصرف آجیل و خشکبار

ویتامین E باعث کاهش التهاب و عدم ابتلا به سرطان پروستات می شود. منابعی که حاوی ویتامین E هستند عبارتند از. پسته، بادام، گردو، زرده ی تخم مرغ، جوانه ی گندم، آجیل و دانه هایی مثل تخمه ی کدو، دانه ی کتان، تخمه آفتابگردان و شاهدانه نیز مفیدند چرا که به تنظیم هورمون ها کمک می کنند . مواد غذایی که خاصیت ضد التهابی دارند مثل زنجبیل و پیاز هم بسیار موثرند.

سلامت پروستات
6. استفاده از گیاهان
پوست درخت نخل سال های متمادی برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات استفاده می شده است. استفاده از پوست درخت نخل، DHL را کاهش می دهد و از دستگاه ادرار محافظت می کند.


برگردان توسط مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits