دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
میگرن حاد ابتلا به این 3 بیماری را افزایش میدهد.
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میگرن حاد ابتلا به این 3 بیماری را افزایش میدهد.-میگرن حاد-میگرن-سر درد میگرنی-فلج بل-فلج صورت-مبتلایان میگرن-میگرن-پارکینسون- افسردگی-بیماری قلبی- سکته

اگر فکر می‌کنید سردردهای میگرنی خیلی هم بد و دردناک نیست باید به شما بگوییم که با ابتلا به میگرن خطر ابتلا به فلج صورت تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

"فلج بل" اعصاب صورت را کنترل می‌کند و با ایجاد آن فلجی در کل صورت رخ می‌دهد. گروه تحقیقات عنوان می‌کند هنوز به‌طورکلی مشخص نیست چگونه میگرن باعث فلج صورت می‌شود اما التهاب، مشکلات قلبی و جریان خون در این پدیده تأثیرگذار است.

میگرن حاد

متأسفانه افراد مبتلابه میگرن احتمال زیادی وجود دارد تا به مشکلات سلامتی جدی دچار شوند:

میگرن حاد ابتلا به این 3 بیماری را افزایش میدهد.

میگرن حاد

افسردگی

افراد مبتلا به میگرن، بخصوص زنان تمایل شدیدی دارند تا به افسردگی نیز دچار شوند. احساس می‌شود بین سردردهای شدید زنان و خلق‌وخویشان ارتباطی وجود دارد. مطالعات در زمینهٔ مغز و اعصاب نشان داد که حتی افسردگی نیز ممکن است سردردهای میگرنی را افزایش دهد.

پارکینسون

اگر سردرد شما با حلقه‌ای از نور چشمک‌زن همراه است؛ متأسفانه ابتلای شما به بیماری پارکینسون دو برابر بیشتر از افراد عادی است. بخصوص اگر شما در سن میان‌سالی بوده و از بیماری میگرن رنج می‌برید. محققین معتقد هستند دوپامین که یک انتقال‌دهنده عصبی است در این بیماری نقش داد.

بیماری‌های قلبی و سکته

در یک مطالعه در مورد مغز و اعصاب دانشمندان دریافتند که بین بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی و افزایش میگرن ارتباطی وجود دارد. این بیماری در زنانی که از میگرن رنج می‌برند بیشتر است. ابتلا به سکته مغزی در افرادی که میگرن دارند 400 درصد است. این بیماری‌ها با تغییرات جریان خون مرتبط هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits