دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معجزه گیاه درمانی گالگا
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
معجزه گیاه درمانی گالگا:گیاه گالگا معجزه آسا در درمان دیابت/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با گیاه دارویی و درمانی گالگا آشنا شوید.

گیاه گالگا معجزه آسا در درمان دیابت

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با گیاه دارویی و درمانی گالگا آشنا شوید.

کاهش همزمان وزن و دیابت با گیاه گالگا

گیاه گالگا

یکی از گیاهان دارویی است که در طـب سنـتی اروپـا برای درمـان دیابـت مـورد استفاده قـرار می گرفته اسـت. نام علمی این گیاه از دو واژه "Gala" به معنای شیر و "Ageiin" به معنای تولید گرفته شده که به مفهوم تولید کننده شیر است. گیاه گالگا در دهـه های 1920 و 1980 نیز در ساخت چند داروی ضد دیابت در آلمان به کار رفته است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اثر این گیاه درکاهش قند خون به اثبات رسیده است.

اثر درمانی گیاه گالگا به دلیــل حضور گوانیدین های (Guanidine) موجود در برگهای آن، از جمله ترکیب "گالگین" (galegine) می باشد. این ترکیب مبنای تولید چـنـد داروی ضـد دیابـت از جمـله متفورمیـن و فن فورمـین بوده که از داروهـای مهـم ضـد دیابــت (بـا ساختمـان بی گـوانیدیـن) می باشنـد. گیاه گالگـا در بسیاری از کشورهـا در تولید داروهـای مـدر و شیر افـزا نیز مورد استفاده قـرار می گیرد. گالگا همچنین سوخت و ساز لیپید و چربـی را افزایش می دهد و از ایـن رو باعث کـاهش وزن می گردد. خواص این گیاه در کاهش هم زمان قند خون و چربی و تاثیرات آن در کاهش وزن موجب گردیده که از آن در فرمولاسیون مکمل های ضد پیری "Anti Aging" استفاده گردد.

این پودر از گیاه گالگا " Galega officinalis" تهیه شده است. گالگا بومی کشور ایران نبوده و برای اولین بار توسط زنده یاد دکتر رضا امیدبیگی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دارویی زردبند به کشور وارد شده و اکنون در سطح وسیع در مزارع شرکت دارویی زردبند کشت و فرآوری می­گردد.

گیاه گالگا

استفاده از گیاه گالگا برای کنترل قند خون

عصاره استخراج شده از گیاه گالگا حاوی دو ترکیب شیمیایی به نام گوانیدین و گالگین است که این دو ترکیب خواص کنترل کنندگی قند خون دارد و در درمان دیابت مانند داروی متفورمین عمل می کند.نتایج مطالعه اثر گیاه گالگا در کنترل قند خون در خرگوش‌ها نشان داد که 32 درصد از خرگوش‌های مبتلا به دیابت با مصرف این گیاه قند خونشان کاهش پیدا کرد.

همچنین محققین این گونه نتیجه گیری کردند که گیاه گالگا در بزرگسالان دیابتی که بیماری‌شان در مراحل ابتدایی است، اثر حمایت کنندگی دارد.مواد موثره موجود در پودر گالگا اثر انسولیـن را در بدن تقویـت نمـوده و با افزایـش ورود قند به ســلولها موجــب کاهش قند خون می شود.ترکیبات موجود در این گیاه با جلوگیری از جذب قند روده و همچنین جلوگیری از روند ساخت بیوشیمیایی قند در بدن (گلوکونئوژنز) موجب کاهش قند خون می شوند.

گیاه گالگا

خواص درمانی گالگا

گیاه گالگا در تحریک غدد شیردهی برای ترشح شیر مؤثر است

مقدار و نحوه مصرف

پودر گیاه گالگا را روزانه 3 مرتبه و هر بار ماست یا یک لیوان آبمیوه مخلوط نموده و میل نمایید.

(توجه: چنانچه این پودر را به منظور کاهش وزن مصرف می نمایید، یک پیمانه در روز کافی خواهد بود.)

آیا گیاه گالگا در کاهش وزن مؤثر است؟

مطالعه ای که بر روی موش‌ها انجام شده بود نشان داد که گیاه گالگا با کاهش توده چربی در آن‌ها باعث کاهش وزنشان شده بود. در انسان‌ها اثر گیاه گالگا در کاهش وزن به مطالعات بیشتری نیاز دارد.

گیاه گالگا

مکانیسم اثر گالگا

مواد مؤثر موجود در پودر گالگا اثر انسولین را در بدن تقویت نموده و با افزایش ورود قند به سلول ها موجب کاهش قند خون می شود.ترکیبات موجود در این گیاه با جلوگیری از جذب قند روده و همچنین جلوگیری از روند ساخت بیوشیمیایی قند در بدن (گلوکونوژنر) موجب کاهش قند خون می شوند.

مقدار و نحوه مصرف

  • پودر گیاه گالگا را روزانه ۳ مرتبه و هر بار با یک پیمانه با ماست یا یک لیوان آبمیوه مخلوط نموده و میل نمایید.
  • توجه: چنانچه این پودر را به منظور کاهش وزن مصرف می نمایید، یک پیمانه در روز کافی خواهد بود.

دوره مصرف

مصرف پودر گالگا دوره مشخصی نداشته و تا زمان تنظیم قند خون می تواند مصرف فرآورده را ادامه دهید.

موارد مصرف

از مصرف این فرآورده در زمان بارداری خودداری نمایید.

گیاه گالگا

نکات قابل توجه

در صورت رعایت میزان توصیه شده، هیچگونه عارضه جانبی گزارش نشده است. مصرف پودر گیاه گالگا در افرادی که به دیابت نوع دوم مبتلا بوده و میزان قند خون آنها در روند درمان با استفاده از داروهای شیمیایی خوراکی کنترل می گردد (انسولین به صورت تزریقی استفاده نمی کنند)، می تواند به عنوان مکمل سبب کاهش قند خون شود. این افراد باید همزمان با مصرف این پودر گیاهی به درمان خود با داروهای شیمیایی ادامه داده و به مرور که از این پودر استفاده می کنند، می توانند با مشورت پزشک از میزان مصرف داروهای شیمیایی خود بکاهند. مصرف پودر گیاه گالگا در این افراد بعضا" منجر به درمان قطعی دیابت می گردد.

مصرف پودر گیاه گالگا در افرادی که به دیابت نوع یک مبتلا بوده در روند درمان علاوه بر مصرف داروهای شیمیایی خوراکی، انسولین نیز تزریق می نمایند، می تواند موجب کاهش قند خون شود. این افراد به مرور که از پودر استفاده می کنند، می توانند با مشورت پزشک از میزان تزریق انسولین کاسته و دوزاژ تزریق انسولین را تنظیم نمایند. مصرف این پودر در این افراد می بایست به صورت مداوم و مستمر ادامه یابد.استفاده از افشره خوراکی دارچین همزمان با مصرف پودر گالگا می تواند موجب تسریع در حصول نتیجه مطلوب (کاهش قند خون) گردد. و بایستی توجه داشت که این پور گیاه گالگا دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

گیاه گالگا

شرایط نگهداری گالگا
  • در جای خشک و تاریک و در دمای محیط (کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد) نگهداری شود.
  • امید است این داروی گیاهی معجزه آسا موجبات کمک به بهبودی و درمان کامل همه بیماران دیابتی شود.

گیاه گالگا

هنگام مصرف گیاه گالگا در چه مواردی باید احتیاط کرد؟


* اگر برنامه جراحی در پیش روی دارید، از دو هفته قبل از جراحی حتماً مصرف گیاه گالگا را قطع نمایید.

* به این موضوع همواره توجه داشته باشید که گیاه گالگا میل به خونریزی را در بدن شما افزایش می دهد و سرعت تشکیل لخته خون را کاهش می دهد و ممکن است با داروهای ضد لخته خون مانند وارفارین تداخل ایجاد نماید.

* اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید و برای کنترل قند خونتان از گیاه گالگا و داروهای کاهنده قند خون استفاده می کنید مراقب کاهش بیش از حد قند خونتان باشید و قند خونتان را مرتب کنترل نمایید.

* در هنگام بارداری گیاه گالگا را مصرف ننمایید.

گیاه گالگا

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits