دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاثیرات معجزه آسا 14 گیاه در درمان سطح پایین قند خون

14 گیاه مفید برای درمان هیپوگلیسمی (قند خون پایین)

تاثیرات معجزه آسا 14 گیاه در درمان سطح پایین قند خون
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
Hypoglycemic وضعیتی است که در آن فرد از سطح پایین قند خون رنج می برد. علائم هیپوگلیسمی شامل گرسنگی ، لرزش ، حالت تهوع و عرق بیش از حد است. این بیماری معمولا در طی درمان دیابت ، برنامه کاهش وزن اتفاق می افتد

بیماری هیپوگلیسمی چیست ؟

Hypoglycemic وضعیتی است که در آن فرد از سطح پایین قند خون رنج می برد. علائم هیپوگلیسمی شامل گرسنگی ، لرزش ، حالت تهوع و عرق بیش از حد است. این بیماری معمولا در طی درمان دیابت ، برنامه کاهش وزن اتفاق می افتد.اگر چه به طور کلی عوامل زیادی وجود دارد که می تواند موجب کاهش سطح قند خون شما شود.

گیاهان هیپوگلیسمی انواع گیاهانی هستند که می توانند به کنترل سطح قند خون کمک کنند. این نوع از گیاهان به عنوان درمان جانبی برای بیماران دیابتی به خصوص بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 مورد استفاده قرار می گیرند.
به عبارت دیگر، گیاهان هیپوگلیسمی برای افرادی که از هیپوگلیسمی رنج میبرند نیستند، زیرا این اثر به جای درمان، شرایط بیماری را بدتر می کند.

نکته : یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام استفاده از گیاهان هیپوگلیسمی به عنوان درمان دیابت مطرح شود، قرار است تحت نظارت حرفه ای باشد تا از اثرات منفی با درمان فعلی دارو جلوگیری شود.

نکته : اگر کسی داروی پایین آورنده قند خون مصرف کند دیگر نباید گیاه های هیپوگلیسمی مصرف کند.

لیستی از گیاهان هیپوگلیسمی که باید مصرف کنید

1 - شنبلیله :

دانه های شنبلیله معمولا به عنوان ادویه جات در ترشی جات استفاده می شود در حالی که برگ ها به عنوان گیاهان و چای استفاده می شود. برخی مطالعات بیان کرده اند که یک فنجان چای شنبلیله حاوی برخی از خواص با اثر هیپوگلیسمی است .

شنبلیله

2 -گراسینیاکولا Gracinia Kola :

گراسینیاکولا نیز به عنوان کلا تلخ شناخته می شود و یکی از مزایای اصلی این گیاه کاهش سطح قند خون است. این میوه از آفریقا منشا گرفته و مردم محلی به طور معمول در دوران بارداری از آن استفاده می کردند. زیرا محتوای هیپوگلیسمی موجود در گراسینیاکولا می تواند به جلوگیری از دیابت حاملگی در مادران باردار کمک کند.

گراسینیاکولا Gracinia Kola

3 - فلفل Cayenne :

فلفل Cayenne دارای طعم تند است که می تواند به بهبود اشتها در فرد کمک کند. حتی غذاهای بی مزه نیز وقتی که با فلفل کایین مصرف می شود، می تواند خوشمزه باشد. به همین دلیل است که فلفل کایین به طور معمول برای درمان بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد نه تنها به این دلیل که حاوی اثرات هیپوگلیسمی است بلکه مزه خوب آن بعضی از محدودیت های ادویه جات را برطرف می کند.

فلفل

4 - شیرین بیان :

ترکیب آمورفورتین موجود در شیرین بیان بسیار شگفت انگیز است.و این ترکیب قوی به بیماران دیابتی کمک شایانی می کند.

شیرین بیان

5 - چای سبز :

بر هیچکس پوشیده نیست که مزایای چای سبز برای سلامت انسان بسیار شگفت انگیز است.و از جمله خاصیت شگفت انگیز آن کمک به کاهش سطح قند خون است. فلاونوئید موجود در چای سبز می تواند به کاهش میزان انباشته سلول های چربی که ممکن است بر مقاومت به انسولین اثر بگذارد ، در حالی که اثر آرام بخش چای سبز نیز نقش مهمی در عادی سازی قند خون دارد.

چای سبز

6 - دارچین :

دارچین دو نوع از جنس Cassia و سیلان وجود دارد. بهترین نوع دارچین برای درمان بیماران دیابتی دارچین سیلان است. دارچین فوق العاده کم کالری است و یک افزودنی عالی برای عطر و طعم غذا است.

دارچین

7 - شیر تیغک :

شیر تیغک برای درمان افراد مبتلا به دیابت قرن هاست که مورد استفاده قرار میگیرد. سیلیمارین یک آنتی اکسیدان است که دارای اثر هیپوگلیسمی برای کمک به کنترل سطح قند خون است.

شیر تیغک

8 - برگ درخت موز :

برگ های موز به علت توانایی در برای بهبود تولید انسولین ، کاهش سطح قند خون و افزایش هیپوگلیسمی ، به عنوان گیاه انسولین شناخته شده است. برگ های درخت موز معمولا در اطراف مناطق آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد برگ های درخت موز نه تنها به برای بهبود دیابت محدود می شود، بلکه برای مدیریت قلب و کلسترول نیز مناسب است.

برگ درخت موز

9 -زنجبیل :

براساس نشریه اروپایی فارماکولوژی در سال 2009، یکی از مزایای زنجبیل این است که سطح قند خون را پایین بیاورد زیرا زنجبیل حاوی ترکیبات خاصی است که برروی سروتونین تأثیر می گذارد. در نتیجه سطح قند خون می تواند تا 25٪ کاهش یابد.

زنجبیل

10 - زردچوبه :

زردچوبه برای کاهش وزن بسیار عالی است زیرا حاوی کورکومین است که می تواند سلول های چربی اضافی را در بدن تنظیم کند. این به این معنی است که مقاومت به انسولین می تواند برطرف شود و سطح قند خون به طور طبیعی تنظیم می شود.

زردچوبه

11 - برگ Atis :

خواص سلامتی برگهای Atis برای دیابت از طریق چندین تحقیق علمی اثبات شده است. برگ Atis حاوی خواص ضد دیابتی قوی است که می تواند به عنوان گیاهان هیپوگلیسمی عمل کند تا به مدیریت سطح قند خون کمک کند.

برگ atis

12 - برگ های کاری (ادویه هندی ) :

مزایای سلامتی برگ های کاری برای دیابت از طریق چندین تحقیق علمی ثابت شده است. برگ کاری نه تنها خوشمزه است، بلکه حاوی فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان قوی و مواد گلیکوزیلی است که می تواند به عنوان داروهای ضد دیابت عمل کند.

برگ کاری ( ادویه هندی )

13 - برگ درخت انبه :

درختان انبه فقط به منظوربرداشت میوه ها کشت می شوند اما می توانید حدس بزنید که برگ های انبه می توانند به عنوان گیاه های هیپوگلیسمی برای کمک به مدیریت سطح قند خون استفاده شوند؟ تانن ها و آنتونیانین ها با شکستن قند خون بیش از حد، با بهینه سازی تولید انسولین ، باعث کاهش قند خون می شوند.

برگ درخت انبه

14 - برگ neem درخت همیشه سبز گرمسیری :

کشت درخت neem از هند آغاز شده و بخشی از داروهای از زمان باستان بوده است. دلیل اینکه چرا برگ neem برای دیابت عالی است، زیرا حاوی فلاونوئید، محتوای آنتی اکسیدانی است که برای کنترل قند خون مناسب است.
بهترین راه برای کنترل سطح قند خون با کنترل رژیم غذایی روزانه و انجام تمرینات منظم است.

برگ neem

این فهرست از گیاهان هیپوگلیسمی و مزایای بهداشتی تنها در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد، هرچند مصرف بعضی از گیاهان مانند زنجبیل و سیر به طور منظم توصیه می شود تا زمانی که شما آن را به میزان مناسب برای حفظ قند خون در سطح نرمال نگه دارید. با این حال، گیاهان با اثرات قوی هیپوگلیسمی باید اجتناب شود زمانی که واقعا مورد نیاز نیست.

divider

بیشتر بخوانید :

فواید مصرف تخم مرغ برای افراد دیابتی

لیست خوراکی های مضر برای افرادی که قند (دیابت) دارند

عوارض دیابت در دوران بارداری و تاثیر آن بر روی جنین



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits