دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چای به: فواید و طرز تهیه چای به (دمنوش به)
238
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دمنوش به یکی از خوش‌عطرترین و پرخاصیت‌ترین انواع دمنوش‌هاست. طرز تهیه دمنوش به بسیار ساده است و می توان به راحتی آن را در منزل تهیه کرد.

دمنوش برگ به

چای به

با دلگرم همراه باشید تا با طرز تهیه دمنوش به + خواص دمنوش به بیشتر آشنا شوید.

چای به + خواص دم نوش به

به نوشیدنی‌هایی که از دم‌کردن گیاهان به دست‌ می‌آید، دمنوش گفته می‌شود. این گیاهان همگی دارای خواص بسیار زیادی می‌باشند و بخش عمده‌ای از طب سنتی را تشکیل می‌دهند. میوه به یکی از همی میوه‌هاست که سرشار از ویتامین آ و ب و همچنین تانین و املاح آهکی است.

دمنوش به همچنین یکی از خوش‌عطرترین و پرخاصیت‌ترین انواع دمنوش‌هاست. طرز تهیه دمنوش به بسیار ساده است و می توان به راحتی آن را در منزل تهیه کرد.

چای به را هم به صورت مجزا و هم به شکل ترکیبی با سیب نیز تهیه می‌کنند که هر دو نوع بسیار خوش بو و آرام‌بخش هستند. دمنوش به، یک نوشیدنی آرام‌بخش برای اعصاب است که بسیار گوارا، خوش‌بو، خوش‌رنگ و مقوی قلب، معده و اعصاب می‌باشد.

در اینجا قصد داریم شما را با طرز تهیه دمنوش به آشنا کرده و درباره خواص عالی این میوه توضیحاتی ارائه دهیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شوند.

خواص دمنوش برگ به ، چای درخت به ، چای به

خواص دمنوش برگ به ، چای درخت به ، چای به

دمنوش برگ به ( چای درخت به ، چای به ) ورم چشم را مداوا می‌کند. همچنین زخم ها را می شوید و ضد عفونی میکند. دمنوش برگ به ( چای درخت به ، چای به ) قابض است . جالب است بدانید ضماد برگ درخت به برای ورم چشم مفید است . میوه به فواید خیلی زیادی دارد .

طبق تحقیقاتی که بدست آمده است عصاره برگ به بر نمایه‌های بیوشیمیایی مرتبط با بیماری‌ های کرونر قلبی تأثیر فراوانی می‌گذارد. همچنین میوه و دانه به که سرشار از پکتین می‌باشند، برای سیستم قلبی عروقی کاربرد فراوانی دارد .

برگ میوه به بر کاهش کلسترول خون و کاهش فشارخون تاثیر خواهد گذاشت . همچنین مانع ایجاد لخته‌های خونی می شود .

برگ به برای تقویت موها و کدر کردن رنگ آن‌ها در صورت استفاده موضعی بر روی موها فواید زیادی دارد . پس پیشنهاد میکینم چای برگ به یا دمنوش برگ به را حتما روزانه یک لیوان مصرف کنید . باز هم تاکید میکنیم مهمترین خواص دمنوش به ( چای درخت به ، چای به ) باز کردن رگ های قلب است .

میتوانید برای تهیه دمنوش برگ به ، برگ‌ها را به مدت 15 دقیقه در آب در حال جوش بخیسانید و سپس با کمک صافی آن را صاف کرده و میل کنید . دمنوش به شبیه چای می شود . شما میتوانید از آن به عنوان چای استفاده کنید .

چای به

مواد لازم برای دم کردن چای به

  • میوه ی به یک عدد
  • لیمو عمانی یک عدد یا در صورت تمایل لیموی تازه
  • هل یا چوب دارچین در صورت تمایل

طرز تهیه دمنوش به

برای درست کردن دمنوش به به لازم است که ابتدا به را به قسمت های کوچکی تقسیم کرده و به صورت تازه و یا از قبل خشک شده استفاده نمایید . اگر که بخواهید تکه های میوه ی به را خشک نمایید میتوانید انرا در بربر نور آفتاب قرار دهید و یا اینکه انها را در ماهی تابه و روی حرارت کمی تفت دهید تا برشته شوند .

حتی میتوانید که برای تهیه چای به از قبل تکه های این میوه را درون آبلیمو بخیسانید و سپس خشک نمایید .

در این صورت هر زمان که تمایل به درست کردن دمنوش داشته باشید ،مقداری از این میوه ی خشک شده را درون قوری ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار داده تا اصطلاحا دم بکشد و در پایان نیز می توانید یک لیموی عمانی و یا کمی لیموی تازه به آن بیفزایید .

استفاده از هل یا دارچین هم بنا به ذائقه و انتخاب خودتان است ....نوش جـــــــــــان

خواص چای به

طرز تهیه چای به در خانه

برای تهیه چای به ، ابتدا میوه به رسیده و زرد رنگ و خوش بو را انتخاب کنید. با پوست رنده کنید ، به های رنده زده را در سینی بزرگ پهن کنید و بگذارید خشک شود. بعد از اینکه رنده های به خشک شدن آن ها را در قابلمه بریزید و بدون روغن تفت (بو دهید) تا رنگ آنها تیره شود.

الان چای به شما آماده دم کردم است. می توانید در ظروف شیشه ای نگه دارید و هر از گاهی همراه با چای ایرانی دم کنید تا دو مزه شود.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (238 رای)  

۹ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

م_ز | ۴ سال پیش
خشک. شده به رو دم کردم خیلی خوشرنگ و خوش عطره
1
0
مرتضی ایوبی | ۴ سال پیش
دمنوش به چه فرقی با به خشک کرده داره
2
0
مرتضوی | ۵ سال پیش
با سلام ایا چای برگ به خاب اور است ؟؟
1
3
دکتر محمدی | ۵ سال پیش
البته اگر با چای سیاه خورده بشه هم مزه اش بد میشه هم اینکه چای سیاه برای معده زیان آور هست.
1
0
محمد علی | ۶ سال پیش
thank
you
very
much
1
0
زهرا | ۷ سال پیش
ممنون از سایت خوب دلگرم/دم نوش به باعث لاغری هم میشه؟
1
1
روژان | ۷ سال پیش
سلام
ممنون از مطلب مفیدتان
برگ به رو باید از کجا تهیه کنیم؟ و آیا خود چای به (یعنی چایی که از به خشک شده تهیه شده) هم، همون خواص برگ به رو داره؟ و آیا چای میوه به، هم باعث باز شدن عروق خونی میشه؟
2
2
پاسخ ها:
یلدا | ۵ سال پیش
من هم دوست دارم بدونم
0
0
نیما | ۴ سال پیش
باسلام.درود. برگ میخاهید؟
1
0

hits