دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ادرار سوختگی کودکتان را درمان کنید!!
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عفونت قارچی در بچه هایی که آنتی بیوتیک مصرف میکنند شایعتر است ( این داروها باکتری خوبی را که در حال طبیعی رشد قارچ ها را کنترل می کنند از بین می برند ) و معمولا" بصورت نقطه های قرمز رنگی آغاز...

عفونت قارچی در بچه هایی که آنتی بیوتیک مصرف میکنند شایعتر است ( این داروها باکتری خوبی را که در حال طبیعی رشد قارچ ها را کنترل می کنند از بین می برند ) و معمولا" بصورت نقطه های قرمز رنگی آغاز می شوند که تکثیر شده به شکل یک لکه قرمز رنگ یک پارچه در می آیند . عفونتهای باکتریال که ممکن است با طب همراه باشند معمولا باعث لکه های زرد رنگ نشت کننده یا لورکهای پر از چرک می گردد .

ادرار سوختگی کودکتان را درمان کنید!!

چه چیزی باعث ادرار سوختگی می گردد ؟

علت اصلی ، رطوبت است . نوزادان زیاد ادرار می کنند و اجابت مزاجهای مکرر و شل دارند . جاذبترین پوشک هم قدری رطوبت روی پوست لطیف کودک باقی می گذارد . بچه ای که مدت طولانی در یک پوشک کثیف باقی مانده است ممکن است به ادرار سوختگی مبتلا شود .

پاهای کدکی با پوست حساس - حتی اگر مرتب هم پوشکش را تعویض کنند - ممکن است درگیر شود . بچه های بزرگتر که مریض شده و آنتی بیوتیک مصرف می کنند ممکن است دچار اسهال شوند ( عارضه جانبی دارو ) که می تواند ضایعات پوستی ایجاد کند .

بهترین روش درمان ادرار سوختگی کودک چیست ؟

بهترین معالجه این است که کودک خود را با تعویض پوشک خشک و تمییز نگه دارید . اگر هوا گرم است و کودک می تواند بیرون از خانه و یا در اتاقی که کف آن براحتی قابل تمییز کردن است بازی کند ، پوشک او را تا حد امکان باز بگذارید تا هوا روند ترمیم را سرعت بخشد . همچنین باید از پوشکهای یک بار مصرف و مواد شوینده فاقد عطر و مواد افزودنی استفاده کنید ؛ اگر ادرار سوختگی ناشی از حساسیت باشد ، احتمالا" این مشکل را برطرف خواهد ساخت.

بهداشت کودک

یک ادرار سوختگی باید در عرض 3 تا 4 روز با درمانهای خانگی برطرف شود . اگر بثورات کودک شما باقی ماند ، گسترش یافت ، یا بدتر شد ، به پزشک مراجعه کنید .

چگونه می توانم به پیشگیری از این بثورات کمک کنم ؟

بهترین دفاع در برابر ادرار سوختگی خشک نگه داشتن است ، برای کمک این 5 مرحله را دنبال کنید :

* پوشک کودک را هر چه زودتر پس از خیس شدن یا آلودگی تعویض کنید .

* ناحیه تناسلی کودک را به دقت پس از هر اجابت مزاج تمییز کرده و بگذارید خشک شود .

* باسن کودک را با لایه نازکی از یک پماد محافظتی بپوشانید ، ولی از پودر ؟ ؟؟؟؟؟ استفاده نکنید چون ممکن است وارد ریه های کودک شود .

منبع : برترینها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits