دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زیتون و خواص ناگفته این میوه خوش رنگ
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیتون و خواص ناگفته این میوه خوش رنگ-زیتون-خاصیت های زیتون-خاصیت زیتون چیست-روغن زیتون-یبوست‌-سنگ صفرا- آفتاب‌زدگی-سرمازدگی-گزش حشرات مار و عقرب,تسکین درد -تنظیم قند خون- التیام زخم-سرطان سینه-چین و چروک پوست- پائین آوردن فشار خون

زیتون و خواص ناگفته این میوه خوش رنگ

زیتون و خواص ناگفته این میوه خوش رنگ

زیتون یکی از شاخص‌ترین درختان میوه در مناطق مدیترانه‌ای است. در تابستان‌های مناطق مدیترانه‌ای، درخت زیتون معمولا در معرض تابش زیاد آفتاب و دمای بالای محیط توام با کمبود بالای فشار بخار و محدودیت دسترسی به آب قرار می‌گیرد.

زیتون یکی از درختان چوبی همیشه سبز با درجه بالای تحمل به خشکی و مناسب مناطقی است که آب محدودی در دسترس است. توانایی زیتون به سازگاری با محدودیت آب شامل تغییراتی در سطح برگ، توام با تغییرات بیوشیمیایی، سازگاری مورفولوژیکی و تغییرات فیزیولوژیکی است.

اگر بدانید زیتون و روغن آن چه خواص درمانی دارد ، شگفت‌زده نمی‌شوید که بشنوید اسپانیایی‌‌ها در پذیرایی عصرانه خود از میهمانشان ، با نان و روغن زیتون پذیرایی می‌کنند.


متخصصان تغذیه معتقدند، زیتون افزون بر این‌که مصرف زیادی در تغذیه دارد ، نرم‌کننده ، ملین و صفرابر است،

سنگ‌های صفراوی را دفع و یبوست‌های مزمن را درمان می‌کند ، معالج قولنج‌های ناشی از ورم کلیه است،

دفع مسمومیت سرب کارگران چاپخانه، تنظیم قند خون، تسکین درد و سوزش سوختگی ها، درمان آفتاب‌زدگی و سرمازدگی، گزش حشرات مار و عقرب را شفا می‌بخشد.

این گیاه بهشتی برای التیام زخم و جراحات و رفع سوزش و درد آنها موثر است، خارش چشم و اشک ریزش را رفع می‌کند و همچنین پژوهشگران معتقدند، مصرف روغن زیتون خطر سرطان سینه را در زنان کاهش می‌دهد.

تحقیق روی سلول‌های سرطان سینه در زنان نشان داد که اسید اولئیک روغن زیتون اثر ژن سرطان‌زای این بیماری را کاهش می‌دهد.

پژوهشگران به زنان توصیه می‌کنند که در رژیم غذایی خود از زیتون و روغن آن استفاده کنند. همچنین روغن زیتون به موها نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد و باعث تقویت مو می‌شود.

عصاره زیتون برای چین و چروک پوست بسیار مفید است و باعث لطافت و نرمی و شادابی پوست صورت می‌شود.

زیتون و خواص ناگفته این میوه خوش رنگ


خواص داروئی زیتون :

زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و قابض است و میوه نارس زیتون سرد و خشک است و روغن زیتون گرم و خشک است . برگ درخت زیتون نیز گرم و خشک می باشد .


۱)دم کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پائین آوردن فشار خون می باشد . بدین منظور باید ۲۰ عدد برگ زیتون را داخل ۳۰۰ گرم آب ریخته و آنرا بمدت ۱۵ دقیقه بجوشانید . سپس کمی قند بآن اضافه کرده و بمقدر یک فنجان دوبار در روز از آن بنوشید .

بعد از دو هفته باید بمدت ۸ روز نوشیدن این دم کرده را قطع کنید و سپس ادامه دهید .


۲)روغن زیتون نرم کننده و صفرا بر است .


۳)روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور باید آنرا با آبلیمو مصرف کرد .


۴)روغن زیتون کرم کش است .


۵)روغن زیتون برای رفع سرفه های خشک مفید است .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits