دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی-چرا مدام سرما می خورم-درمان سرماخوردگی-درمان خانگی سرماخوردگی-درمان گلودرد-درمان سرماخوردگی در خانه-درمان سرماخوردگی با داروهای خانگی-سرماخوردگی-گلودرد-درمان گلودرد-درمان سرماخوردگی-امگا3-دوش با جوش...

سرفه و آب ریزش بینی در بدن تغییرات زیادی بوجود می آورند و به نوعی آسایش را از انسان سلب می کنند. در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید تا روش های درمان تضمینی سرماخوردگی را به شما بگوییم.

سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی

سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی


هنگام سرماخوردگی ورزش کنید.
زمانی که دچار سرماخوردگی می شوید ممکن است ورزش را کنار بگذارید اما ما به شما توصیه می کنیم که در دوره بیماریتان ورزش را رها نکنید و به صورت بسیار سبک آن را ادامه دهید. اگر یوگا انجام می دهید حرکات نشاط آور یوگا را با ملایمت انجام دهید. اگر وزنه برداری می کنید در این دوران وزنه های بسیار سبک بلند کنید.قبل از شروع ورزش توصیه می کنیم با یک پیاده روی بسیار سبک استخوان ها و عضلاتتان را آماده کنید و سپس به ورزش بپردازید.

سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی
هنگام سرما خوردگی بیشتر بخوابید.
موقع سرماخوردگی از آنجا که بدن در حال جنگیدن با مهمان ناخوانده ای به نام ویروس سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کند بدن انرژی زیادی از دست می دهد. بنابراین سعی کنید موقع سرماخوردگی بیش از 7 یا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید و لحاف هایتان را مرتب بشویید تا بتوانید ویروس ها را هر چه سریعتر از خودتان دور کنید.

سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی
هنگام سرماخوردگی غذاهای تقویتی بخورید.
برای اینکه روز به روز انرژی بیشتری کسب کنید غذاهایی مصرف کنید که سطح قندخون بدنتان را ثابت نگه دارد. بادام، موز، غلات و عدس از آن دسته اند. چربی ها هم انرژی زا هستند بنابراین غذاهایی مثل ماهی سالمون و یا تخم مرغ با میزان امگا3 بالا مصرف کنید.می توانید در رژیم غذایی روزانه تان مکمل های امگا را داشته باشید به این ترتیب همواره بدنتان اسیدهای چرب لازم را دریافت خواهد کرد.

سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی
هنگام سرماخوردگی دوش بگیرید تا بدنتان سم زدایی شود.
حمام سم زدایی روشی بسیار موثر برای از بین بردن سمومی است که ویروس ها در بدن بوجود آورده اند. یک فنجان نمک اپسوم و نصف فنجان جوش شیرین را داخل آب داغ بریزید و داخل آن شوید.می توانید برای استشمام عطری دلپذیر، کمی گلاب و یا عطرپرتقال و یا گل بنفشه را به این محلول اضافه کنید. به این ترتیب التهاب کمتری خواهید داشت و سموم بدنتان دفع خواهد شد.

سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی
هنگام سرماخوردگی به بیرون خانه بروید.
ویروس سرماخوردگی به گونه ای است که شما ترجیح می دهید بخورید، بخوابید و هر ازگاهی هم تلویزیونی ببینید اما پس از گذشت چند روز احساس افسردگی و کسالت به شما دست خواهد داد. سعی کنید برای مدت کوتاه هم که شده بیرون بروید، قدم بزنید، دوچرخه برانید چرا که آفتاب و هوای تازه حس شادابی عجیبی به شما خواهد داد.

سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی
مدام دست هایتان را بشویید تا دچار سرماخوردگی نشوید.
ممکن است همکارتان، یکی از دوستان و یا اعضای خانواده تان حامل ویروس سرماخوردگی باشد اما زمانیکه شما دستانتان را بشویید این ویروس را از خودتان دفع کرده اید.در فصل زمستان که سرماخوردگی زیاد است سعی کنید موقع احوال پرسی از دست دادن پرهیز کنید و یااز ایستادن در مکان های شلوغ خودداری کنید.

سرما خوردگی و درمان سریع سرماخوردگی


گرداوری و ترجمه:
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits