دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا مردها از یک رابطه جنسی دوری میکنند؟
61
زمان مطالعه: 7 دقیقه
امتناع مردها از رابطه جنسی و سرد مزاجی مردها و سرد مزاجی زن ها و دلایل خودداری و امتناع مردها در رابطه جنسی و بررسی مشکلات جنسی مردها
توجه: این مطلب آموزشی ویژه خانم ها و آقایان متاهل است و برای کودکان یا افراد زیر 18 سال مناسب نمی باشد.

آیا مردتان درخواست شما را در رختخواب رد می کند؟ نگران نباشید، به خاطر شما نیست. در اینجا 6 دلیل که ممکن است مردتان نخواهد رابطه جنسی داشته باشد را مطرح می کنیم.

دلیل دوری کردن مردها از رابطه جنسی

دلیل دوری کردن مردها از رابطه جنسی

چرا مردتان از رابطه جنسی امتناع می کند؟
اگر مردتان تلاش شما را برای برقراری رابطه جنسی پس می زند، احتمالا توجیه خوبی هم برای عدم علاقه اش وجود دارد. احتمالا به این دلیل است که نمی داند با حس اش درباره ی شما باید چه کار کند.
دراینجا چند دلیل شایع که مردان به رابطه جنسی "نه" می گویند را بیان می کنیم و می گوییم که چگونه می توانید این حالت آنها را برگردانید تا به رابطه جنسی "بله" بگویند.


1- از افسردگی رنج می برد.
به گفته دیوید مکنزی درمانگر رابطه جنسی، افسردگی شدید یکی از عوامل شایع ناتوانی جنسی در آقایان است. مردان در تمام سنین، حتی در نوجوانی، ممکن است هنگام دست و پنجه نرم کردن با این اختلال روحی ، کاهش توانایی جنسی را داشته باشند.
کاری که باید انجام دهید، به یاد داشته باشید که افسردگی شدید یک بیماری جسمی است نه یک ضعف شخصیتی.

منابع اینترنتی فراوان و قابل دسترسی وجود دارد که که به شما و مردتان کمک می کند تا درک بهتری از افسردگی داشته باشید و بدانید که چگونه افسردگی در رابطه تان اثر می گذارد. کلید این مرحله صبر است، مخصوصا در طول مدت درمان، زیرا که داروهای ضد افسردگی بسیار موثرند ولی باعث کاهش میل جنسی می شوند. اگر مردتان متوجه شده باشد که درمانش شدیدا در میل جنسی اش تاثیر منفی گذاشته و تداخل ایجاد می کند شاید مایل باشد که با پزشک صحبت کند.


2- میزان هورمون تستوسترون مردتان پایین است.
به گفته مکنزی هنگامی که آقایان سن 40سالگی را رد می کنند، از میزان هورمون تستوسترون بدن شان کاسته می شود. اگر این کاهش هورمونی به دفعات رخ دهد کم کم از میزان این هورمون کاسته شده و این مرد قدرت لازم برای انجام عمل جنسی را از دست می دهد.

گاهی اوقات در بدن آقایان افت میزان این هورمون خیلی سریع رخ می دهد. این موقعیت را اندروپاز می نامند و با علائمی نظیر از دست دادن انرژی، افسردگی و ناتوانی جنسی همراه است.
کاری که باید انجام دهید، کم شدن میزان هورمون تستوسترون ، یک وضعیت خاص جسمی است و توسط دکتر قابل درمان است. اگر به وضعیت همسرتان مشکوک شدید که در حال تجربه کردن حالت اندروپاز و افت هورمون تستوسترون است و علائم مشابه را دارد، به او پیشنهاد بدهید که نزد دکتر رفته و آزمایش تستوسترون بدهد تا معلوم شود آیا کاهش میل جنسی اش به این دلیل است یا خیر.


3- مردتان با انجام عمل جنسی مشکل دارد.
به گفته مکنزی موضوع اختلال در حالت نعوظ و انزال زودرس در آقایان از مشکلات شایع است و مردی که این مشکلات را تجربه کرده از برقراری ارتباط جنسی مجدد خودداری می کند و ترس از این دارد که زن مقابلش را از خودش ناامید کند و زن فکرکند که او مردانگی ندارد
به گفته دیوید 28 ساله و موزیسین، این موضوع برای یک مرد خیلی سخت است که نتواند عمل جنسی را در رختخواب خوب انجام دهد و از اعتماد به نفس اش می کاهد.

پسرها در طول رشدشان دائم از بازیگر شدن و عمل جنسی را خوب انجام دادن با یکدیگر صحبت می کنند. این بخشی از شخصیت پسرهاست.کاری که باید انجام دهید، به گفته مکنزی مطرح کردن این موضوع با زن مقابلتان خیلی سخت است ولی سعی کنید آنرا مطرح کنید. اگر این مشکل حل نشود باعث رنجش دو طرف شده و رابطه ی آنها به شکست منجر می شود.
به گفته دیوید به این موضوع با دلپذیری نزدیک شوید. مثلا به مردتان بگویید " می دونی که دوستت دارم دیگه مهم نیست که چی پیش میاد." از این موضوع برای مردتان یک غول نسازید که اگر درست انجام نشود روی علاقه تان نسبت به او تاثیر می گذارد و دیگر مایل به ارتباط با او نیستید.


4- مردتان درباره شغلش نگرانی های کاری دارد.
نگرانی و استرس درباره مسایل کاری، باعث از بین رفتن میل جنسی شده و مخصوصا که آنها مایل باشند بر اساس ارزش کاری که انجام می دهند، موفقیت مساوی به دست آورند. به گفته دیوید " این حالت وقتی است که من احساس می کنم هیچ جا دلم نمی خواهد بروم و میل دارم که سرم را بیخودی با کارم گرم کنم و به یک مکان منفی رفته و چنبره می زنم و به رابطه جنسی "نه" می گویم."
کاری که باید انجام دهید، درباره این موضوع خارج از اتاق خواب بحث کنید.

به گفته دیوید درست قبل از خواب زمان مناسبی نیست که بخواهید خودتان را درگیر یک گفتگوی این چنینی بکنید و غرق در این مسائل شوید. در عوض متقابلا تصمیم بگیرید که درباره مسائل کاری او واینکه چه اتفاقاتی در زندگی کاریش می افتد در یک زمان مناسب با هم صحبت می کنید. از او بپرسید آیا در این زمانهای پر استرس او می توانید کاری برایش انجام دهید تا به او آرامش دهد. ولی حتما او را روشن کنید که مسائل کاری اش به روابط تان لطمه وارد می کند.


5- مردتان کاملا بی رمق است.
اگر مردتان بگوید که آنقدر خسته است که نمی تواند آخر شب به خلوت بیاید، واقعا بی رمق است. دیوید می گوید: " اگر کمی خسته باشم، معمولا بخاطر این کار بیدار می مانم. ولی زمانهایی هم هست که آنقدر خسته ام که با مرده فرقی ندارم و نمی توانم به خلوت بروم."
کاری که باید انجام دهید، این مسئله را به خود نگیرید. به گفته مکنزی 98 درصد از مردانی که وی بررسی کرده است، گفته اند که عدم علاقه به برقراری رابطه جنسی ربطی به زن مورد نظرشان ندارد.
پی.جی با این موضوع موافق است." این موضوع که ممکن است همسرم آن را به خود بگیرد واقعا ناراحت کننده است، و من از اینکه خیلی خسته ام که نمی توانم به خلوت بروم احساس گناه می کنم.

به جای آنکه شلوغ کنید و درگیری به راه بیاندازید، موقعیت را برای گفتگویی دوستانه آماده کنید و از مردتان بخواهید درباره آنچه در زندگی روزانه اش درحال رخ دادن است که باعث خستگی او و بی میلی اش به رابطه جنسی شده است، صحبت کند. ولی اگر این بی میلی او بیش از 6 هفته طول کشید، زمانش رسیده که به یک درمانگر یا دکتر متخصص مراجعه کنید.


6- خیلی شتابزده رفتار نکنید.
اگر مردی که تازه با اوآشنا شده اید، تقاضای دعوت شما را که به طبقه بالا بیاید و شب را با شما باشد رد می کند، سعی دارد به شما بگوید که هنوز آماده نیست تا با شما به خلوت بیاید.
پی.جی 29 ساله تولید کننده برنامه های اینترنتی می گوید: " مسائل عاطفی فراوانی وجود دارد که با همخوابگی دخیل است. چگونه می توانید با کسی که او را نمی شناسید رابطه تماسی اینقدر نزدیک برقرار کنید؟"
کاری که باید انجام دهید، سرعت رفتارتان را پایین بیاورید. این موضوع ممکن است علامتی باشد که آن مرد قبل از رابطه جنسی می خواهد به او زمان بدهید تا شما را بهتر بشناسد. پس از این تقاضای دعوت صرف نظر کنید و به یاد داشته باشید " ما مردها سوای دوست داشتن رابطه جنسی، در ورای آن نیز مسائل عاطفی را دنبال می کنیم."

منبع:www.3-m.ir



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (61 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits