دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سلامت شیرخوار از ادرارش پیداست!
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شیرخوار ممکن است بین ۴ تا ۱۰ بار در روز ادرار کند. اگر کودک بیمار یا تب دار یا هوا بیش از حد گرم باشد، دفع ادرار ممکن است به نصف میزان طبیعی برسد. این کار نباید دردناک باشد...

شیرخوار ممکن است بین ۴ تا ۱۰ بار در روز ادرار کند. اگر کودک بیمار یا تب دار یا هوا بیش از حد گرم باشد، دفع ادرار ممکن است به نصف میزان طبیعی برسد. این کار نباید دردناک باشد...

اگر هر علامتی نشان دهنده ناراحتی کودک هنگام ادرار مشاهده کردید به متخصص کودکان مراجعه کنید چون ممکن است نشانه عفونت یا سایر مشکلات دستگاه ادراری باشد.

سلامت شیرخوار از ادرارش پیداست!

در شیرخوار سالم، ادرار به رنگ زرد کمرنگ تا پررنگ است. هر چه ادرار تیره تر باشد، غلظت آن بیشتر است و این حالت وقتی کودک مایعات کمتری خورده باشد، دیده می شود. گاهی پوشک رنگ صورتی به خود می گیرد که ممکن است با خون اشتباه شود در حالی که به دلیل غلظت بیش از حد ادرار است. تا زمانی که نوزاد حداقل ۴ بار در روز ادرار می کند، جای نگرانی نیست ولی اگر صورتی بودن رنگ ادرار ادامه پیدا کرد، با متخصص اطفال مشورت کنید.

قبل از تعویض پوشک کودک باید مطمئن شوید تمام وسایل لازم در دسترس هستند. هرگز کودک را حتی برای یک ثانیه روی میز تعویض تنها رها نکنید. شیرخوار خیلی زود غلت زدن را یاد می گیرد بنابراین بهتر است همه وسایل هنگام تعویض پوشک کنارتان باشد.

تشخیص زمان خیس شدن پوشک های یکبار مصرف جدید دشوار است بنابراین نباید منتظر پس دادن و مشخص شدن نم روی لباس باشید.

تا آنجا که امکان دارد بگذارید پای کودک هوا بخورد. وقتی او را تمیز و خشک کردید، بدون پوشک روی تشکچه بخوابانید تا کمی بازی کند. این کار را حداقل هر بار ۲۰ دقیقه چند دفعه در روز انجام دهید. قبل از اینکه پوشک او را ببندید به پاهای او کرم محافظ پوست بزنید. اگر لکه های کوچک قرمزی دیدید به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است لکه های عفونت مخمر مانند قارچ باشند و لازم باشد دارو تجویز شود.

منبع:روزنامه سلامت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits