دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وقتی با بچه ها برای خرید می رویم !
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کودکان اغلب در فروشگاها بیقراری می کنند و به همه چیز دست می زنند و به آن سو و این سو می روند و برای جلب توجه همه کاری انجام می دهند . و شیطنت و بهانه جویی هنگام خرید عادت انهاست .

کودکان اغلب در فروشگاها بیقراری می کنند و به همه چیز دست می زنند و به آن سو و این سو می روند و برای جلب توجه همه کاری انجام می دهند . و شیطنت و بهانه جویی هنگام خرید عادت انهاست .

وقتی با بچه ها برای خرید می رویم !

برای جلوگیری و پیشگیری از این رفتار بچه ها بهتر است کودک را نزد کسی که صلاحیت نگهداری از بچه را دارد بگذارید و یا این که چند نکته زیر را در نظر بگبرید.

۱) بهترین و موثرترین روش برای حل مشکل خرید با کودک، مشارکت دادن کودک و محول کردن بعضی از وظایف به او می باشد تا خرید برایش هیجان انگیز و جذاب باشد و حوصله اش سر نرود. مثلاً در خانه قبل از رفتن به خرید به او بگویید چه چیزهایی نیاز دارد و لیستی برایش تهیه کنید و لیستی هم برای خود تهیه نمایید و به او بگویید که هنگام خرید یادش باشد چه چیزهایی در لیست بوده و باید خریداری شود، با این کار او این لیست را به ذهن می سپارد و هنگام خرید دیگر اذیتتان نمی کند بلکه ذهنش مشغول این است که چیزی خریده و چه چیزی خریده نشده.

۲) در روش دیگر اگر کودکتان خیلی کوچک است و نمی تواند حرف بزند و این نکته بالایی از او بعید است، می توانید اسباب بازی مورد علاقه اش را همراه خود ببرید، وقتی کودک در هنگام خرید بی قراری کرد با دیدن اسباب بازی محبوب خود، بی قراری نمی کند و مشغول بازی با آن می شود و برایش سرگرم کننده است.

۳) در روش سوم به این موضوع اشاره می کنیم که قبل از این که کودک بی تاب شود و شیطنت را آغاز کند برایش خرید کنید مثلاً خوراکی، اسباب بازی، کتاب و یا هر چیز دیگری.

۴) باز اگر کودک بی قراری کرد و روشهای بالایی موثر نبود، اصلاً به او بی توجهی نکنید بلکه برای مدت کوتاهی خرید را متوقف کنید و با او حرف بزنید و برایش توضیح دهید که در مدت کوتاهی بعد از خرید چند چیز دیگر، خرید تمام می شود و او را به خانه بر می گردانید و زمان خاصی برایش مشخص کنید. بعد که آرام گرفت بقیه خریدتان را انجام دهید.

۵) هنگام خرید سعی کنید کودکتان تفریح کند. مثلاً در فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ، می توانید کودکتان را داخل سبد خرید گذاشته و مثل کالسکه هلش دهید. این کار باعث سرگرم شدن او می شود .

۶) اگر کودکتان توانایی کمک کردن دارد از او بخواهید کمکتان کند، حتی جزئی. مثلاً پول را به او بدهید تا حساب کند، از او بخواهید در حمل وسایل سبک کمکان کند، وقتی داخل فروشگاهید از او بخواهید اجناس را از قفسه ها برداشته و به سبد بیندازد، یا اجناس را به فروشنده جهت حساب کردن تحویل دهد و ... با این کار او اعتماد به نفس پیدا می کند و مسئولیت پذیر می شود و برایش سرگرم کننده نیز هست.

۷) او را تشویق کنید، مثلاً به او بگویید اگر کودک خوبی بوده و شیطنت نکند و بی قراری نکند بعد از خرید، مثلاً به پارک می بریدش و یا برایش خوراکی می خرید و یا هر چیزی که انجام آن برایتان امکان پذیر باشد. یادتان باشد بدقولی نکنید، زیرا اگر بدقولی کنید، کودک دیگر حرفتان را باور نمی کند.

منبع: tebyan-zn.ir



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits