دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نگهداری از بن سای
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگهداری از بن سای

نگهداری از بن سای (

بن سای این نماد زیبای طبیعت اکنون در بسیاری از منازل ما وجودارد. پیش از این نیز در مورد این درخت های مینیاتوری نوشته بودیم. این بار می خواهیم روش هایی برای انتخاب یک بن سای مرغوب و همچنین نگهداری از آن را آموزش دهیم.

بن سای خوب را چطور تشخیص بدهیم؟

بهترین زمان برای خرید بن سای فصل های گرم است پس اگر می خواهید صاحب یک جنگل کوچک شوید هر چه زودتر دست به کار شوید.

نگهداری از بن سای

سالم بودن بن سای را هنگام خرید می توان از روی ساقه آن تشخیص داد. ساقه محکم و سفت نشانه آن است که بن سایی که انتخاب کرده اید خوب و مرغوب است. اما اگر ریشه های گیاه در خاک تکان می خورد و محکم نبود نشانه خوبی نیست.

نگهداری از بن سای (

این روزها بن سای هایی می بینیم که نمونه کامل بی سلیقگی هستند. برای آنکه قیمت این گیاه پایین آورده شود برخی از مراکز فروش گیاه بن سای هایی می فروشند که ساقه و برگ های آن هیچ همخوانی با هم ندارند. مثلا برگ های شمشاد بر روی یک ساقه ظریف و برعکس نشانه آن است که گیاه درست و سالمی انتخاب نکرده اید.

بن سای را کجا نگه داریم؟

بطور کلی بن سای یک گیاه خانگی است. بهترین محل برای نگهداری بن سای در خانه یک محیط خنک مثل پاسیو یا راهرو است البته اگر چنین مکانی ندارید می توانید گلدان را در محیطی با دمای 18 تا 22 قرار دهید.

نور مستقیم برای بن سای بهیچ وجه مناسب نیست سعی کنید گلدان را در محیطی نورگیر اما به دور از نور مستقیم قرار دهید. چرا که آفتاب مستقیم باعث زرد شدن برگ های آن می شود.

نگهداری از بن سای (

مراقبت های ویژه از بنسای

دشمن این گیاه آب کلردار است. همیشه در یک طرف مقداری آب ریخته و بگذارید کلر آن ته نشین یا تبخیر شود و از همان آب برای آبیاری بن سای استفاده کنید. میزان آبدهی نیز باید به گونه ای باشد که خاک گلدان همواره مرطوب باشد.

بن سای نیاز به هرس دارد. گیاه تان را به طور مزتب هرس کنید.

برای تقویت گیاه نازنین تان از کودهای مخصوص بن سای استفاده کنید و هر دو سال یکبار حتما خاک آن را تعویض کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits