دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طب سنتی گرفتگی صدا،داروهای گیاهی برای گرفتگی صدای ما چه راهکاری دارند؟
158
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طب سنتی گرفتگی صدا و داروهای گیاهی برای گرفتگی صدا-طب سنتی گرفتگی صدا-داروهای گیاهی برای گرفتگی صدا-گرفتگي صدا-گرفتگي صدا و سرفه-علت گرفتگي صدا-طب سنتی برای رهایی از گرفتگی صدا

يکي از مشکلاتي که خيلي اوقات همراه با هواي سرد و سرما خوردگي هاي فصلي به سراغمان مي آيد، گرفتگي صدا و سرفه است.در واقع علت گرفتگي صدا، ورم کردن تارهاي صوتي است که باعث مي شود هنگام صحبت کردن تارهاي صوتي نتوانند به هم نزديک شوند و نحوه ارتعاش آن ها تغيير کند و در نتيجه تن صدا هم عوض شود.حال در این مطلب توصیه های طب سنتی برای رهایی از گرفتگی صدا برای شما آورده شده است،با دلگرم همراه شوید:

طب سنتی گرفتگی صدا و داروهای گیاهی برای گرفتگی صدا

طب سنتی گرفتگی صدا و داروهای گیاهی برای گرفتگی صدا

آش بدون گوشت با ماش پوست کنده، مغز بادام شیرین یا شیره بادام شیرین، کلم، جو، رشته سوپی، روغن بادام، اسفناج، کدو، باقالا، پنیرک، کرفس، پیه و چربی پرندگان، به، شنبلیله و نخود


طب سنتی برای گرفتگی صدا-1:حریره با سبوس گندم (1 قاشق مربا خوری)، شیر تازه، نشاسته، روغن بادم و شکر


طب سنتی برای گرفتگی صدا-2:زرده تخم مرغ که به صورت نیم پخته و عسلی باشد بدون نمک


طب سنتی برای گرفتگی صدا-3:انجیر خشک را با آب پخته تا ژله مانند شود آن را صاف کرده و با کمی عسل غلیظ کرده، در دهان نگه داشته و بمکید.


طب سنتی برای گرفتگی صدا-4:برگ کلم را آب‌پز کرده تا کاملاً کلم له شود آب آن را صاف کرده با عسل غلیظ نموده و بمکید


طب سنتی برای گرفتگی صدا-5:شیر تازه با شکر یا ترنجبین، تخم ساییده کرفس با شیر گوسفند، دمکرده عناب، عرق سیب، مویز دانه در آورده با کمی روغن بادام شیرین سیاهدانه با عسل، نگه داشتن به‌دانه در دهان، شیر برنج، جویدن برگ کلم و فرو بردن آب آن اندک اندک توصیه می‌شوند.

طب سنتی گرفتگی صدا و داروهای گیاهی برای گرفتگی صدا


طب سنتی برای گرفتگی صدا-6:جویدن کبابه چینی و در دهن نگه داشتن آن به اندازه نيم قاشق چای خوری


طب سنتی برای گرفتگی صدا-7: 5عدد عناب ، ریشه شیرین بیان و تخم خطمی هر کدام 4 گرم جوشانده با نبات بنوشید


طب سنتی برای گرفتگی صدا-8:دمکرده سه پستان و تخم خطمی خبازی هر کدام 8 گرم با 25 گرم شکر مصرف شود


طب سنتی برای گرفتگی صدا-9:به دانه و اسفرزه و صمغ عربی را در آب خیسانده و لعاب آن را با ترنجبین یا عسل بمکید

طب سنتی گرفتگی صدا و داروهای گیاهی برای گرفتگی صدا

طب سنتی برای گرفتگی صدا-10:مصرف مقادير زياد آب و نوشيدن مايعات نيم گرم مثل چاي کم رنگ يا شيرو عسل.( مصرف نوشيدني هاي سرد،گازدار و حاوي کافئين بالا مثل قهوه و شکلات داغ مي تواند مشکل شما را بدتر کند).

طب سنتی برای گرفتگی صدا-11:يکي از نوشيدني هاي خانگي مناسب براي رفع گرفتگي صدا ، نوشيدني نشاسته است. به اين صورت که ابتدا مقداري نشاسته را در کمي آب سرد حل مي کنيم و بعد در حالي که آب جوش را به تدريج به آن اضافه مي کنيم، مرتب به هم مي زنيم تا در نهايت مايعي نسبتا غليظ به دست آيد. مي توانيد با کمي شکر يا نبات آن را شيرين کنيد يا بدون شيريني آن را به تدريج بنوشيد.

طب سنتی برای گرفتگی صدا-12:از خوردن غذاهاي تند، ترش و پرادويه خودداري کنيد.غذاهايي مثل سوپ مرغ و سبزيجات و اسفناج پخته مفيد است. مکيدن دانه هاي «به» نيز براي نرمي صدا موثر است ولي نبايد دانه ها را بجويد يا قورت دهيد

پرهیزات: ترشیجات، شوریجات، مواد غذایی تند و گزنده و خشن، بادمجان، ماست، انگور، قرار گرفتن در معرض دود و گرد و غبار، سرخ کردنی، غذاهای چرب،

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (158 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

کیان | ۵ سال پیش
با سلام ممنون از مطالب خوب شما
0
0
حسین | ۸ سال پیش
سلام و خسته نباشید خدمت شما وممنون از شما.
0
0
ابراهیم | ۹ سال پیش
با سلام ممنون از راهنمایی ها شما
0
0
Hamed | ۹ سال پیش
متشکرم از راهنمایی های بسیار مفیدتون
0
0

hits